افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

محمد رشتی زاده – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 215373
محمد رشتی زاده – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

حالت: گیلان حوزه انتخابیه: رشت شعار انتخاباتی: (مبارزه تا مرگ با مافیا و فساد برای ایران) ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری […]

  • حالت: گیلان
  • حوزه انتخابیه: رشت
  • شعار انتخاباتی: (مبارزه تا مرگ با مافیا و فساد برای ایران)

ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری انتخابات پرشور بردارد.

محمد رشتی زاده وی یکی از نامزدهای نمایندگی دوازدهمین دوره شورای اسلامی است. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از وی و پاسخ‌های او به پرسش‌های مهر را در دو بخش کشوری و استانی بخوانید:

سلام و نور، محمد رشتی زاده، متولد 19 بهمن 1366، کارشناس ارشد مدیریت، کارشناس نمونه شرکت دخانیات در سال 1398، مدیر سابق باشگاه فرهنگی ورزشی دخانیات گیلان، مدیر سابق برنامه کنترل مقاله فنی دخانیات گیلان، کارمند دخانیات گیلان، مسئول ورزش های مردمی استان گیلان

* به نظر شما مهمترین آسیب عملکردی شورای اسلامی چیست؟

اجماع پایین نظارت منفعل ضعیف در مقابل مافیا

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و قانونگذاری خود چه اقداماتی باید انجام دهد؟

او نباید در عزل و نصب قوه مجریه شرکت کند. نباید حزب یا گروه باشد. شما باید به شفافیت اعتقاد داشته باشید.

* چرا نمایندگان نباید اسیر تجمل گرایی شوند و چه تدابیری برای جلوگیری از این آسیب لازم است؟

به طور مشخص نماینده شاخص انقلابی در مرز تجمل گرایی دارد چرا که او را از مسیر اصلی یعنی خدمت به مردم و کشور دور می کند و کم کم زمینه را برای فاصله گرفتن از زمین میدان فراهم می کند. و مردم اجرای کامل شفافیت و خودکنترلی توسط بهارستان می تواند به اتخاذ این رویکرد کمک کند.

*همکاری و همکاری مجلس با سایر قوا و نهادها چه تأثیری در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین جلوه این همکاری چیست؟

پیشرفت در عرصه های خرد و کلان کشور بدون حمایت، هماهنگی و محیطی پر از آرامش آمیز بین مجلس و سایر قوا به ویژه دستگاه های اجرایی امری اجتناب ناپذیر است… اساساً در فضای اصطکاک رشد و توسعه محقق نمی شود. زرجوب و گوهررود در حیطه وظایف شهرداری و شورای شهر است، اما بدون حمایت مقتدرانه نمایندگان مجلس و حمایت استانداری و سایر مسئولان دولتی، این آرزوی دیرینه محقق نخواهد شد.

* پاسخگویی به مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این اهمیت غفلت کنند چه پیامدهای منفی ایجاد می شود؟

مهمترین پیامد در این امر دلسردی و عدم همکاری و مشارکت مردم در تداوم توسعه کشور مانند انتخابات پیش رو است.

* اجتماعی بودن باید یکی از ویژگی های مهم هر نماینده باشد. چگونه یک نماینده می تواند این ویژگی را بدون گرفتار شدن در ورطه مردمی سازی و شعارهای غیرواقعی انجام دهد؟

اطلاع رسانی مستمر در طول اجرای آن، صرف نظر از نتایج آن، باید همیشه در زمین میدان، در خیابان های کنار مردم، اما به دور از نمایش های پوپولیستی و مردم عادی باشد. گمراه کننده

* طبق قانون اساسی یک نماینده مسئول همه مردم ایران است. برای تحقق این اصل مهم و پرهیز از تفرقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

وفای به همان سوگندنامه ای که نماینده در ابتدای کار می آموزد و همیشه در نظر داشته باشد که به نمایندگی از حدود 90 میلیون نفر در جلسه علنی مجلس به هر تصمیمی موافق یا مخالف رأی خواهد داد.

  • سوالات استانی:

* برای ترویج محصولات استراتژیک گیلان از جمله برنج و زیتون چه برنامه ای دارید؟

مشکل روستاهای کشاورزی در استان عدم یکپارچگی زمین های کشاورزی است و اساساً کشاورزان ما فقط برای تامین نیازهای اولیه معیشتی خود تلاش می کنند. یکی دیگر از مشکلات مربوط به سطح کلان این است که در کشاورزی فاقد سیاست کلان هستیم. افشانه می بینم به طور سنتی کار می کند و این بدان معناست که محصول نهایی (مثلا برنج) به کشورهایی که با آنها تجارت داریم برگردانده می شود، زیرا اصول از نظر آن کشور رعایت نمی شود … همانطور که در صادرات اتفاق افتاد. برنج به روسیه…؟ در نتیجه برای برندسازی ابتدا باید زیرساخت هایی مانند جهاد کشاورزی توسط متولیان ایجاد شود، سپس آموزش و توانمندسازی در محل انجام شود. بازار یابی و … که منجر به برند می شود.

* با توجه به ایجاد دبیرخانه اتحادیه «اوراسیا» در گیلان، برای توسعه صادرات استان چه اقداماتی باید انجام شود؟ به نظر شما چه اقداماتی برای توسعه صادرات دریایی باید انجام شود؟

کمک به تیم دیپلماسی با کشورهای همسایه برای تسهیل مبادلات تجاری و انتقال تجربیات مثبت در راستای توسعه استان، اتصال خط ریلی رشت از شرق استان به مازندران و جاده ابریشم اتفاق بسیار خوبی است. جهت تسهیل رشد تجاری و اقتصادی استان و شهرستان. دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان محدود به پنج کشور ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان است و از نظر سطح آب و دسترسی به آب های بین المللی محدود است. ظرفیت بنادر شمالی کشور حدود 30 میلیون تن است که در مقایسه با ظرفیت بیش از 200 میلیون تنی بنادر جنوبی رقم چندانی نیست. کشتی هایی که از دریای خزر عبور می کنند تا 8 هزار تن ظرفیت حمل دارند، بدیهی است که گسترش خطوط مستلزم نوسازی ناوگان، افزایش تعداد کشتی ها برای رونق بیشتر حمل و نقل دریایی است. ، ایجاد اشتغال و افزایش رضایت مالکان.

* برای حفظ اکوسیستم طبیعی گیلان از جمله تالاب انزلی و جلوگیری از گرفتار شدن این تالاب به سرنوشت دریاچه ارومیه چه باید کرد؟

یکی از خطرات جدی در تالاب انزلی افزایش استفاده بی رویه از سموم کشاورزی و توسعه صنعتی در اراضی اطراف تالاب و وارد شدن بار رسوب به آن است، بنابراین باید مکانیزمی فراهم شود که منجر به ایجاد فضای سبز شود. کمربند دور تالاب برای حفظ و حفاظت از آن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.