افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

پیش بینی هوای استان ها فردا چهارشنبه 18 اسفند 1402

  • کد خبر : 215324
پیش بینی هوای استان ها فردا چهارشنبه 18 اسفند 1402

صفحه اقتصاد – سازمان هواشناسی کشور از تداوم هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از امشب و فردا با تقویت سامانه وارد کشور می شود. فعالیت، بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی که کل کشور […]


صفحه اقتصاد –

سازمان هواشناسی کشور از تداوم هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از امشب و فردا با تقویت سامانه وارد کشور می شود. فعالیت، بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی که کل کشور را در بر می گیرد به تدریج رخ می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه های همدیدی و پیش یابی، امروز (سه شنبه 17 اسفندماه) در برخی مناطق غرب سواحل دریای خزر، در ارتفاعات مرکزی و غربی البرز و در اراضی شرقی. ارتفاعات زاگرس بارش برف و باران و در شرق کشور رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

همچنین بر اساس پیش بینی ها موج جدیدی از بارش از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و بارش باران و برف را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

فردا (چهارشنبه 18 اسفند) با تقویت فعالیت سامانه بارشی به تدریج بارش باران، برف و وزش باد شدید سراسر کشور به جز کمربند غربی را فرا می گیرد.

در روز پنجشنبه (19 اسفندماه) آسمان نیمه غربی کشور به تدریج صاف می شود و در شرق، سواحل دریای خزر، البرز شرقی و مرکزی و برخی مناطق بارش باران، برف و وزش باد شدید خواهد بود. مرکزی. مناطق کشور شدت بارش ها در این روز در جنوب استان سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

روز جمعه (20 اسفند) با پیش بینی بارش در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، فعالیت سامانه بارشی در کشور کاهش می یابد.

تداوم سرما تا پایان هفته

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.

بارش ها تا روز پنجشنبه در تهران ادامه دارد/احتمال رگبار برف در پایتخت

آسمان تهران امروز و امشب ابری تا ساعاتی دیگر همراه با مه ریز و بارش برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین احتمال رگبار برف وجود دارد. فردا نیز همین شرایط تکرار می شود و بارندگی ها تا روز پنجشنبه در تهران ادامه دارد.

دمای هوای پایتخت به دلیل تداوم هوای سرد در کشور رو به کاهش است، به طوری که کمینه و بیشینه دمای هوای امروز -1 و 3 درجه سانتیگراد و برای فردا (چهارشنبه) صفر و 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی و تداوم سرما

روز گذشته سازمان هواشناسی کشور نیز نسبت به تداوم بارندگی ها و تداوم سرما تا روز جمعه که موجب بارش باران و برف، مه، وزش برف در ارتفاعات و گردنه ها، احتمال ریزش بهمن و احتمال رعد و برق خواهد شد، هشدار داد. در مناطق جنوبی کشور تگرگ و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

بر اساس این هشدار امروز (سه شنبه) در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم این شرایط در تهران، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان های سمنان و گلستان وجود دارد.

فردا (چهارشنبه) نیز در گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شمال شرق خوزستان ، جنوب بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب و شمال سمنان پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، این شرایط اقلیمی است. شرایط پیش روی استان های شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان است.




آیا این خبر برای شما مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن به و نه

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.