افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

چرا نباید به آدم عصبانی بگوییم «آرامش کن»؟!

  • کد خبر : 21510
چرا نباید به آدم عصبانی بگوییم «آرامش کن»؟!

خشم یکی از حالات شخصی انسان است و اکثر افراد عصبانی کاملاً فاقد منطق هستند. آخرین چیزی که هر کسی در هنگام عصبانیت می خواهد بشنود “آرام باش” است! وقتی کسی عصبانی است، گفتن “آرام باش” بدترین توصیه ای است که می توانید به او بدهید. حتی اگر این تمام کاری است که فرد عصبانی […]

خشم یکی از حالات شخصی انسان است و اکثر افراد عصبانی کاملاً فاقد منطق هستند. آخرین چیزی که هر کسی در هنگام عصبانیت می خواهد بشنود “آرام باش” است! وقتی کسی عصبانی است، گفتن “آرام باش” بدترین توصیه ای است که می توانید به او بدهید. حتی اگر این تمام کاری است که فرد عصبانی در آن زمان باید انجام دهد. با دی جی همراه باشید.

هنگامی که فردی به طور هیستریک عصبانی است و احساسات زیادی دارد، تقریبا غیرممکن است که آرام بماند. اگرچه همه باید پس از عصبانیت آرام شوند، اما پیشنهادات موثرتری وجود دارد که می توان برای کمک به فرد در هنگام عصبانیت ارائه کرد.

یک فرد عصبانی دوست ندارد کلمات “آرام باش” را بشنود!

عصبانیت 2

خشم شدید تفکر و قضاوت عقلانی را کاملاً مختل می کند. این یک واقعیت ناخوشایند روانشناسی است، زیرا در چنین حالتی، احساسات قوی یک فرد واقعاً بر مغز او غلبه می کند. همزمان هورمون های کورتیزول و آدرنالین در مغز ترشح می شود و عصبانیت به اوج خود می رسد. عبارت «آرام باش» بیش از اینکه راهی دلسوزانه برای حل این تعارض باشد، محرک اصلی تشدید خشم است! سوزان برنشتاین روانشناس در وب سایت خود می گوید:

وقتی کسی احساسات شدیدی را تجربه می کند، نمی تواند کاملاً منطقی بماند. در طول رویدادهای محرک عاطفی، مرکز عاطفی مغز بر منطق مسلط است. بنابراین تا زمانی که احساسات فرد فروکش کند، دسترسی به مراکز استدلال مغز برای انجام یک مکالمه منطقی تقریباً غیرممکن است.

گفتن «آرام باش» به یک کارمند، همکار یا مشتری عصبانی فقط به آتش خشم می افزاید. این کار نه تنها دردی را درمان نمی کند، بلکه مانند روشن کردن شعله گاز است. همچنین باعث می شود فرد عصبانی احساس کند که شما به خود و دیگران آسیب می رسانید و به همین دلیل از او می خواهید که آرام شود. در حالی که واقعاً اینطور نیست.

عباراتی مانند آرام، آرام و غیره. آنها فقط خشم فرد را تأیید می کنند و در عین حال او را بدنام می کنند. این یک مشکل دو طرفه است. از یک طرف فرد باید با حرف های شما ارتباط برقرار کند و احساسات خود را کنترل کند و از طرف دیگر همچنان به شدت عصبانی است. از آنجایی که دعوت به آرامش باعث عصبانیت بیشتر طرف مقابل می شود، بهتر است به جای این جمله بگویید «می فهمی چقدر عصبانی هستی».

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تایید یک واکنش عاطفی منجر به کاهش حالات عاطفی فرد می شود و به این ترتیب این احساس جای خود را به قسمت منطقی مغز می دهد. این موضوع برای موقعیت های درگیری مانند خشم نیز صادق است. مزیت این روش این است که علاوه بر تایید عصبانیت فرد، با او نیز کنار می آیید. به جای استفاده از جملات ضروری مانند «آرام باش»، راه بهتری را انتخاب کنید و بگویید «متاسفم که ناراحت شدی، بیا چند نفس عمیق بکشیم و با هم بفهمیم.“هر دو”شما حق دارید عصبانی باشید، اما بهتر است در مورد این مشکل با هم صحبت کنید.

در واقع، شما می توانید هنگام برخورد با یک فرد عصبانی هر چه می خواهید بگویید، به شرطی که این دو کار را انجام دهید:

  • احساسات طرف مقابل را درک کنید.
  • مشکل را به صورت مسالمت آمیز با یکدیگر حل کنید.

عصبانیت برای زنان آزاردهنده تر است.

عصبانیت 1

این یک واقعیت است که زنان هرگز به اندازه مردان در بیان احساسات خود آزاد نبوده اند. این شامل عصبانیت نیز می شود و متأسفانه این باور قدیمی و کلیشه ای در بین مردم سراسر جهان وجود دارد که اگر زنی احساساتی داشته باشد و آنها را به شکلی قوی بیان کند، حتماً دیوانه است! بنابراین زنان در مواجهه با خشم بیشتر تحت فشار و تنش قرار می گیرند. اما جالب است که در حالی که احساسات زنان اغلب نادیده گرفته می شود، مردان با وجود بروز رفتارهای احساسی قوی مانند خشم، منطقی تر هستند.

با این حال، راه‌های زیادی برای آرام کردن یک فرد عصبانی وجود دارد که در آینده مقاله‌ای درباره آن‌ها در DJ Row منتشر خواهیم کرد. اما در حال حاضر، قبول کنید که گفتن «آرام باش» قطعا راه درستی نیست. اگرچه این عبارت اغراق آمیز به نظر می رسد، اما به دلایل مختلف باید عبارت آرامش را از دایره لغات خود حذف کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.