افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

رشد تقاضا در بازار داخلی فولاد

  • کد خبر : 214927
رشد تقاضا در بازار داخلی فولاد

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنگزارش وضعیت بازار فولاد از هفته گذشته حاکی از آن است که با نزدیک شدن به پایان سال شاهد تقاضای ضعیف در بازار فولاد هستیم و تقاضای محدود مشاهده شده عمدتاً از نوع خرید سرمایه یا پیش پرداخت برای مصرف سال آینده است. به نظر می رسد ترس […]

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنگزارش وضعیت بازار فولاد از هفته گذشته حاکی از آن است که با نزدیک شدن به پایان سال شاهد تقاضای ضعیف در بازار فولاد هستیم و تقاضای محدود مشاهده شده عمدتاً از نوع خرید سرمایه یا پیش پرداخت برای مصرف سال آینده است.

به نظر می رسد ترس از افزایش قیمت در سال آینده برخی از مصرف کنندگان را به خرید پیشاپیش ابزارآلات ترغیب کرده است.

در پایان هفته گذشته و ابتدای هفته جاری در برخی از مراکز فروش شاهد افزایش ناگهانی قیمت آهن آلات بودیم، یعنی با وجود نیمه تعطیل شدن بازار در روز شنبه، در برخی از مراکز فروش شاهد افزایش قیمت بودیم. قیمت آهن آلات، برخی از مراکز فروش تعطیل و برخی چندین بار قیمت را اعلام کردند، اما برخی از مراکز فروش قیمت ها را ثابت نگه داشتند.

اما گزارش ها از بازار آهن داخلی حکایت از افزایش 50 تا 100 هزار تومانی قیمت تیرآهن چدن اصفهان در برخی شرکت های تهران دارد.

قیمت روز میلگرد نیز در برخی از مراکز فروش بین 100 تا 200 تومان افزایش یافت و قیمت میلگرد آجدار نیز 24 هزار و 300 تا 24 هزار و 500 تومان بود. مشکل اصلی بازار موجدار که همچنان در برخی کارخانه ها مشاهده می شود، تاخیر در تحویل کالاهای فروخته شده در برخی از مراکز فروش است.

بازار قوطی و پروفیل نیز چندان شفاف نیست و مانند قیمت ورق گرم روند آشفته ای دارد به طوری که قیمت قوطی پروفیل، قیمت قوطی مبلمان، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل. . با افزایش چشمگیر و تقریباً 40500 در هر کیلوگرم بود. 41000 تومان گزارش شد.

همانطور که گفته شد، علیرغم موج های افزایشی متعدد طی دو ماه گذشته، تقاضای مصرف کننده بالقوه در بازار فولاد پروفیل بلند چندان قوی نیست. در واقع می توان گفت رکود در بازار مسکن بر تقاضای فولاد تاثیر گذاشته است. همچنین هر گونه افزایش نرخ دلار بازار فولاد را متزلزل می کند و فعالیت در این بازار را با مشکل مواجه می کند.

لازم به ذکر است روز شنبه قیمت دلار در کانال 57 هزار تومانی نوسانات محدودی داشت و در پایان روز با افزایش جزئی حدود 57 هزار و 550 تومان فروخته شد. به گفته برخی کارشناسان احتمالا با توجه به افزایش تقاضا برای ارز در اسفندماه شاهد افزایش قیمت دلار باشیم.

تقاضای ارز در اسفند ماه به دلیل سفرهای خارجی، سفارش مواد اولیه و … تقریبا دو و نیم برابر ماه های معمولی است که به طور موقت قیمت دلار را افزایش می دهد.

افزایش قیمت آهن اسفنجی
گزارش ها از معاملات روز شنبه بورس کالا حکایت از کاهش التهاب در بازار آهن اسفنجی دارد. به عبارت دیگر، معاملات آهن اسفنجی در دو هفته گذشته نسبتاً آرام بود. محدودیت رقابت در این بازار به میزان قابل توجهی کاهش یافت و معاملات برای تحویل به تعویق افتاده برای سال جدید بدون رقابت انجام شد.

لازم به ذکر است آهن اسفنجی روز شنبه با 1.7 درصد افزایش نسبت به 8 بهمن ماه به کیلویی 13 هزار و 499 تومان رسید. این افزایش قیمت در حالی رخ داده است که تقاضا برای سایر محصولات زنجیره فولاد به ویژه شمش و شمش در حال کاهش است.

پیش بینی بازار داخلی در سال آینده
در حال حاضر بازار فولاد ایران با تناقضات و نوسانات فراوانی مواجه است، چرا که انتظار می رود با رفع محدودیت های انرژی و افزایش تولید و عرضه، تقاضای ضعیف در بازارهای جهانی و تعطیلات پیش رو، روند قیمت فولاد در داخل کشور رو به رو شود. بازار. تحت تاثیر قرار خواهد گرفت همچنین با باز شدن بازارها پس از تعطیلات سال نو چینی، تقاضا برای محصولات فولادی در بازارهای جهانی افزایش پیدا نکرد و همچنان شاهد کاهش تقاضا در این بازار هستیم که به نظر می رسد تشدید شود. در هفته های آخر از سال.

در واقع با توجه به روند کنونی بازارهای داخلی و خارجی، انتظار می‌رود بازار فولاد در بهار سال 1403 از آرامش نسبی برخوردار باشد، البته عواملی مانند افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و افزایش احتمالی نرخ کرایه‌ها نیز ضروری است. به حساب آورده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.