افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

جلسه دادگاه در مورد کلاهبرداری 107،000،000 یورویی کینگ مانی برگزار شد

  • کد خبر : 21486
جلسه دادگاه در مورد کلاهبرداری 107،000،000 یورویی کینگ مانی برگزار شد

دادگاه رسیدگی به پرونده ارزهای رمزنگاری شده کینگ مانی به اتهام کلاهبرداری در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران با حضور متهمان، جمعی از شاهدان و شهود تشکیل شد. وکلا به گزارش اسمارتک نیوز و به نقل از خبرگزاری میزانقاضی غیاثی در ابتدای جلسه دادگاه گفت: در این جلسه متهم ردیف […]

دادگاه رسیدگی به پرونده ارزهای رمزنگاری شده کینگ مانی به اتهام کلاهبرداری در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران با حضور متهمان، جمعی از شاهدان و شهود تشکیل شد. وکلا

به گزارش اسمارتک نیوز و به نقل از خبرگزاری میزانقاضی غیاثی در ابتدای جلسه دادگاه گفت: در این جلسه متهم ردیف اول فریدون از مالباختگان مشهدی، متهم ردیف دوم سیده شهر موسوی، متهم ردیف پنجم شیدا از مالباختگان مشهدی و وکلای آنها. در دادگاه حضور دارند. 2 متهم ردیف اول و متهم ردیف دوم از زندان روانه دادگاه شدند و متهم ردیف پنجم با قرار وثیقه آزاد است.

واریز و برداشت نامحدود در صرافی Etrax
با ثبت نام در Etrax 50000 بیت شبا و 500000 بیت تورنت دریافت کنید!

هدیه بگیر!

وی افزود: متهمان فرشید و فرنوش از مالباختگان مشهدی سید محمدرضا مشکوه رضوی، مسعود قربانی و معصومه ابراهیمی متواری هستند و برای این افراد کیفرخواست صادر شده است.

سپس در ادامه جلسه دادگاه کیفرخواست توسط محمد صمدی نماینده دادستان به دستور قاضی قرائت شد.

نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و گفت:

متهمان به شرکت در کلاهبرداری شبکه ای منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد ارز جعلی به نام کینگ مانی و توزیع ارز جعلی بین مردم (رسوایی های پرونده) و ایجاد کارت نامعتبر به نام Boost Card و اخذ حداقل 200 یورو متهم هستند. برای دریافت این کارت جعلی برای خرید از فروشگاه های ادعایی که حضور خارجی برای عرضه کالا ندارند با ارائه کارت تقویت.

دادگاه پرونده کریپتو جعلی King Money
منبع: میزان

نماینده دادستان عنوان کرد:

متهمان ضمن ایجاد ارز جعلی کینگ مانی و تبلیغ آن در بین مشتریان ارز مذکور با ارز رایج. صرافی جعلی UByte نام کاربران خریدار ارز دیجیتال در گرجستان را تبدیل و ثبت کرده اند. متهمان سپس تبلیغات گسترده ای مبنی بر سود بالای خرید ارز جعلی کینگ مانی انجام دادند و به این ترتیب تا جایی پیش رفتند که در میانه فعالیت متهمان، این ارز جعلی از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بالاتر است. که به عنوان ارز واقعی در سراسر جهان خرید و فروش می شود. می رود. مشتریان با جابجایی بیت کوین، یورو یا دلار و با واریز وجه نقد به حساب شرکت بادران گستر به مدیرعامل متهم ردیف دوم و رئیس هیئت مدیره متهم ردیف اول این ارز جعلی را خریداری می کردند. ، آنها ارز دیجیتال King Money را خریداری کردند. متهمان ردیف سوم تا هشتم علیرغم آگاهی و اطلاعاتی که دارند در اقدامات کلاهبرداری متهمان ردیف اول و دوم حضور فعال داشته و از این اطلاعات کسب درآمد کرده اند.

صمدی گفت:

با عنایت به کلیه مستندات و محتویات پرونده و با عنایت به وجود دلایلی از جمله شکایت از شکایات به شرح برگه های پیوست 4 هزار و 146 نفر، نظریه هیأت کارشناسان حوزه رایانه و فناوری اطلاعات و جرایم رایانه ای. مورخ 16 فروردین 1401 که حاکی از عدم اصالت و جعلی بودن ارز دیجیتال کینگ مانی است، متهمان ردیف اول و دوم هر دو سهامداران اصلی شرکت (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل) در زمان انعقاد قرارداد بوده اند. شروع فعالیت صرافی جعلی Ubite.

نماینده دادستان عنوان کرد:

دلیل چهارم این است که شرکت بادران و صرافی جعلی UByte کاملاً با یکدیگر مرتبط و همسو هستند و صرافی جعلی UByte که ارز جعلی کینگ مانی را تبدیل می کند کاملاً توسط شرکت بادران گستران و با مسئولیت این شرکت متولد و ایجاد شده است. متهمان ردیف اول و دوم بود. همچنین نظریه کارشناسی مدیر کل امور حقوقی قضایی وزارت اطلاعات مورخ 24 اردیبهشت 1401 حاکی از جعلی بودن واحد پول کینگ مانی است. متهمان ردیف اول، دوم و پنجم در تهیه ارز جعلی نقش اصلی را داشتند و متهم ردیف ششم نیز مسئول برنامه نویسی ارز جعلی کینگ مانی و مجموعاً 107 میلیون و 305 هزار یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگ مانی توسط متهمان از شکات برداشت شد.

صمدی گفت:

دلیل ششم نظریه تکمیلی هیأت کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و جرایم رایانه ای این است که متهمان با تهیه و توزیع ارز جعلی کینگ مانی و کلاهبرداری شبکه ای به این شیوه، مبلغ 107 میلیون و 305 هزار یورو از شکات گرفتند. توقیف ارز جعلی کینگ مانی از زمان دستگیری متهمان ردیف اول و دوم و عدم عرضه و تقاضای این ارز جعلی که حکایت از ایجاد آن توسط بادران گستران و با مدیریت متهمان ردیف اول و دوم دارد. و توسط طرفین نامبرده بین شکات توزیع شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده ارزهای دیجیتال جعلی King Money
منبع: میزان

نماینده دادستان ادامه داد:

توسعه کلاهبرداری شبکه ای توسط متهمان ردیف اول و دوم در کشورهای همسایه، علاوه بر ایجاد ارز جعلی کینگ مانی و توزیع آن در بین شهروندان این کشورها و ایجاد بوست کارت جعلی و توزیع آن در بین افراد نامبرده برای خرید نصف قیمت از فروشگاه های زنجیره ای تقلبی که به جز تبلیغات چند روزه وجود دارد. خارجی بودن آن متوجه نشد.
نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست توضیحات تکمیلی را ارائه کرد و گفت در ابتدا با شکایت 10 نفر پرونده تشکیل شد. اما پس از اطلاع از کلاهبرداری شبکه ای شرکت بادران گستر، پرونده از شعبه دادیاری به شعبه بازپرسی ارجاع شد.
وی ادامه داد: پس از شروع رسیدگی، با ادامه این روند، روز به روز بر تعداد شکایات افزوده شد.
صمدی با اشاره به افزایش شکایات و صدور کیفرخواست دوم این پرونده گفت:

کیفرخواست فعلی 4100 شاکی و کیفرخواست دوم 1300 شاکی دارد و ممکن است برای افزودن شکایات کیفرخواست دیگری اضافه شود.

نماینده دادستان عنوان کرد:

در حال حاضر اموال متهمان شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است. اموال متهمان توقیف می شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که متهمان بتوانند به اموال خود دست یابند.

وی درباره جعلی بودن ارز کینگ مانی تصریح کرد:

پرونده به دلیل چند شاکی بودن و اختلاف بر سر جعلی بودن یا نبودن آن مورد رسیدگی قرار گرفت و در این زمینه از نهادهای مختلف از جمله کارشناسان رسمی دادگستری و وزارت اطلاعات استعلام شد. پس از بررسی ها، هر دو موسسه اعلام کردند که این ارز دیجیتال جعلی است. .

صمدی با بیان اینکه با مانورها و تبلیغات فراوان متهمان پرونده، قیمت ارز رمزنگاری شده کینگ مانی افزایش یافت و خرید گسترده ای از سوی مردم انجام شد، اظهار داشت: متاسفانه پس از مشخص شدن جعلی بودن این ارز رمزنگاری شده، از نظر اقتصادی نیز اقدام به خرید این ارز دیجیتالی کرد. ارزش سقوط کرد که باعث تاسف شد. ملک بسیاری از مردم شد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-24 19:45:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.