افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

حسین زاده بحرینی: دو سوم منابع بانکی در اختیار بانک های خصوصی است

  • کد خبر : 214710
حسین زاده بحرینی: دو سوم منابع بانکی در اختیار بانک های خصوصی است

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دو سوم منابع بانکی در اختیار بانک های خصوصی است، تصریح کرد: مجلس یازدهم برای اصلاح نظام بانکی سنگ تمام گذاشت و کاری کرد که در دوره ده گانه انجام نشد. مجلس به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام بحرینی حجت‌المحمد حسین حسین زاده امروز دوشنبه در سومین اجلاس طلاب و روحانیون […]

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دو سوم منابع بانکی در اختیار بانک های خصوصی است، تصریح کرد: مجلس یازدهم برای اصلاح نظام بانکی سنگ تمام گذاشت و کاری کرد که در دوره ده گانه انجام نشد. مجلس

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام بحرینی حجت‌المحمد حسین حسین زاده امروز دوشنبه در سومین اجلاس طلاب و روحانیون با موضوع «نقش طلاب و روحانیت در افزایش مشارکت‌های مردمی» که به همت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست خبری با عنوان «نقش طلاب و روحانیون در افزایش مشارکت مردمی» برگزار شد. : اگر هیئت ها نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند، تحولی در اقتصاد رخ می دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران کاملا بانک محور است و نهاد بانکداری در زندگی مردم ایران جایگاهی پیدا کرده است، گفت: بانک ها نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می کنند، بنابراین دو سوم منابع بانکی در اختیار مردم قرار دارد. واگذاری بانک های خصوصی و یک سوم در اختیار بانک های دولتی.این دولت است.

حسین زاده تصریح کرد: بانک خصوصی پول می آفریند و می گوید ساخته من است و هر جا که بخواهم می توانم از آن استفاده کنم، بنابراین شرایط به گونه ای شده است که امروز منابع بانک ها به سمت ثروت یعنی مجتمع های تجاری رفته است، تجمل گرایی که فقط افراد ثروتمند جامعه می توانند بخرند، می توانند بخرند و محصولات ایرانی خریدار ندارند و باید محصولات وارداتی را بفروشند. اینها نتایج بانکداری خصوصی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نظارت شرعی و قانونی بر بانک ها، گفت: از سال 1383 تا امسال دستور آقای آقا بر زمین ماند؛ در حالی که از سال 1383 تا سال 1383 دستور آقای آقا بر زمین ماند. ما سه دوره در مجلس با بانک های خصوصی مبارزه کردیم تا اینکه امسال قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مجلس تصویب شد و به تصویب شورای نگهبان رسید و به امضای رئیس جمهور رسید. این قانون روابط بانک ها و دولت را تنظیم می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شکست نظام بانکی به معنای تقویت و ارتقای تولید ملی و شکوفایی است، گفت: بانک مرکزی هیچ کنترلی بر نظام بانکی ندارد، بنابراین در 20 سالی که از تاسیس بانک خصوصی می گذرد، داخلی است. تولید در ایران تقریباً 40 درصد افزایش یافته و در عین حال نقدینگی 102 برابر شده است. وقتی تولید کمتر و نقدینگی بیشتر می شود، به این معنی است که تورم قطعاً ناشی از بانک های خصوصی و سیستم بانکی شکست خورده است.

حسین زاده با تاکید بر اینکه بخش دوم اصلاح نظام بانکی یعنی اصلاح رابطه مردم و بانک در دستور مجلس است، گفت: این بخش مربوط به اصلاح روند دریافت های خودسرانه است. جریمه و غیرقانونی هزینه

وی گفت: مجلس یازدهم برای اصلاح نظام بانکی سنگ تمام گذاشت و کاری کرد که در 10 دوره مجلس انجام نشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.