افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
4

یه غذای ترش و در عین حال شیرین میخوای، خورش هلو عالیه، نخورید، از دست میدید.

  • کد خبر : 21465
یه غذای ترش و در عین حال شیرین میخوای، خورش هلو عالیه، نخورید، از دست میدید.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اسمارتک نیوز– امتحان کردن غذاهای جدید همیشه می تواند برای یک فرد هیجان انگیز باشد، به خصوص اگر موادی که برای درست کردن غذا استفاده شده است برای او عجیب به نظر برسد، ممکن است در ابتدا فرد نسبت به امتحان آن غذا مقاومت نشان دهد، […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

اسمارتک نیوز– امتحان کردن غذاهای جدید همیشه می تواند برای یک فرد هیجان انگیز باشد، به خصوص اگر موادی که برای درست کردن غذا استفاده شده است برای او عجیب به نظر برسد، ممکن است در ابتدا فرد نسبت به امتحان آن غذا مقاومت نشان دهد، اما تعدادی از غذاها هستند که بعدا برای اولین بار طعمش را امتحان می کنی با خودت می گویی چرا زودتر با این طلسم لعنتی آشنا نشدم و احساس می کنی تا آن لحظه زندگی ات محکوم به فنا شده است؟ امروز در این مطلب می خواهیم شما را با غذایی آشنا کنیم که هم مناسب فصل است و هم یک غذای خوشمزه با طعم فوق العاده.

این خورش را می توانید در روزهای دیگر سال با کمپوت هلو بپزید و نوش جان کنید. با طبخ این غذا علاوه بر تجربه طعم تازه، می توانید از خواص هلو مانند تقویت مو، جوانسازی پوست، تقویت سیستم ایمنی، تقویت اعصاب و دستگاه گوارش نیز بهره مند شوید. این خورش معمولا با مرغ پخته می شود اما می توانید آن را با گوشت قرمز هم بپزید یا با برداشتن گوشت و مرغ این خورش را به یک غذای گیاهی و وگان تبدیل کنید. پس دستور پخت این غذای خوشمزه ایرانی را داریم.

مواد لازم برای تهیه خورش هلو

  • آلو بخارا: شش عدد
  • پیاز درشت: یک میخک
  • هلو متوسط: چهار
  • آرد: یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: به مقدار لازم
  • شکر: یک قاشق چایخوری
  • زعفران تخمیر شده: عاشق غذا
  • گوشت مرغ: 800 گرم
  • ادویه جات: به مزه

پیاده روی 5896

طرز تهیه خورش هلو

ابتدا مرغ خود را خوب بشویید و به قطعات کوچک تقسیم کنید سپس این تکه ها را با روغن مایع ماساژ دهید تا تمام قسمت های مرغ کاملا با روغن مایع آغشته شود و حالا روی تکه های مرغ مقداری نمک بریزید و در ظرفی بریزید. . و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

در همین حین پیاز را نگینی خرد می کنیم و یک قابلمه به اندازه مناسب را روی آتش می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم و بعد از داغ شدن روغن پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز شفاف و نرم شود و حالا مقداری زردچوبه اضافه می کنیم. به پیاز در این مرحله.

تفت دادن را ادامه دهید تا مخلوط زردچوبه و پیاز یکنواخت شود، حالا وقت آن است که تکه های مرغ را از یخچال خارج کرده و در قابلمه قرار دهید و با پیاز کمی تفت دهید تا تکه های مرغ تغییر رنگ داده و قهوه ای شوند که این کار باید انجام شود. بعد از این مرحله چند لیوان آب جوش داخل قابلمه و روی مرغ ها بریزید.

سلام 789

حالا قابلمه را روی قابلمه بگذارید تا مرغ شما به آرامی و روی حرارت متوسط ​​بپزد. بعد از پخت کامل مرغ ها با زعفران آبلیمو درست کنید و شکر را به قابلمه اضافه کنید و بعد از آردی که درست کرده اید یک قاشق غذاخوری را در مقدار کمی آب جوش حل کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. .

حالا در این مرحله آلو بخارا را ده دقیقه در آب قرار دهید تا مرطوب شود و سپس به خورش خود اضافه کنید و هلو را پوست بگیرید و هسته آن را بگیرید و به هر اندازه که دوست دارید بخورید و بعد از آن. در ماهیتابه خیلی کمی روغن اضافه می کنیم و روی آتش می گذاریم و بعد از گرم شدن روغن هلوها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند، باید این کار را انجام دهیم چون هنگام اضافه کردن هلو به عنوان خورش داغ است. ، هلو به راحتی له نمی شود پس پس از سرخ شدن کامل به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله می توانید ادویه های مورد علاقه خود را نیز به خورش اضافه کنید.

در نهایت حرارت زیر خورش را کم کنید تا غذا آرام آرام و کاملا جذب شود. فراموش نکنید که هلو را به مدت طولانی در قابلمه قرار ندهید زیرا به دلیل بافت نرم هلو ممکن است له شود و خورش شما بد جلوه کند. برنج و نان سرو کنید، بنوشید.

سلام2659

اگر دوست دارید آشپزی ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانوز سر بزنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.