افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

صادرات به 117 کشور در سراسر جهان؛ جاده های زمینی زیر چرخ ماشین های چینی.

  • کد خبر : 214542

بازار، گروه خودرو: سرعت تسخیر چینی ها بر بازارهای جهانی خودرو، اگرچه قابل پیش بینی است، فراتر از تصور معمول است. اکنون چینی ها در این صنعت به اولین واردکننده بسیاری از مواد اولیه مرتبط با خودرو در جهان تبدیل شده اند و از سوی دیگر به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان نیز تبدیل شده […]

بازار، گروه خودرو: سرعت تسخیر چینی ها بر بازارهای جهانی خودرو، اگرچه قابل پیش بینی است، فراتر از تصور معمول است. اکنون چینی ها در این صنعت به اولین واردکننده بسیاری از مواد اولیه مرتبط با خودرو در جهان تبدیل شده اند و از سوی دیگر به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان نیز تبدیل شده اند. این موفقیت قطعا بدون روابط اقتصادی گسترده با کشورهای تامین کننده مواد اولیه و با خریداران خودرو و همچنین بدون بهره گیری از مزیت های قیمتی و … امکان پذیر نیست.

مقاله زیر که در مورد چگونگی تبدیل شدن چین به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان است، برگرفته از گزارش مجمع جهانی اقتصاد است که به خوبی به این سوال می پردازد که چگونه چین به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شد و از رقبایی مانند ایالات متحده و ژاپن پیشی گرفت. . پشت سر گذاشت

تحلیلی که در سال گذشته منتشر شد تخمین زد که تنها 5 درصد از تراشه های خودرو چینی در داخل کشور تولید می شوند. از 55 کشور نقشه برداری شده که تراشه ها را به عنوان دسته اصلی صادراتی خود دارند، 22 کشور با چین به عنوان بزرگترین واردکننده هم تراز هستند.

شتاب عجیب خودروهای چینی از سال 95 تا کنون

سال 1995 است و بیل کلینتون هنوز در اولین دوره ریاست جمهوری خود در ایالات متحده است. این کشور تقریبا یک پنجم آلومینیوم جهان را تولید می کند، اما با تلاش تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های انرژی، این به آرامی در حال تغییر است. همه نگاه ها به ایسلند است که به عنوان سرزمین برق ارزان و بدون کربن شناخته می شود.

بیش از یک ربع قرن بعد، سهم ایسلند از حجم آلومینیوم خارج از کشور سه برابر شده است و فلز سبک حدود 40 درصد از صادرات این کشور را تشکیل می دهد.

بیشتر این فلز به صنعت خودرو رفت. جایی که افتخار آلمانی ها تولید خودروهای فولکس واگن بود که به چین صادر می شد و تقاضای روزافزون این کشور برای خودرو را برآورده می کرد و در عین حال با تولید پر رونق چین رقابت می کرد و خیابان ها و بزرگراه های شهرهای چین را باز می کرد. …از زیر در رد می شدند.

چین در حال حاضر بیشترین سهم صادرات خودرو را در مقایسه با رقبای بین المللی قدیمی، سنتی و مدرن دارد و خودروها را به 117 کشور ارسال می کند. این آمار نه تنها نشان دهنده افزایش تولید و صادرات است، بلکه حکایت از موفقیت در توزیع و گسترش بازارهای هدف دارد به گونه ای که جاده ها و بزرگراه های بسیاری از کشورهای جهان اکنون زیر چرخ خودروهای چینی قرار گرفته است.

اما از آن زمان تاکنون تغییرات در بازار خودروی چین و جهان به قدری سریع و به نفع چینی ها بوده است که حداقل بر اساس آخرین داده ها، چین به بزرگترین کشور صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شده است و این روند نیز وجود دارد. با توجه به تجزیه و تحلیل اجتناب ناپذیر است.

رقابت قیمتی سخت با خودروهای برقی چینی

همچنین در پایان سال 2023؛ شرکت خودروسازی BYD، تولیدکننده چینی، به بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی تبدیل شد و فروش سالانه این شرکت در خارج از کشور 334 درصد افزایش یافت.

وقتی صحبت از انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به حمل و نقل می شود، برق یکی از راه های خروج است. چین تولید خودروهای برقی را افزایش داده است به گونه ای که قیمت ها را به حدی کاهش داده است که قیمت برخی از مدل ها به 11000 دلار یا کمتر می رسد.

با این حال، باید توجه داشت که تجارت لزوماً یک مسیر خطی را دنبال نمی کند. شرکت ها می توانند برای تولید محصولات خود یک سایت مونتاژ و انبار در خارج از کشور راه اندازی کرده و سپس به مراکز دیگر ارسال کنند. بسیاری از خودروهای الکتریکی صادر شده از چین در واقع خودروهای تسلا تولید داخل هستند که یک برند آمریکایی است و احتمالاً به آمریکای شمالی می آیند.

مسیر چین به سمت سلطه در صنعت خودرو و بازارهای جهانی خودرو یکی از موضوعات قابل توجه بسیاری است که می توان آن را به راحتی در بررسی توسعه تجارت جهانی ردیابی کرد که نشان می دهد صادرات خودرو چین در روند صعودی و شتابی است. در این یک حرکت بوده است. و در حال حاضر بیشترین سهم صادرات خودرو را در مقایسه با رقبای قدیمی، سنتی و مدرن بین المللی دارد و خودروها را به 117 کشور جهان حمل می کند. این آمار نه تنها نشان دهنده افزایش تولید و صادرات است، بلکه حکایت از موفقیت در توزیع و گسترش بازارهای هدف دارد به گونه ای که جاده ها و بزرگراه های بسیاری از کشورهای جهان اکنون زیر چرخ خودروهای چینی قرار گرفته است.

در سال 1995، ژاپن اولین کشور در رتبه بندی واردکنندگان نیکل استرالیا بود، اما اکنون چین به بزرگترین واردکننده نیکل استرالیا تبدیل شده است.

رتبه اول چین در واردات آلومینیوم، نیکل و لیتیوم

قبلاً به تاریخ ایسلند اشاره کردیم. آلومینیوم که به عنوان فلز انرژی نیز شناخته می شود، در حال حاضر مهم ترین محصول صادراتی در 11 کشور دیگر به جز ایسلند است و انتظار می رود تقاضا برای این فلز انرژی در آینده نزدیک از 40 درصد فراتر رود. به همین دلیل برخی استفاده از آلومینیوم و افزایش مصرف آن را خالی از اشکال نمی دانند و ترجیح می دهند انرژی های تجدیدپذیر فراوان کشورهای صادرکننده آلومینیوم را صرف محصولات دوستدار محیط زیست کنند. از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند که روند افزایش صادرات آلومینیوم در ایسلند به ایجاد یک رونق اقتصادی ناپایدار کمک کرده است، در حالی که غذاهای دریایی سنتی دومین صادرات بزرگ این کشور باقی مانده است.

اما یک چیز قطعی به نظر می رسد: آلومینیوم برای خودروهای الکتریکی سبک تر و کارآمدتر بسیار مهم است و خواهد بود، که نشان می دهد استخراج انرژی از این فلز آسان نیست.

در مورد خودروسازان چینی، آلومینیوم تنها یکی از بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز است. نیکل همچنین در ساخت طیف گسترده ای از باتری های خودروهای الکتریکی در چین استفاده می شود. و به همین دلیل است که تقاضا برای نیکل نیز مانند آلومینیوم در حال افزایش است. نگاهی به تقاضای چین برای این محصول از سال 95 تا کنون نیز موید این گفته است. در سال 1995، ژاپن اولین کشور در رتبه بندی واردکنندگان نیکل استرالیا بود، اما اکنون چین به بزرگترین واردکننده نیکل استرالیا تبدیل شده است.

همین امر در مورد لیتیوم فراوان شیلی، یک ماده ضروری در تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز صدق می کند. زمانی آمریکا بزرگ ترین واردکننده بود و حالا چین رتبه اول و آمریکا دوم است.

از 32 کشوری که به عنوان صادرکنندگان برتر آهن و فولاد رتبه بندی شده اند، تقریباً نیمی از آنها در حال حاضر با چین به عنوان مقصد برتر قرار دارند. همین امر در مورد لیتیوم فراوان شیلی، یک ماده ضروری در تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی نیز صدق می کند. زمانی آمریکا بزرگترین واردکننده بود و اکنون چین در رتبه اول و آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

کسب و کار را به سمتی پایدارتر هدایت کنید

همچنین شایان ذکر است که صنعت خودروسازی چین مقدار زیادی فولاد وارد می کند. از 32 کشوری که در نقشه صادرکنندگان برتر آهن و فولاد گنجانده شده است، تقریباً نیمی از آنها با چین به عنوان مقصد برتر قرار دارند.

به همین دلیل در مجمع جهانی اقتصاد هشدار داده شده است که اروپا با وجود حضور یک واردکننده بزرگ خارج از منطقه سابر (چین) در تامین فولاد مورد نیاز خود با مشکل مواجه خواهد شد، در حالی که پیشنهاد تشکیل بازار فولاد مشترک فولاد است. یکی از اصول اساسی: تأسیس اتحادیه اروپا بود.

ماده دیگری که معمولاً با اروپا مرتبط نیست، اما برای صنعت خودروسازی در حال رشد چین ضروری است، لاستیک طبیعی است. آمارها نشان می دهد که تقاضای مرتبط با گسترش اخیر تولید خودروهای الکتریکی در چین به افزایش قیمت تایر به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر کمک کرده است.

بزرگترین صادرکنندگان آن، مانند تایلند و اندونزی، فهرستی از بزرگترین واردکنندگان تایر را دارند که نه تنها چین، بلکه سایر خودروسازان بزرگ از جمله ژاپن، ایالات متحده و کره جنوبی را نیز شامل می شود.

هر خودروی جدیدی که در این کشورها مونتاژ شود احتمالاً دارای هزاران نیمه هادی خواهد بود که اگر الکتریکی باشد شاید دو برابر بیشتر باشد.

چین اخیراً شروع به تعیین استانداردهای خود برای چیپ های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی و خودران به عنوان بخشی از تلاش برای تکیه بیشتر بر منابع داخلی کرده است. تحلیلی که در سال گذشته منتشر شد تخمین زد که تنها 5 درصد از تراشه های خودرو چینی در داخل کشور تولید می شوند. از 55 کشور نقشه برداری شده که تراشه ها را به عنوان دسته اصلی صادراتی خود دارند، 22 کشور با چین به عنوان بزرگترین واردکننده هم تراز هستند.

به این ترتیب، چین به یک صنعتگر بزرگ در زمینه خودروسازی بزرگ تبدیل شده است که مواد اولیه را از سراسر جهان جذب کرده و با استفاده از بهره وری، نیروی کار ارزان تر، بومی سازی و انحصار فناوری در صنعت خودرو، ارزش افزوده ایجاد می کند. .جهان را تسخیر کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.