افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

کپی رئیسی از دست احمدی نژاد

  • کد خبر : 214184

مهاجری گفت: ما که هشت سال دولت آقای احمدی نژاد را درک کرده و هنوز فراموش نکرده ایم، شباهت زیادی بین اتفاقات ایشان و دولت آقای رئیسی می بینیم. یعنی خیلی از کارهایی که آقای احمدی نژاد انجام می داد و دیگران را مقصر می دانست، در دولت آقای رئیسی هم تکرار می شود. به […]

مهاجری گفت: ما که هشت سال دولت آقای احمدی نژاد را درک کرده و هنوز فراموش نکرده ایم، شباهت زیادی بین اتفاقات ایشان و دولت آقای رئیسی می بینیم. یعنی خیلی از کارهایی که آقای احمدی نژاد انجام می داد و دیگران را مقصر می دانست، در دولت آقای رئیسی هم تکرار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، بخشی از محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با جماران قرائت شد؛

*ما که هشت سال دولت آقای احمدی نژاد را درک کرده ایم و هنوز فراموش نکرده ایم، شباهت بسیار زیادی از اتفاقات آن با دولت آقای رئیسی را می بینیم. یعنی خیلی از کارهایی که آقای احمدی نژاد انجام می داد و دیگران را مقصر می دانست، در دولت آقای رئیسی هم تکرار می شود. من اصلا منکر این نیستم که دولت آقای روحانی به هر دلیلی: تحریم، نپذیرفتن برجام و… در برخی جاها دولت ناکارآمدی بود و در برخی جاها آن دولت رویاهای خوبی در مسائل اقتصادی داشت، اما وقتی صحبت از آقای رئیسی شد، احتمالاً همه اتفاقاتی را که در دولت آقای روحانی رخ داده و به گفته خودشان باعث ناکارآمدی و ناتوانی آن دولت شده بود، دیده بودند. چون دیده بود و همه چیز را می دانست.

*الان چند تکه از صحبت های تبلیغاتی ایشان در فضای مجازی پخش می شود، می بینید، معلوم است که از همه آن چیزها خبر دارد و حتی نقاط ضعف و قوت آن دولت را دیده است. مگر آقای رئیسی نگفته که من اینترنت را می گویم و همین را می گویم؟ سازمان بهداشت جهانی؟ نگفت در آن دولت تورم بالاست، نگفت آبروی مردم این گرانی ها نیست؟ مگه همینو نگفت؟ پس چرا اینطور نیست؟ چرا نتوانست جبران کند؟ به نظر من آقای رئیسی هم از همان درد ساختاری رنج می برد که آقای احمدی نژاد کشید. آقای احمدی نژاد امروز نمی گویم در افکار عمومی مبنایی ندارد. اتفاقاً به دلایلی که الان نمی توان گفت، مبانی هم دارد، اما شما یک فعال سیاسی را نمی بینید که بخواهد آقای احمدی نژاد برگردد و مثلا الان رئیس جمهور نباشد، بلکه شهردار یک شهر باشد. برای یک مأموریت دیگر

* شک ندارم برای آقای رئیسی هم همین اتفاق خواهد افتاد. چون از همان زیرساخت های تبلیغاتی استفاده می کند که آقای احمدی نژاد استفاده کرد و از همان ناکارآمدی هایی رنج می برد که دولت آقای احمدی نژاد دچار آن شد و برخی از افراد او هم همین طور هستند. مدافعان رئیسی نیز به طور سنتی همان مدافعان احمدی نژاد هستند. البته احمدی نژاد یک طیف وسیع تری داشت، حالا یک مقدار محدودتر شده است. در آن زمان برخی از علما حتی از احمدی نژاد حمایت کردند اما اکنون به دلیل ترس از نخ سیاه و سفید حاضر به حمایت از او نیستند.

دولت آقای رئیسی واقعاً در درک وقایع ایران و جهان ضعیف است. اینکه تصور می کنید تورم روی کاغذ افتاده است و فکر می کنید هیچ مشکلی در جامعه وجود ندارد، ضعف تحلیل شما را نشان می دهد. یکی از مواردی که او می گوید این است که دلیل کاهش مشارکت در انتخابات 1398 و 1400 ضعف دولت روحانی در حوزه اقتصادی بوده است. هر چند واقعا منکر این موضوع نیستم اما اگر اینطور است و الان دولت آقای رئیسی با آماری که می دهند خیلی خوب است باید ۷۵ درصد مردم در این انتخابات شرکت کنند. چون فرض بر این است که وضعیت مردم خیلی خوب شده است. به نظر من آقای رئیسی در تحلیل ضعیف است یا در اطلاع رسانی و اخبار ضعیف است و مطمئنم این را دارد. البته علاوه بر این ضعف مدیریتی بسیار زیاد و مفرط نیز وجود دارد و به نظر من این یک بیماری مزمن در دولت آقای رئیسی است که نمی گذارد این دولت جلو برود.

* اگر آقای رئیسی می خواهد دولت خود را متحول کند حداقل 15 وزیر را عوض کند و به نظر من کل تیم اقتصادی را برکنار کند. حتی برخی از وزرای سیاسی دولت نیز باید برکنار شوند. زیرا در این فضا نمی توان بدون ایجاد شوک به جامعه، مردم را به آینده امیدوار کرد.

*شاید دولت آقای رئیسی پشت سر دولت احمدی نژاد باشد به این معنا که آقای احمدی نژاد بالاخره می توانست بر اساس درآمدهای کلان نفتی چیزی مثل مسکن بیاورد و به چشم مردم بفروشد یا به او یارانه بدهند. 45000 تومان که در آن زمان معادل 45 دلار بود اما آقای رئیسی حتی ندارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.