افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

طعنه شدید به اصولگرایان: شما عامل وضعیت فعلی هستید، اگر کسی به فکر تغییر است به شما رای ندهد/این که شعار را هم عوض کنید طنز!

  • کد خبر : 214143
طعنه شدید به اصولگرایان: شما عامل وضعیت فعلی هستید، اگر کسی به فکر تغییر است به شما رای ندهد/این که شعار را هم عوض کنید طنز!

به گزارش خبرآنلاین، سایت عصر ایران در یادداشتی نوشت؛ یکی از رویکردهای جریان اصولگرا برای تشویق مردم به حضور در انتخابات مجلس، تاکید بر این گزاره است که اگر می خواهید از شرایط فعلی عبور کنید و به وضعیت بهتری برسید، باید در انتخابات شرکت کنید. اینکه اصولگرایان با این رویکرد می خواهند مردم را […]

به گزارش خبرآنلاین، سایت عصر ایران در یادداشتی نوشت؛

یکی از رویکردهای جریان اصولگرا برای تشویق مردم به حضور در انتخابات مجلس، تاکید بر این گزاره است که اگر می خواهید از شرایط فعلی عبور کنید و به وضعیت بهتری برسید، باید در انتخابات شرکت کنید.

اینکه اصولگرایان با این رویکرد می خواهند مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند، بیش از هر چیز به معنای اعتراف به این است که با وجود تسلط گسترده آنها بر دولت و مجلس، وضعیت کنونی آنقدر نامطلوب است که باید تصویب شود.

شعار تغییر معمولا زمانی مطرح می شود که جریان رقیب در قدرت باشد و بخواهد رقبا را از صحنه بیرون کند و با تاکید بر تغییر بر تخت سلطنت بنشیند. مهدی کروبی شعار “تغییر” خود را برای تبلیغات انتخاباتی علیه احمدی نژادی که رئیس جمهور بود مطرح کرد و ابراهیم رئیسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ساعت 14 گفت که مردم خواستار تغییر وضعیت هستند و به او رای دادند.

طنز ماجرا اینجاست که اصولگرایان در این دوره از انتخابات شعار خود را تغییر می دهند و می گویند اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند وضعیت به همین شکل باقی می ماند و خودشان از همان لیست ها و جریان هایی استفاده می کنند که شرایط فعلی را به وجود آورده است. هستند، یک گام به جلو برداشته اند. یعنی می گویند: برای تغییر وضعیت فعلی به ما رای دهید که عامل وضعیت فعلی هستیم یا کاری برای تغییر آن نکردیم!

در چنین شرایطی، اگر رای دهنده ای برای حفظ وضع موجود به آنها رای دهد، با شعار آنها که تغییر وضع موجود است، مغایرت دارد. اگر می خواهید برای تغییر وضعیت موجود به این افراد رای دهید، ابتدا باید تکلیف خود را با حداقل یکی از این دو سوال روشن کنید: “آیا اینها همان کسانی نیستند که می گویند وضعیت باید به خاطر آن تغییر کند؟” و حتی “اگر آنها باعث آن نشدند، چرا حداقل در چهار سالی که در مجلس بودند کاری برای تغییر آن نکردند؟”

به نظر می رسد کسانی که مصمم به حضور در انتخابات هستند، برای غلبه بر این تناقضات، باید به افرادی غیر از لیست هایی که شرایط موجود را ایجاد می کنند، رأی دهند و خود را جادوگر لیست های نگهبان ندانند.

27302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.