افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

آثار و برکات یادآوری ظهور امام زمان (عج) در زندگی.

  • کد خبر : 213786

امام محمد باقر (علیه السلام) می فرماید: «روزهای خدا باید سه روز باشد: روز ظهور امیر آل محمد (ص)، روز رجعت و روز قیامت». پس باید این سه روز مهم و سرنوشت ساز را مدام به یاد داشته باشیم تا زندگی ما مطابق موازین دینی و دینی باشد. به گزارش بهشت ​​تهران؛ مضمون ظهور یک […]

امام محمد باقر (علیه السلام) می فرماید: «روزهای خدا باید سه روز باشد: روز ظهور امیر آل محمد (ص)، روز رجعت و روز قیامت». پس باید این سه روز مهم و سرنوشت ساز را مدام به یاد داشته باشیم تا زندگی ما مطابق موازین دینی و دینی باشد.

آثار و برکات یادآوری ظهور امام زمان (عج) در زندگی.

به گزارش بهشت ​​تهران؛ مضمون ظهور یک رویداد یا خبری نیست که فقط مربوط به عصر ما باشد. همانطور که از روایات مستند و آیات قرآن کریم بر می آید، این واقعه سرنوشت ساز بارها توسط پیامبران خدا صلی الله علیه و آله و سلم در طول زندگی انسان بر روی کره زمین به مردم گزارش شده است و به نظر می رسد همه از آدم تا خاتم این را می داند. بنابراین حتی اگر عده ای مغرض، جاهل یا غیرمشمول تصور کنند که ظهور را نشنیده اند و برای آن مهم نیستند، ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف مانند فرا رسیدن بهار پس از خشکسالی اتفاق می افتد. . و سرمای زمستان است و دلهای مؤمنان و خداشناسان را با نور ایمان واقعی و زندگی صالح گرم می کند.

نیاز به یاد ایام الله

یکی از مهمترین القاب ذکر شده برای روز ظهور، ایام الله است. همانطور که در قرآن کریم می خوانیم حتی حضرت موسی علیه السلام به مردم زمان خود مژده می دهد تا مردم بدانند روزگاری فرا خواهد رسید. . زمانی خواهد آمد که زمین از عدل و داد پر شود.

خداوند متعال این داستان را چنین بیان می کند:ما موسی را با آیات خود فرستادیم تا قوم تو را از ظلمت ها به روشنایی بیاورد و در ایام خدا به یاد آنها باشد. ما موسی را با آیات خود فرستادیم تا قومش را از ورطه تاریک کفر به وادی روشن ایمان هدایت کند و روزهای خدا را به یاد آنها بیاورد که در آن آیاتی است که هر شکیبایی باید شکر آن را بجا آورد.شیخ صدوق در کتاب خصال می‌نویسد که امام محمد باقر علیه‌السلام در تفسیر این آیه می‌فرماید: «ایام الله سه روز است: روز ظهور امیر آل محمد». درود بر آنان، روز رجعت و قیامت.» پس باید این سه روز مهم و سرنوشت ساز را مدام به یاد داشته باشیم تا زندگی ما مطابق با موازین دینی و دینی باشد.

نسل پایدار پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (علیه السلام)

خداوند در آیه ای دیگر بر حق خداوند بر باقی ماندن از اولاد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین علیه السلام به عنوان بندگان تاکید کرده است:می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و خداوند کامل کننده نور خود است و از کافران بیزار است. آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، ولی خداست که نور او را کامل می کند، هر چند کافران را ناراضی کند.امام موسی کاظم (علیه السلام) در تفسیر این آیه می فرماید: منظور از این آیه، دوستی اهل بیت و آل امام علی (علیه السلام) است، با وجود آن که دشمنان اسلام می خواهد نورش را خاموش و از بین ببرد، ولی خداوند متعال آنها را حفظ می کند تا زمان حضرت حجت (علیه السلام) و ظهور آن حضرت پایدار باشد و هیچکس نتواند نور این خاندان را از بین ببرد.

در حقیقت خداوند متعال که خالق و پروردگار عالم است، اهل بیت علیهم السلام را در برائت و طهارت نگه می دارد و ظهور منجی آخرالزمان، واقعه ای است که به خواست و اراده آن حضرت صورت می گیرد. خداوند. اراده می کند و به پیروزی حقیقت می انجامد. خداوند متعال نور خود را با ظهور امیر آل محمد صلی الله علیه و آله تکمیل می کند و به بندگان صالح خود عرضه می دارد، هر چند کافران و کفار خوششان نیاید و از آن اکراه داشته باشند.

ظاهر؛ زمانی که دین خدا بر کفر مردم چیره شد

ظهور یعنی پیروزی دین خدا بر کفر. این واقعه نیز امری است که خداوند متعال آن را تعیین کرده و به خواست خداوند است. یکی از دلایل ممکن است اندازه گیری ایمان مردم باشد. خدا نمی خواهد مردم حقیقت را به زور بفهمند. این فرصت را به همه می دهد تا مسیر خیر و شر را بسنجند و به نتیجه برسند. اگر کسی به آیات الهی ایمان داشته باشد، این راه برایش آسان می شود. اما اگر کسی به قرآن ایمان نداشته باشد و رسالت پیامبر گرامی اسلام را به وضوح درک نکند، خداوند او را مجبور به تسلیم در برابر توحید و نبوت و معاد نمی کند.

بر این اساس است که ظهور امام زمان (علیه السلام) را ختم به خیر تمام حوادث زمینی می دانند و می فرمایند:او کسی است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا بر همه ادیان ظاهر شود و از مشرکان بیزار باشد. خداوند رسول خود را با هدایت و دین صحیح فرستاد تا بر همه ادیان پیروز شود. هر چند مشرکان نمی خواهند.امام علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره آیه شریفه می فرماید: این آیه زمانی تفسیر می شود که پیشوای آل محمد صلی الله علیه و آله ظهور کند. در آن زمان است که کافران و منکران توحید از ظهور آن ناراضی و ناراحت می شوند زیرا فرصت غفلت یا لجاجت آنها پایان می یابد.

بشارت ظهور امام زمان (عج) در ادیان الهی

علاوه بر حضرت موسی علیه السلام که به آمدن امیر آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم بشارت داد، پیامبران دیگری نیز مردم را از چنین واقعه مهمی آگاه کرده بودند. چنان که از روایات صحیح و صحیح برمی آید، تقریباً همه انبیا و اولیای الهی علیهم السلام از ظهور منجی آخرالزمان خبر داده و از او یاد کرده اند. حتی برخی از آنها شرایط و ویژگی های زمان ظهور و حوادث بعد از ظهور امام زمان (علیه السلام) را بیان کرده اند.

از جمله، حضرت داود علیه السلام از این واقعه مهم و سرنوشت ساز خبر دادند. چنانکه در قرآن کریم می خوانیم:و در الزبور بعد از ذکر آمده است که زمین وارث پرستندگان صالح است; در زبور (حضرت داود پیغمبر) بعد از کتب آسمانی پیشین می نویسیم که: زمین را بندگان صالح ما به ارث خواهند برد.«ارث بردن زمین توسط بندگان صالح خدا همان واقعه ای است که بعد از ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف رخ می دهد. این نکته طبق آیه شریفه در کتاب آسمانی حضرت داوود علیه السلام ثبت شده و برای مردم آن زمان شناخته شده بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.