افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

افزایش 11 درصدی رهاسازی بچه ماهی در دریای خزر و آبهای داخلی کشور

  • کد خبر : 213755
افزایش 11 درصدی رهاسازی بچه ماهی در دریای خزر و آبهای داخلی کشور

به گزارش بازار، ناصر کرمیراد مدیرکل دفتر احیا و حفاظت ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات افزود: از 410 میلیون قطعه ماهی، 365 میلیون مورد توسط مراکز ملی احیای منابع آبزیان تامین شد. و بیش از 44 میلیون قطعه با مشارکت جامعه صیادی و بهره برداران محلی به عنوان تکثیر طبیعی منتشر شده است. کرمیراد افزود: […]

به گزارش بازار، ناصر کرمیراد مدیرکل دفتر احیا و حفاظت ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات افزود: از 410 میلیون قطعه ماهی، 365 میلیون مورد توسط مراکز ملی احیای منابع آبزیان تامین شد. و بیش از 44 میلیون قطعه با مشارکت جامعه صیادی و بهره برداران محلی به عنوان تکثیر طبیعی منتشر شده است.

کرمیراد افزود: از 365 میلیون ماهی رهاسازی شده، نزدیک به 20 میلیون در آب های داخلی و 345 میلیون در دریای خزر بوده است.

وی تصریح کرد: 365 میلیون قطعه بچه ماهی که توسط مراکز تکثیر و احیا منابع آبزی رهاسازی شد شامل گونه هایی مانند ماهی سفید، ماهیان خاویاری، سیمی، سوف، کپور دریایی، کپور تالابی، کامله، کولی کینگ، سیاه کولی و ماهی اردک و ماهی آزاد است.

کرمیراد رهاسازی بچه ماهی سفید به دریای خزر در سال جاری را 226 میلیون قطعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: رهاسازی بچه ماهیان بعد از دو سه سال در سبد صید صیادان نمود پیدا می کند.

در همین حال مدیرکل دفتر احیا و حفاظت ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: بخشی از بچه ماهیان که در مسیر دریای خزر تکثیر و رهاسازی می شوند به دلایلی از جمله وجود شکارچی تلف می شوند. منابع طبیعی، ماهیگیری غیرقانونی، آلودگی زیست محیطی رودخانه ها و بیماری ها. با این حال، میزان بقای بچه‌های رها شده و میزان بازگشت به صید بچه‌های رها شده نشان‌دهنده موفقیت بالای این اقدام ملی است که سال‌ها در قالب برنامه‌های پنج ساله به عنوان اهداف الزامی ایرانیان اجرا می‌شود. سازمان شیلات.

وی با بیان اینکه بیش از 70 تا 80 درصد گونه های دریای خزر برای تکثیر و زادآوری به رودخانه ها وابسته هستند، تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و تغییرات اقلیمی، صید غیرمجاز و شرایط نامساعدی که در رودخانه ها حاکم است، ماهیان قادر به تولیدمثل نیستند. دسترسی آسان به رودخانه ها و بنابراین شرایط تولید مثل طبیعی وجود ندارد.

کرمیراد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست امسال در اقدامی ناهماهنگ، ماهی کپور معمولی را به عنوان گونه مهاجم معرفی کرد و با این اقدام رهاسازی بچه ماهی این گونه ارزشمند محقق شد که بیش از سه دهه است که انجام می شود. این اقدام با هماهنگی مدیریت های استانی سازمان محیط زیست در منابع آب داخلی از جمله استان خوزستان، دستیابی به اهداف برنامه های ملی سازمان شیلات ایران در آب های داخلی را با مشکل مواجه کرد.

وی افزود: سازمان شیلات ایران با توجه به اهداف، سوابق و سابقه رهاسازی ماهی کپور در منابع آبی ملی در حال رایزنی با سازمان حفاظت محیط زیست برای حل این موضوع است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.