افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

نوک حمله تیم قالیباف حذف شد/ رئیس مجلس کیست؟

  • کد خبر : 213304
نوک حمله تیم قالیباف حذف شد/ رئیس مجلس کیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته خبرگزاری تسنیم لیست مشترک شانا و ثشابی را منتشر کرد. نکته جالب توجه در این لیست عدم حضور برخی نمایندگان فعلی و چهره های سرشناسی است که انتظار می رفت در لیست تهران و یا در ائتلاف افراد بسیار سرسخت و تا حدودی سرسخت حضور داشته باشند. مجتبی توانگر […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته خبرگزاری تسنیم لیست مشترک شانا و ثشابی را منتشر کرد.

نکته جالب توجه در این لیست عدم حضور برخی نمایندگان فعلی و چهره های سرشناسی است که انتظار می رفت در لیست تهران و یا در ائتلاف افراد بسیار سرسخت و تا حدودی سرسخت حضور داشته باشند.

مجتبی توانگر نماینده فعلی تهران یکی از چهره هایی است که قالیباف با او مذاکره کرده است. به عبارت دیگر قالیباف برای رسیدن به این وحدت حاضر است او را رها کند. اتحادی که مانند آنچه در سال 2018 انجام شد شکننده به نظر می رسد و جنگ نیابتی جدیدی از فردای انتخابات برای کسب کرسی های هیئت مدیره شکل می گیرد.

برکناری توانگر از آن جهت حائز اهمیت است که او به عنوان چهره نزدیک به قالیباف و به تعبیری رئیس فعلی مجلس شناخته می شود. در نبردهای جبهه پایداری رادیکال و شبح قالیباف، توانگر نقش بازیکنی در نوک خط حمله تیم قالیباف داشت و در این نقش چندین گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

از جمله نقشی که توانگر در جدال این دو طیف ایفا کرد، قرار گرفتن لایحه عفاف و حجاب در دستور کار بود. آقا تهرانی یکی از اعضای ارشد جبهه پایداری در پایان تعطیلات نوروزی گذشته قالیبافی را در دستور کار قرار ندادن طرح عفاف و حجاب عنوان کرد. همچنین کاظم صدیقی، رئیس ستاد عمرو به معروف نیز سخنانی را در راستای آقا تهرانی بیان کرد. این مواضع باعث شد که توانگر در نامه ای به صدیقی به شدت از او و آقا تهرانی انتقاد کند. نامه ای که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و دور جدیدی از جدال این دو طیف را آغاز کرد.

گرچه هر دو گروه مذکور یعنی جبهه پایداری و قالیبافی در بحث عفاف و حجاب تقریباً از نظر عقیدتی برابر هستند، اما بازی های سیاسی باعث شد این دو گروه از اصولگرایان وارد این امر شوند.

در این نامه تند، توانگر خطاب به صدیقی نوشته است که «اگر شما و دوستانتان به دنبال تسخیر کامل مجلس هستید و به دلیل بی لیاقتی مجبور به ریسمان حجاب شوید، در حال نشر منفی و محو معروف هستید». دین خدا بازیچه دنیوی و اطاعت چند عقیده به ظاهر صالح و فاسد نیست که هر روز مانند گل های مروارید آن زمین بازی قدرت طلب هستند. ارقام «ظهیرالصلاح فصد العقیده» نزدیک به ثبات اکنون برای ثروتمندان گران است. او در موارد دیگر نیز به عنوان بازیکن یارکوب در جبهه پایداری به ایفای نقش پرداخت و به نوعی سپری در برابر حملات تثبیت کننده ها شد. اما حالا به نظر می رسد قالیباف حاضر است آن مهاجمی را که در پست خود خوب بازی کرده حذف کند تا ریسک حضور در لیست اول را نداشته باشد.

2727

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.