افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

امروز در این استان ها برف و باران می بارد

  • کد خبر : 213185
امروز در این استان ها برف و باران می بارد

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران و همچنین کاهش محسوس دما در برخی استان ها هشدار داد. ایسنا در گزارشی نوشت: بارش برف، باران و کاهش محسوس دما روز یکشنبه (15 اسفند) در شهرهای قزوین، قم، البرز، تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، […]

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران و همچنین کاهش محسوس دما در برخی استان ها هشدار داد.

ایسنا در گزارشی نوشت: بارش برف، باران و کاهش محسوس دما روز یکشنبه (15 اسفند) در شهرهای قزوین، قم، البرز، تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر، نیمه شرقی لرستان، شرق و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

شیوع این وضعیت جوی در روز دوشنبه (18 اسفند) در گیلان، مازندران، تهران، البرز، قم، مرکزی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دور از انتظار نیست. پیش بینی می شود نهاده ها و محصولات کشاورزی افزایش یابد.

در این شرایط اقلیمی سازمان هواشناسی توصیه می‌کند برای جلوگیری از طغیان مزارع و تنش‌های ناشی از غرقابی در محصولات، قبل از شروع بارندگی از کودهای نیتروژنی و پتاسیمی در مناطقی که دمای هوا به صفر نمی‌رسد، نظافت نهرها و مسیرهای آبی را پاکسازی کنید. برف از شاخه های جوان برای جلوگیری از شکستگی نهال ها، تقویت پوشش سازه های کشاورزی، دامداری ها و گلخانه ها، خودداری از عملیات هرس ناشی از برف، ذخیره سوخت کافی برای گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و واحدهای تولیدی به دلیل کاهش دما توصیه می شود. و بارش برف در استان های سردسیر.

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی، رنگ آمیزی تنه درختان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و شانکرهای باکتریایی، حفظ تاسیسات و عایق کاری لوله های آب برای جلوگیری از ترکیدگی آنها در باغات و واحدهای تولیدی، استفاده از نور مصنوعی در گلخانه ها در روزهای ابری، پرهیز از تردد ماشین آلات کشاورزی. . در مزارع هنگام بارندگی، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی استخرهای پرورش ماهی و کاهش تراکم استخرها در صورت ورود آب گل آلود و تمهیدات لازم در مزارع پرورش ماهی، تابستان استان های جنوبی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.