افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

نفت برنت 81 دلار و 62 سنت معامله شد

  • کد خبر : 212468
نفت برنت 81 دلار و 62 سنت معامله شد

بر اساس گزارش های بازار، قیمت نفت در روز جمعه حدود 3 درصد کاهش یافت و در پی اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تعویق کاهش نرخ بهره حداقل به مدت دو ماه، کاهش هفتگی را تجربه کرد. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 5 سنت معادل 2.45 […]

بر اساس گزارش های بازار، قیمت نفت در روز جمعه حدود 3 درصد کاهش یافت و در پی اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تعویق کاهش نرخ بهره حداقل به مدت دو ماه، کاهش هفتگی را تجربه کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 5 سنت معادل 2.45 درصد کاهش به 81 دلار و 62 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2.70 درصد کاهش به 76.49 سنت با 2.12 سنت معامله شد.

نفت برنت در هفته گذشته حدود 2 درصد و نفت آمریکا بیش از 3 درصد کاهش داشته است. اما نشانه هایی از نگرانی های عرضه و تقاضای سوخت سالم می تواند قیمت ها را در روزهای آینده افزایش دهد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه گفت که سیاستگذاران بانکی باید کاهش نرخ بهره را حداقل دو ماه دیگر به تعویق بیندازند. این اقدام رشد اقتصاد را کند می کند و تقاضا برای نفت را محدود می کند.

فدرال رزرو از ژوئن سال گذشته نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.5 درصد ثابت نگه داشته است و مقامات بانکی نگران تغییرات سریع در سیاست های پولی هستند.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان اعلام کردند که تقاضای نفت طی ماه گذشته 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

در همین حال، مذاکرات درباره آتش بس در غزه در پاریس ادامه دارد و به نظر می رسد روند پایان دادن به درگیری و آزادی گروگان ها با جدیت بیشتری در حال انجام است.

اما تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد و حمله یمن به کشتی هایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، نفتکش های بیشتری را مجبور به تغییر مسیر می کند.

تعداد چاه های نفت آمریکا که اولین نشانه از تولید آینده این کشور است، در هفته جاری با 6 بشکه افزایش به 503 حلقه رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.