افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

عکس های جنجالی هوش مصنوعی/ حمله ایلان ماسک، واکنش گوگل

  • کد خبر : 211664
عکس های جنجالی هوش مصنوعی/ حمله ایلان ماسک، واکنش گوگل

به گزارش خبرآنلاین، درخواست کاربران از هوش مصنوعی گوگل برای تولید تصاویر شخصیت های تاریخی نتایج عجیبی داشت و گوگل به نژادپرستی متهم شد. به عنوان مثال یکی از این درخواست ها به تصویر کشیدن پاپ بود که در آن دو تصویر یکی از یک زن و دیگری از یک مرد سیاهپوست ساخته شد، در […]

به گزارش خبرآنلاین، درخواست کاربران از هوش مصنوعی گوگل برای تولید تصاویر شخصیت های تاریخی نتایج عجیبی داشت و گوگل به نژادپرستی متهم شد.

به عنوان مثال یکی از این درخواست ها به تصویر کشیدن پاپ بود که در آن دو تصویر یکی از یک زن و دیگری از یک مرد سیاهپوست ساخته شد، در حالی که در تاریخ پاپ هیچ زن یا سیاه پوستی وجود نداشته است.

مثال دیگر درخواستی برای نشان دادن چندین وایکینگ بود که در تصاویر تولید شده هیچ سفیدپوستی دیده نمی‌شد، در حالی که وایکینگ‌ها سفیدپوست و از شمال اروپا بودند.

نتایج عجیب جمینا تا آنجا پیش رفت که موتور مولد هوش مصنوعی به دلیل «سیاست‌های تنوع نژادی» حتی از ایجاد تصویری از یک زوج سفیدپوست خودداری کرد.

پس از انتشار این ماجرا در شبکه های اجتماعی و جنجالی که پس از آن به وجود آمد، گوگل مجبور به ارائه توضیحاتی شد.

ایلان ماسک، یکی از چهره‌های برجسته‌ای که به این ماجرا اعتراض کرد، در ایکس (توئیتر) نوشت: «خوشحالم که گوگل نژادپرستی دیوانه‌وار و ضد تمدن آنها را برای همه آشکار کرد.»

جک کراجیک، یکی از مدیران ارشد جمینا، به این ماجرا واکنش نشان داد و بر جنبه های مثبت تولید تصاویر نژادی متفاوت تاکید کرد و تایید کرد که هوش مصنوعی گوگل انتظارات او را برآورده نکرده است.

در ادامه داستان، گوگل اعلام کرد که تولید تصویر جمینا را تا رفع مشکل متوقف خواهد کرد.

این اولین بار نیست که هوش مصنوعی چنین جنجال‌هایی را در تاریخ تنوع نژادی و سرگرمی‌های دنیای واقعی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، قبل از این مولد هوش مصنوعی، دالی عمدتاً در پاسخ به درخواست برای ایجاد تصاویری از مدیران ارشد، تصاویری از مردان سفیدپوست تولید کرده بود و به تعصب نژادپرستانه متهم شد.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.