افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

پیش بینی آب شیرین دو شهر و 20 روستای بندرعباس و خمر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 211579
پیش بینی آب شیرین دو شهر و 20 روستای بندرعباس و خمر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور در بازدید مشترک معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان از روند پیشرفت این پروژه ها و بازدید از زیرساخت های شهر علوی اظهار داشت: برای رفع این مشکل با حمایت استاندار و تخصیص اعتبارات ملی و استانی و نیز مسئولیت خدمات اجتماعی صنایع 60 کیلومتر خط انتقال آب در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور در بازدید مشترک معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان از روند پیشرفت این پروژه ها و بازدید از زیرساخت های شهر علوی اظهار داشت: برای رفع این مشکل با حمایت استاندار و تخصیص اعتبارات ملی و استانی و نیز مسئولیت خدمات اجتماعی صنایع 60 کیلومتر خط انتقال آب در حال بهره برداری است که در مجموع 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، این خط انتقال آب شیرین، شهر جدید علوی، تازیان، مجتمع کشار و چندین روستا را به شمال بندرعباس می رساند.

حمزه پور افزود: با این اقدام مشکل تامین آب به ویژه در نهضت ملی مسکن در این مناطق حل خواهد شد.

وی در تشریح نیازهای شهرستان علوی در بخش آب گفت: شهر جدید علوی که یکی از پروژه های مهم اسکان جمعیت صنایع غرب و شهر بندرعباس و همچنین طرح جوانان جمعیت است. و نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان در مرحله نهایی تامین آب شرب خود قرار دارد.

به گفته مدیر کل آبفا، این شهر در حال حاضر 2 هزار نفر جمعیت دارد و به گفته مسئولان این شهرستان، با ساخت 2500 واحد مسکونی جدید در چارچوب نهضت ملی مسکن، جمعیت آن چند برابر خواهد شد و آب مورد نیاز از خط لوله آب تامین و شیرین کننده از خلیج فارس تامین خواهد شد.

وی همچنین خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به مجتمع کشار و شهر علوی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این خط انتقال به طول 21 کیلومتر و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده تکمیل شود.

حمزه پور هزینه این پروژه را مهم دانست و گفت: تامین آب از آب شیرین کن ها تنها از طریق خرید تضمینی امکان پذیر است و برای این امر نیاز به اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه است.

وی افزود: شهر علوی فاقد مخزن ذخیره آب است و برای تامین و ذخیره آب مورد نیاز شهر علوی نیازمند احداث مخزن 5 هزار مترمکعبی هستیم که برای ساخت این مخزن 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر کل آبفا ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهای ذیربط و تخصیص اعتبارات لازم مشکل آب شهر نوو علوی به زودی مرتفع شود.

در این بازدید محمد مرودی سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان از استاندار هرمزگان و مدیر اجرایی آبفا برای ایجاد بستر مناسب برای آبرسانی به شهرها و شهرستان های بندرعباس و شهرستان های خمر تشکر کرد. : برای تامین آب این مناطق هزار میلیارد تومان مسئولیت اختصاص یافته و اعتبارات اجتماعی و اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.