افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

آیا صبحانه باعث بیماری آلزایمر می شود؟

  • کد خبر : 211308
آیا صبحانه باعث بیماری آلزایمر می شود؟

به گزارش رکنا به نقل از هلث، محققان اعلام کردند مصرف زیاد یا کم ویتامین B1 می تواند باعث اختلالات شناختی شود و بر اساس نتایج تحقیقات جدید، مصرف غلات می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. از دست دادن ذهن افزایش در افراد دانشمندان ارتباطی بین ویتامین B1 و کاهش قدرت […]

به گزارش رکنا به نقل از هلث، محققان اعلام کردند مصرف زیاد یا کم ویتامین B1 می تواند باعث اختلالات شناختی شود و بر اساس نتایج تحقیقات جدید، مصرف غلات می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. از دست دادن ذهن افزایش در افراد

دانشمندان ارتباطی بین ویتامین B1 و کاهش قدرت شناختی در افراد مسن سالم پیدا کرده اند. این ویتامین تیامین نیز نامیده می شود و معمولاً به غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده اضافه می شود.

محققان می گویند: این ویتامین که می توان از آن به عنوان مکمل سلامتی نیز استفاده کرد، به مقادیر دقیق مورد نیاز است و مصرف کم یا زیاد آن باعث زوال ذهنی می شود. مشخص شده است که بزرگسالان باید 0.68 میلی گرم در روز مصرف کنند تا از مزایای سلامتی مطلوب برخوردار شوند.

تیامین برای تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم، افزایش انرژی و کاهش خطر دیابت و سلامت ضعیف قلب ضروری است. علاوه بر غذاهای غنی شده، تیامین به طور طبیعی در گوشت، ماهی و غلات کامل یافت می شود.

نتایج تحقیقات نشان داد که کمبود تیامین می‌تواند منجر به تامین انرژی ناکافی نورون‌های مغز شود که می‌تواند بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارد و این تحقیق اهمیت حفظ سطوح بهینه دریافت تیامین در رژیم غذایی افراد مسن را برای جلوگیری از زوال شناختی نشان می‌دهد.

این مطالعه از داده های 3100 نفر استفاده کرد که بین سال های 1989 تا 2011 مورد بررسی قرار گرفتند و رژیم غذایی آنها را ثبت کردند. این افراد تحت آزمایش های شناختی قرار گرفتند.

در حالی که ویتامین ها برای سلامتی حیاتی هستند، تحقیقات فزاینده نشان می دهد که انواع خاصی، به ویژه ویتامین های B، می توانند مشکلات گسترده و جدی تری ایجاد کنند. نتایج تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که مصرف ویتامین B3 به عنوان مکمل می تواند خطر حملات قلبی و سکته را افزایش دهد.

این نتایج به این دلیل است که نیاسین (نوعی ویتامین B3) موجود در آن می‌تواند مقادیر زیادی ماده شیمیایی به نام 4PY را در بدن تولید کند که سپس رگ‌های خونی را ملتهب می‌کند که می‌تواند جریان خون را به اندام‌های حیاتی قطع کند.

نتایج این تحقیق در مجله General Psychiatry منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.