افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

آرایش جدید در بازار طلا و سکه. پشت گرانی های جدید در بازار طلا و سکه چیست؟

  • کد خبر : 211110
آرایش جدید در بازار طلا و سکه.  پشت گرانی های جدید در بازار طلا و سکه چیست؟

به گزارش بازار، بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال پیکربندی جدیدی به خود گرفته است. روند بازار تغییر و حرکت جدید معاملات و خرید و فروش است. آن طور که فعالان بازار مدعی هستند بازار طلا و سکه تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد تغییر در تعداد معاملات هستند. این وضعیتی […]

به گزارش بازار، بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال پیکربندی جدیدی به خود گرفته است. روند بازار تغییر و حرکت جدید معاملات و خرید و فروش است. آن طور که فعالان بازار مدعی هستند بازار طلا و سکه تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد تغییر در تعداد معاملات هستند. این وضعیتی است که چند روزی است با افزایش قیمت اونس طلا، قیمت ها افزایش یافته است.

آن طور که گزارش ها نشان می دهد، هر قطعه سکه امامی امروز در بازار با 251 هزار تومان افزایش یک کانالی به قیمت 33 میلیون و 187 هزار تومان رسید. در بازار طلا هر گرم طلای 18 عیار با 15 هزار تومان افزایش به 2 میلیون و 841 هزار تومان رسید.

اما این قیمت ها در شرایطی است که بررسی ها حاکی از افزایش 498 هزار تومانی قیمت ارز طی هفته گذشته است. این تفاوت قیمت نسبت به ماه گذشته بیشتر است. بنابراین طی یک ماه گذشته شاهد رشد یک میلیون و 361 هزار سکه بودیم.

از سوی دیگر قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز طی هفته گذشته حدود 69 هزار و 300 تومان افزایش داشته است. تغییرات این رقم در ماه گذشته 135 هزار و 100 تومان بوده که نشان دهنده رشد 4.9 درصدی است.

محمد کشتی آرای رئیس سابق سندیکای طلا و سکه و فعال بازار در گفت وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت این روزهای بازار طلا و سکه و شرایط بازار می گوید: به نظر من بازار شرایط خاص خود را دارد. این روزها هم شب عید است و هم آخرین روزهای سال و در عین حال در روزهای قبل از ماه مبارک رمضان هستیم. طبیعتا این روزها علاوه بر دو عامل قیمت ارز و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، بر بازار طلا و ارز نیز تاثیرگذار است.

وی می افزاید: قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر افزایش یافته است. بنابراین ما به دنبال افزایش قیمت 3 تا 4 دلار در روز بودیم. قیمت ارز نیز نوساناتی را تجربه کرده است. در نتیجه شاهد نوسانات جزئی در بازار طلا و ارز هستیم که به نظر من قابل قبول است.

رئیس سابق سندیکای طلا و سکه می گوید: این در شرایطی است که با توجه به شب عید و روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان در بازار تقاضا وجود دارد که باعث افزایش حباب ارز می شود.

کشتی آرای تصریح می کند: در مجموع به نظر من بازار ثبات دارد زیرا امسال بانک مرکزی مدیریت خوبی را در پیش گرفت.

وی خاطرنشان می کند: اقدام مدیریت این بود که شمش طلا را در اتاق طلا و سکه تحویل داده و اخطاریه ای مبنی بر حراج سکه در 22 اسفند صادر کرده است. حباب ارزی نزدیک به 7 میلیون تومان بود اما عرضه سکه باعث شد این حباب کاهش یابد و اکنون به حدود 5 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

این کارشناس بازار طلا و ارز می گوید: طبیعتا اینها عواملی است که مدیریت بانک مرکزی باعث شده تا نوسان و شوک قیمتی نداشته باشیم.

کشتی آرای می افزاید: نوسانات جزئی 100 تا 300 هزار تومانی که در قیمت سکه رخ می دهد و همچنین نوسانات طلا طبیعی است.

وی با بیان اینکه فکر می کنم بازار طلا و ارز تا پایان سال همین روند را طی کند، خاطرنشان می کند: نمی توان درباره شرایط سال آینده صحبت کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.