افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

پایان فاز اول کاوش جزیره هسته ای نیروگاه هسته ای دارخوین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 211089
پایان فاز اول کاوش جزیره هسته ای نیروگاه هسته ای دارخوین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح پنجشنبه در سفر به استان خوزستان و شهر اهواز از مراحل اجرایی پروژه ۳۰۰ مگاواتی نیروگاه برق کارون بازدید کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره وضعیت فعلی ساخت این نیروگاه اتمی گفت: سال گذشته پس از حدود 50 سال عملیات تجهیز کارگاه و […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح پنجشنبه در سفر به استان خوزستان و شهر اهواز از مراحل اجرایی پروژه ۳۰۰ مگاواتی نیروگاه برق کارون بازدید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره وضعیت فعلی ساخت این نیروگاه اتمی گفت: سال گذشته پس از حدود 50 سال عملیات تجهیز کارگاه و آماده سازی محل، حفاری و پروژه انجام شد. که برای احداث نیروگاه کارون تعریف شده بود و طی یک سال گذشته همکاران ما عملیات ساخت را طبق برنامه انجام دادند و امروز شاهد پایان فاز اول کاوش جزیره هسته ای 300 مگاواتی بودیم. نیروگاه اتمی کارون.

اسلامی افزود: اقدامات احداث نیروگاه شامل پنج مرحله است که اولین کار انتخاب زمین و انجام مطالعات دقیق با گمانه زنی های مکانیکی خاک است تا تجهیزات کارگاه و سایت در دسترس باشد. به بهره برداری برسد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: رویداد بعدی راه اندازی بتن ریزی و فونداسیون ساخت نیروگاه است و اکنون در آستانه دومین رویداد هستیم. پس از تثبیت، زهکشی و آماده سازی سایت، اولین بتن ریزی ساختمان راکتور احتمالا در پاییز سال آینده انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به موازات اقدامات در حال انجام در سایت، کار فنی و مهندسی ادامه خواهد داشت تا با تهیه نقشه های اجرایی، شاهد اولین مراحل انتخاب پیمانکار باشیم.

اسلامی با بیان اینکه در همین راستا و از سال گذشته اقدامات تدارکاتی و لجستیکی برای احداث نیروگاه در کشور تعریف و آغاز شده و در کارخانه های صنعتی در حال رصد است، گفت: این پروژه جزو پروژه های با بالاترین سطح است. تکنولوژی روز دنیا و از نظر استانداردها و الزامات ایمنی در بالاترین سطح قرار دارد. برنامه زمانبندی ساخت این پروژه هفت ساله است و انتظار داریم امور اجرایی به صورت منسجم و منضبط پیگیری و ادامه یابد.

تامین انرژی پاک و پایدار

معاون رئیس جمهور درباره ویژگی های این نیروگاه در منطقه دارخوین گفت: نیروگاه اتمی انرژی پاک و پایدار را تامین می کند و این موضوع مهم ترین ویژگی رویکرد و چشم انداز تولید برق در این راه است. با توجه به این موضوع و شرایط اقلیمی پیش آمده و عدم تعادل انرژی موجود، یکی از بهترین راه های تولید برق از طریق نیروگاه های هسته ای است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان یک قطب صنعتی است و یکی از پیشگامان کشور در زمینه فناوری های پیشرفته محسوب می شود، تولید و تامین انرژی پاک در آن بسیار حائز اهمیت است و نیروگاه اتمی کارون می تواند تامین بخشی از نیاز برق استان.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یکی دیگر از ویژگی های انرژی هسته ای را انرژی زا بودن این فناوری دانست و تصریح کرد: این حوزه در انحصار برخی کشورها بود و اجازه دسترسی آسان به آن را نداشتند، اما لطف کرد. خدایا همکاران غیور ما به این چرخه رسیدند و توانستند توازن کشور را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه این حادثه یک کار تدارکاتی و تدارکاتی نبوده، بلکه یک کار فنی و مهندسی پیشرفته بوده است، گفت: آموزش نیروی انسانی متخصص در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و نیاز به یک پروسه 5 ساله دارد تا پرسنل آموزش ببینند. گواهینامه مورد نیاز یک دوره کارآموزی دو ساله در نیروگاه های موجود کسب کنید و به محض اینکه آماده شدید شروع به کار کنید.

اسلامی تصریح کرد: ساخت و توسعه نیروگاه های هسته ای باعث ایجاد امید و اشتغال در مشاغل پیشرفته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.