افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

مسن ترین و جوان ترین استان های کشور/ زوج ها برای داشتن حداقل 3 فرزند برنامه ریزی کنند!

  • کد خبر : 211086
مسن ترین و جوان ترین استان های کشور/ زوج ها برای داشتن حداقل 3 فرزند برنامه ریزی کنند!

رئیس مرکز جمعیت جوانان وزارت بهداشت با اعلام اسامی مسن ترین و جوان ترین استان های کشور گفت: میانگین سنی مادران در بچه داشتن 27.3 سال و 32 سال برای والدین. صابر جباری با بیان اینکه روند کاهشی نرخ رشد باروری در سال جاری متوقف شد، اظهار داشت: یکی از دلایل این امر را می […]

رئیس مرکز جمعیت جوانان وزارت بهداشت با اعلام اسامی مسن ترین و جوان ترین استان های کشور گفت: میانگین سنی مادران در بچه داشتن 27.3 سال و 32 سال برای والدین.

صابر جباری با بیان اینکه روند کاهشی نرخ رشد باروری در سال جاری متوقف شد، اظهار داشت: یکی از دلایل این امر را می توان اجرای قانون جوانی جمعیت دانست. در حال حاضر نرخ باروری جهانی حدود 1.65 است و طبق قانون برنامه هفتم باید تا 5 سال دیگر به 2.5 برسد.

قدیمی ترین و جوان ترین استان های کشور.

وی افزود: در حال حاضر استان های گیلان، البرز، مازندران، سمنان، مرکزی و تهران از قدیمی ترین استان های کشور و سیستان و بلوچستان و هرمزگان از جوان ترین استان های کشور هستند.

چرا جمعیت برخی استان ها بیشتر است؟

جباری بیان کرد: عوامل متعددی در سالمندی استان های مذکور موثر بوده است، از جمله بالا بودن سن ازدواج افراد در این استان ها. جوانان از این استان ها به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند و سالمندان بیشتر در این استان ها ساکن شده اند. نرخ باروری و زایمان در استان های قدیمی کمتر است، بنابراین همه این عوامل باعث شده است که سن در استان های مذکور بیشتر از سایر استان ها باشد.

رئیس مرکز سلامت جمعیت، جوانان، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه اکثر این استان ها که قدمت دارند جزو استان های برخوردار از لحاظ اقتصادی هستند، اظهار داشت: این نشان می دهد که علاوه بر مسائل اقتصادی، آنها همچنین بر عوامل فرهنگی تأثیر می گذارند. در بحث جوانان، جمعیت نقش اساسی تری دارد.

4 تا 5 سال از ازدواج تا بچه دار شدن

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند در زوج های ایرانی 4 تا 5 سال است، تصریح کرد: میانگین سنی مادران در زمان بچه دار شدن 27.3 سال است و والدین 32 ساله. بیشترین میانگین سنی والدین در بدو تولد فرزند اول مربوط به استان تهران و برابر با 34 سال است و کمترین میانگین سنی والدین در تولد اولین فرزند نیز مربوط به سیستان و بلوچستان با سن 34 سال است. سال ها. 27 سال.

زوج ها باید برای داشتن حداقل 3 فرزند برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: توصیه ما به جوانان این است که در صورت آمادگی برای ازدواج از نظر شرایط جسمی، روحی و اجتماعی ازدواج را به تعویق نیندازند و همچنین سعی کنند در دو سال اول ازدواج بچه دار شوند تا دچار مشکل نشوند. گرفتار درمان های پیچیده ناباروری نشوید، زیرا در صورت تاخیر در باروری، ممکن است مشکل ناباروری دیر تشخیص داده شود و درمان آن دشوارتر شود. همچنین توصیه می کنیم حداقل سه فرزند داشته باشید زیرا در آینده کشور بیش از هر زمان دیگری با مشکل تنهایی در میان سالمندان مواجه خواهد شد و سالمندانی خواهیم داشت که شاید مشکل مالی نداشته باشند اما به دلیل این که دارند. آنها بچه ندارند یا بچه های کمی داشته اند، احساس تنهایی می کنند، رنج می برند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.