افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

رشد 70 درصدی تجارت الکترونیک در سال 1402

  • کد خبر : 211054
رشد 70 درصدی تجارت الکترونیک در سال 1402

به گزارش بازار، نشست مشترک تجارت الکترونیک دریایی با حضور محمدمهدی سالاری مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور دریایی و رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک و جمعی از فعالان و متخصصان تجارت الکترونیک و صنایع دریایی در دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور […]

به گزارش بازار، نشست مشترک تجارت الکترونیک دریایی با حضور محمدمهدی سالاری مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور دریایی و رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک و جمعی از فعالان و متخصصان تجارت الکترونیک و صنایع دریایی در دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور پذیرفته شد.

کلاهدوز رشد بیش از 70 درصدی تجارت الکترونیک در سال 1402 را با توجه به توانمندی های ایران کافی ندانست و افزود: در برنامه راهبردی تجارت الکترونیک کشور که بر اساس برنامه هفتم توسعه تعریف شده است، یکی از محورهای اصلی توسعه است. از بازارها آنچه جدید است حضور شرکت های تجارت الکترونیک است.

وی ادامه داد: بازار کالا و خدمات حوزه دریایی یکی از آن بازارهای خاموش است و از قابلیت های آن در تجارت الکترونیک استفاده نشده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی همچنین تجارت الکترونیک را به عنوان محرک توسعه صنایع دریایی برشمرد و گفت: سهم اقتصاد دریایی در اقتصاد ملی ما 2 درصد است و باید تلاش کنیم. تا این رقم به بیش از 10 درصد افزایش یابد.

وی افزود: در دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اقتصاد دریایی را برای ارائه و اجرای طرح‌های رانندگی در جهت ارتقای مشارکت اقتصاد دریایی فعال کرده‌ایم.

سالاری گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه و ساختار سنتی صنعت دریایی، استفاده از بستر تجارت الکترونیک بهترین راه برای ورود به بازارهای بین المللی است.

در ادامه این جلسه علیرضا جاوید عربشاهی، رئیس کارگروه تخصصی تجارت الکترونیک دریایی و تجارت دیجیتال شورای عالی صنایع دریایی به بیان اقدامات کارگروه تجارت الکترونیک از ابتدا تا کنون پرداخت و گفت: کار تمام تلاش خود را برای ایجاد بستر مناسب برای ورود تجارت الکترونیک به این صنعت و معرفی قابلیت های تجارت الکترونیک و فرصت های آن برای ورود به صنعت دریایی انجام داده است.

در ادامه نمایندگان شرکت‌های اینترنتی حاضر در جلسه طرح‌های پیشنهادی خود را برای نفوذ تجارت الکترونیک در صنعت دریایی ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.