افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

رویکرد ما نظارت بر نوسانات بازار ارز است.

  • کد خبر : 210904
رویکرد ما نظارت بر نوسانات بازار ارز است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هدف دولت و به ویژه بانک مرکزی از مدیریت بازار ارز کنترل دقیق نوسانات این بازار است. یکی از الزامات این موضوع این است که در بانک مرکزی مرجعی وجود داشته باشد. در همین راستا، کل مصوبات مجلس در آذرماه برای قانون بانک […]

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هدف دولت و به ویژه بانک مرکزی از مدیریت بازار ارز کنترل دقیق نوسانات این بازار است. یکی از الزامات این موضوع این است که در بانک مرکزی مرجعی وجود داشته باشد. در همین راستا، کل مصوبات مجلس در آذرماه برای قانون بانک مرکزی تصویب شد.

وی پس از اشاره به اینکه مدیریت و کنترل ارزهای حاصل از صادرات و ثبت سفارش در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: این برنامه از سال جاری و ثبات نسبی که طی 11 سال گذشته در بازار ارز شاهد بودیم اجرا شده است. ماه ها نتیجه این اقدامات است. برای سال 1403 تاکید دولت و رئیس جمهور این است که همان مسیر مدیریت نوسانات بازار ارز باید با قوت و جدیت ادامه یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره قابل پیش بینی شدن اقتصاد ایران گفت: آینده نگری ترکیبی از عوامل است. یکی از اقدامات این است که زمان مصوبات را تمدید کنیم، مثلا فرمولی را تصویب کنیم تا تا پنج سال آینده مصوبه قابل پیش بینی داشته باشیم و خیال فعالان اقتصادی در حوزه هایی مانند نرخ خوراک برای پنج سال آینده راحت شود. سال ها.

به گفته خاندوزی، اقداماتی انجام شده تا اساسنامه، مصوبات و بخشنامه های مشترک سابق خلق الساعی قابل پیش بینی باشد. دولت سعی کرده خود را منضبط کند و به نهادهای زیرمجموعه دیکته کند تا انشاءالله این پیام به بازار سرایت کند.

وی درباره ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی گفت: امیدواریم تا پایان اسفندماه صورت‌های مالی 2000 شرکت دولتی، بنگاه دولتی یا مؤسسه عمومی غیردولتی به صورت شفاف در سامانه کدال قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.