افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

بحران کم آبی در 16 استان کشور در سال 1403

  • کد خبر : 210886
بحران کم آبی در 16 استان کشور در سال 1403

به گزارش بازار، علیرضا جز قاسمی معاون و ناظر آبفای کشور در نشست تخصصی بومی سازی بازسازی شبکه فاضلاب و انتقال تجربیات با بیان اینکه در حال حاضر 54 درصد جمعیت کشور تحت پوشش هستند، گفت: توسط شبکه فاضلاب وی گفت: توسعه و اجرای تاسیسات شبکه فاضلاب بسیار پرهزینه است، بنابراین باید پناهگاه امنی برای […]

به گزارش بازار، علیرضا جز قاسمی معاون و ناظر آبفای کشور در نشست تخصصی بومی سازی بازسازی شبکه فاضلاب و انتقال تجربیات با بیان اینکه در حال حاضر 54 درصد جمعیت کشور تحت پوشش هستند، گفت: توسط شبکه فاضلاب وی گفت: توسعه و اجرای تاسیسات شبکه فاضلاب بسیار پرهزینه است، بنابراین باید پناهگاه امنی برای تامین مالی مورد نیاز این بخش در نظر گرفته شود. این در حالی است که علاوه بر سرمایه گذاری در بخش فاضلاب، امکان سرمایه گذاری در بخش لجن نیز وجود دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات فاضلاب در کشور افزود: استان اصفهان در بخش سرمایه گذاری در توسعه تاسیسات فاضلاب کشور بسیار موفق بوده و توانسته قراردادهای مهمی را در بخش خصوصی منعقد کند. سرمایه گذاری برای اجرا و بازسازی تاسیسات فاضلاب.

وی به فرسودگی شبکه فاضلاب در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: تحقیقات حاکی از فرسودگی تاسیسات فاضلاب در اصفهان است و همه دستگاه های اجرایی باید حداکثر همکاری را با صنعت تصفیه آب کشور برای رفع این چالش در نظر بگیرند.

جز قاسمی استفاده از پساب را یکی از راهکارهای برون رفت از چالش های کم آبی دانست و یادآور شد: امسال نیز با پدیده خشکسالی مواجه هستیم به طوری که میزان بارندگی در کشور نسبت به بلندمدت 38 درصد کمتر است. میانگین و 34 درصد کاهش نسبت به سال قبل، به گونه ای بوده است که در سال گذشته تنها 4 استان با بحران کم آبی مواجه بودند، اما پیش بینی می شود حداقل 16 استان در سال آینده با بحران کم آبی مواجه شوند.

وی به بحران کم آبی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: نزولات جوی در استان اصفهان نسبت به سال قبل 61 درصد کاهش داشته است که پیش بینی می شود با کمک شرکت آب منطقه ای در اسرع وقت به بهره برداری برسد. دومین سیستم آبرسانی در استان اصفهان نصب می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.