افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

جنگ غزه اسرائیل را در جامعه بین المللی منزوی کرده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 210258
جنگ غزه اسرائیل را در جامعه بین المللی منزوی کرده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین بین المللی آتش مهدوان: حجاب کرلانگیچ سفیر ترکیه در تهران روز چهارشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در. بیست و چهار AVO گفتگوی اختصاصی نمایشگاه رسانه ایران با خبرنگار مهر انجام شد.شرح این گفتگو به شرح زیر است: به عنوان سفیر ترکیه در تهران روابط ایران و ترکیه را چگونه […]

خبرگزاری مهر، گروه بین بین المللی آتش مهدوان: حجاب کرلانگیچ سفیر ترکیه در تهران روز چهارشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در. بیست و چهار AVO گفتگوی اختصاصی نمایشگاه رسانه ایران با خبرنگار مهر انجام شد.
شرح این گفتگو به شرح زیر است:

به عنوان سفیر ترکیه در تهران روابط ایران و ترکیه را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما در چه زمینه هایی نیاز به همکاری بیشتری دارید؟

ایران و ترکیه روابط دیرینه ای دارند آه تو دارند. این روابط به صدها سال قبل برمی گردد. بلند می شود ملت های ترکیه و ایران از نظر آداب و سنن و از نظر میراث فرهنگی اشتراکات زیادی دارند. علاوه بر این، روابط تجاری بین دو کشور از گذشته تا به امروز حفظ شده است. من مطمئن هستم که این روابط ادامه خواهد داشت. ما به عنوان سفارت ترکیه در تهران تمام تلاش خود را می کنیم. یو برای توسعه روابط دو کشور. امیدوارم سطح روابط تهران و آنکارا گسترش یابد. همکاران ما در ایران و ترکیه در تلاش برای ارتقای روابط دوستانه بین دو کشور هستند. به عنوان مثال در سال جدید شاهد تحولات مثبت بسیاری در روابط دو کشور بودیم. یکی از این اتفاقات سفر اخیر رئیس جمهور ایران به ترکیه بود. به نظر ما سفر رئیس جمهور ایران به آنکارا مایه خیر و برکت بود. قراردادهای مهمی در زمینه های مختلف بسته شد و امیدوارم اجرا شود.

در این سفر حجم مبادلات تجاری دو کشور 30 ​​میلیارد دلار تعیین شد و حتی در این زمینه قراردادهایی نیز امضا شد. بر این اساس حجم تجارت ما با ترکیه حدود 8.5 میلیارد دلار است، آیا می توان به تجارت 30 میلیارد دلاری رسید؟

البته؛ امکانش وجود دارد. برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری و تلاش دو کشور هستیم. ما قبل از شیوع ویروس کرونا روابط تجاری مطلوبی با ایران داشتیم. تنها با فرا رسیدن کرونا سطح روابط اقتصادی ایران و ترکیه کاهش یافت. ما سعی خواهیم کرد روابط تجاری را افزایش دهیم.

جناب سفیر شما به عنوان استاد زبان و ادبیات فارسی کارهای ارزنده ای در این زمینه انجام داده اید. شناسه او به عنوان سفیر در ایران فعالیت می کند. آقای “داریا ارس” سفیر سابق نیز فعالیت اصلی شاهان در ارتباط با زبان و ادبیات فارسی بود. به نظر من، سیاست عزت دولت ترکیه در انتخاب سفیر برای ایران مبتنی بر «دیپلماسی فرهنگی» است. آیا این درک من درست است؟

رئیس جمهور و وزرای خارجه کشورمان صلاح دیدند افراد آشناتر با فرهنگ ایرانی را انتخاب کنند. ایران به عنوان کشوری دوست و برادر از جایگاه بسیار خوبی در جامعه مردمی و سیاسی ترکیه برخوردار است. به نظر من انتخاب آقای دریا ما و سپس به عنوان سفیر ترکیه در تهران عزم خود را جزم کرده ام. من به عنوان سفیر وظیفه دارم به روابط دو کشور شکلی فرهنگی و دوستانه بدهم. البته در بعد سیاسی و اقتصادی نیز فعالیت هایی صورت خواهد گرفت، اما فرهنگ و ادبیات بهترین بستر برای نزدیک شدن دو کشور است.

رژيم صهيونيستي اگرچه با حملات غزه به هيچ دستاوردي نرسيده است، اما همچنان بر ادامه اين جنگ اصرار دارد. به نظر شما جوامع اسلامی برای جلوگیری از ادامه جنگ غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی چه باید بکنند و چه مسئولیتی باید بر عهده بگیرند؟

متاسفانه کشورهای اسلامی هیچ اقدامی برای توقف جنگ در غزه انجام نداده اند. هستند. البته در دیدارهای بین بین المللی و جلساتی در سطح کشورهای اسلامی برگزار شد اما نتیجه ای نداشت. مردم غزه با بحران تولید کشتی و مهاجرت روبرو هستند. البته حوادث غزه جرقه بیداری جهانی را برانگیخته است. حملات اسرائیل به مردم فلسطین در ماه های اخیر باعث انزوای سیاسی شده است خاکستر به یک جامعه جهانی تبدیل شده است. ما به عنوان کشورهای اسلامی باید از این موضوع درس بگیریم. ایران و ترکیه دو کشوری هستند که دیپلماسی خوبی برای توقف جنگ غزه انجام داده اند. هستند. اما این اقدامات کافی نیست. باید اقدامات موثرتری انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.