افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
4

اسمارتک نیوز » رشد تولید لوازم خانگی در سال جاری

  • کد خبر : 210056
اسمارتک نیوز » رشد تولید لوازم خانگی در سال جاری

به گزارش گروه اقتصادی اسمارتک نیوز؛ ظهر امروز محمدمهدی برادران معاون اداره کل صنایع وزارت صمت با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات گفت: در تمامی دستگاه های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف گذاری است. متمرکز بر تولید شکل گرفته است. معاون وزیر صمت افزود: در معاونت […]

به گزارش گروه اقتصادی اسمارتک نیوز؛ ظهر امروز محمدمهدی برادران معاون اداره کل صنایع وزارت صمت با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات گفت: در تمامی دستگاه های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف گذاری است. متمرکز بر تولید شکل گرفته است.

معاون وزیر صمت افزود: در معاونت صنایع عمومی نیز در همین راستا گام برداشته ایم و اقداماتی را برای رفع نیازهای کشور انجام داده ایم تا در حوزه نیاز خانوار کمبودی نداشته باشیم. زمانی در حافظه تاریخی مردم وجود دارد که در دوره های گذشته با کمبود برخی از کالاهای مرتبط با صنایع وابسته مانند لوازم خانگی، مواد شوینده، پوشک و … مواجه بودیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور سابق تأکید کردند که چنین کمبودهایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: در دولت سیزدهم مشکلی در تامین کالا نداشتیم و مردم شاهد تنوع محصولات در کنار رقابت در تامین کالا هستند. فروش اعتباری نیز با تسهیلات ویژه به اقشار مختلف انجام می شود. از این نظر، ما نه تنها با کمبود کالا مواجه هستیم. بلکه به صورت اقساطی با فراوانی کالا و عرضه آن انجام می شود.

این برادران افزودند: یکی از وزرای دولت قبل در ابتدای دولت سیزدهم توییتی منتشر کرد با این عنوان که دولت قصد دارد لوازم خانگی مانند خودرو را به قید قرعه بفروشد. در آن زمان پاسخی به این موضوع ندادیم اما امروز می توان گفت نه تنها قرعه کشی برگزار نشد، بلکه کمبود کالاهای مربوط به دولت قبل را در این دولت جبران کردیم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه، بازسازی خطوط جدید و هر کاری که می توانستیم انجام دهیم، بود. در نمایشگاهی که ماه گذشته برگزار شد، ۷۱ نوع محصول جدید و دانش بنیان را معرفی کردیم که هر کدام از این محصولات با ویژگی‌های خود برای کاهش مصرف انرژی، افزایش عمق تولید داخلی و کاهش مبادلات ارزی مورد استفاده قرار گرفتند.

معاون وزیر صامت تصریح کرد: در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش تولید لوازم خانگی را تجربه کردیم. روند رو به رشد تولید با هماهنگی تمامی استان ها، جامعه کسب و کار و 18 نقشه راه که در صنایع مختلف تعریف شده است، به صورت مستمر انجام شده است. علاوه بر این، برای تکمیل سبد محصولات ملی، بر روی برخی از صنایع جدید مانند نوشت افزار، لوازم ورزشی و بسته بندی که پیش از این چندان مورد توجه قرار نمی گرفت، تمرکز می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.