افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

عکس های اصلی 3 زن شاه پهلوی / فوزیه زیباترین و فرح زشت ترین!

  • کد خبر : 210053
عکس های اصلی 3 زن شاه پهلوی / فوزیه زیباترین و فرح زشت ترین!

محمدرضا پهلوی که آخرین پادشاه ایران از سال 1320 تا 1357 بود، در دوران سلطنت خود سه همسر داشت. وی دومین پادشاه خاندان پهلوی بود که پس از استعفا و تبعید پدرش رضاشاه به سلطنت رسید. سه همسر محمدرضا پهلوی فوزیه فواد ثریا اسفندیاری ، فرح دیبا اسم داشتند. عکس هایی از همسران جوان و […]

محمدرضا پهلوی که آخرین پادشاه ایران از سال 1320 تا 1357 بود، در دوران سلطنت خود سه همسر داشت. وی دومین پادشاه خاندان پهلوی بود که پس از استعفا و تبعید پدرش رضاشاه به سلطنت رسید. سه همسر محمدرضا پهلوی فوزیه فواد ثریا اسفندیاری ، فرح دیبا اسم داشتند. عکس هایی از همسران جوان و مسن شاه در فضای مجازی منتشر شده است.

فوزیه شاهد سقوط رضاشاه و خروج او از ایران بود و حتی در مراسم خداحافظی او شرکت کرد و حدود هفت سال پس از طلاق از محمدرضا شاه، سرنگونی قدرت خانواده خود را تجربه کرد و در همان زمان او را بردند. ثروت و دارایی او به نفع دولت جدید مصر مصادره شد، اما او در مصر ماند و به نظر می رسد که تا پایان عمرش با همان عنوان – هرچند غیررسمی – شاهزاده خانم با احترام زندگی کرده است.

فوزیه حدود 6 سال ابتدا به عنوان همسر ولیعهد و سپس به عنوان ملکه ایران در کشورمان زندگی کرد اما دلش در مصر ماندگار شد. سرانجام به مصر بازگشت. اگرچه او درخواست طلاق داده بود، اما برخی در ایران گفتند که او به دلایل پزشکی و فقط برای مدتی به سفر رفته است. البته خود محمدرضا شاه طی بیانیه ای این جدایی را اعلام کرد و پایان ازدواج خود را با شاهزاده خانم مصری رسمی کرد. مدتی پس از طلاق از محمدرضا شاه، با یکی از سربازان بلندپایه مصری به نام اسماعیل شیرین که از نزدیکان او نیز بود ازدواج کرد و نزدیک به نیم قرن تا زمان مرگ شیرین در کنار او ماند.

همسران پادشاه

ثریا اسفندیاری بختیاری همسر دوم محمدرضا پهلوی بود. انتخاب ثریا به عنوان همسر شاه گام مهمی در برقراری روابط دوستانه بین دربار و خانواده بختیاری بود که روابط خوبی با انگلستان داشتند. ثریا اسفندیاری از بهمن 1329 تا اسفند 1336 همسر محمدرضا شاه پهلوی بود، اما شاه منافع خود را ترجیح داد و با تشکیل شورای حاکم، ثریا را به دلیل ناتوانی در به دنیا آوردن شاهزاده، وارث، به اروپا فرستاد و سپس. طلاق آنها رسما اعلام شد. ثریا پس از ازدواج شاه با فرح، به نوشتن خاطرات خود پرداخت که مفاسد دربار را در کتاب های «اکنون می گویم»، «خاطرات ثریا»، «کاخ خلوت» و «شهیدخت نکام» آشکار کرد. او در فیلم های خارجی بازی می کرد و یکی از بازیگران جذاب به شمار می رفت.

همسران پادشاه

فرح پهلوی سومین و آخرین همسر شاه بود که تاثیر زیادی در تصمیمات اشتباه شاه داشت، او پس از انقلاب با شاه ایران را ترک کرد و هنوز در قید حیات است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.