افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

چرا بیشتر مردم بیماری عفونی خود را پنهان می کنند؟

  • کد خبر : 209801
چرا بیشتر مردم بیماری عفونی خود را پنهان می کنند؟

آفتاب نیوز: این تحقیق جامع انگیزه ها، پیامدها و راه حل های ممکن برای این مشکل بهداشت عمومی را بررسی می کند. این تحقیق شامل طیف گسترده ای از شرکت کنندگان، از جمله بزرگسالان سالم و بیمار بود. به گفته هریتیج، در مجموع، 75 درصد از 4110 شرکت‌کننده در مطالعه، بیماری عفونی خود را در […]

آفتاب نیوز:

این تحقیق جامع انگیزه ها، پیامدها و راه حل های ممکن برای این مشکل بهداشت عمومی را بررسی می کند. این تحقیق شامل طیف گسترده ای از شرکت کنندگان، از جمله بزرگسالان سالم و بیمار بود.

به گفته هریتیج، در مجموع، 75 درصد از 4110 شرکت‌کننده در مطالعه، بیماری عفونی خود را در گذشته پنهان کرده بودند یا اعتراف کرده بودند که در آینده این کار را انجام خواهند داد. بسیاری از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که سوار هواپیما می‌شوند، قرار ملاقات می‌روند و در عین حال که بیماری خود را پنهان می‌کنند، در تعاملات اجتماعی دیگر شرکت می‌کنند.

نگران‌کننده است که بیش از 61 درصد از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند نیز شرایط عفونی خود را پنهان کرده‌اند. این یافته به ویژه با توجه به نقش حیاتی متخصصان مراقبت های بهداشتی در جلوگیری از گسترش بیماری نگران کننده است.

اولین مطالعه شامل 399 کارمند بهداشت و درمان دانشگاه و 505 دانشجو بود. این مطالعه در مارس 2020 و همزمان با شروع همه گیری کووید-19 آغاز شد. شرکت کنندگان روزهای علائم و دفعات پنهان کردن علائم را توصیف کردند.

بیش از 70 درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کردند که علائم خود را پنهان کرده‌اند، بسیاری نیز گفتند که بیماری خود را پنهان کرده‌اند، و پنج شرکت‌کننده اعتراف کردند که عفونت کووید را پنهان کرده‌اند.

برای مطالعه دوم، 946 شرکت‌کننده آنلاین به‌طور تصادفی در یکی از 9 وضعیتی که در آن تصور می‌کردند در یک موقعیت اجتماعی به طور متوسط ​​یا شدید بیمار هستند، قرار گرفتند. در هر شرایط، خطر گسترش بیماری به صورت کم، متوسط ​​یا زیاد تعیین شد. نتایج این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان در زمانی که علائم آنها شدت کمتری داشت و احتمال مسری بودن آنها کمتر بود، بیشتر احتمال داشت بیماری خود را پنهان کنند.

در مطالعه سوم، از 900 نفر خواسته شد تا احتمال پنهان شدن یک بیماری را در یک برخورد فرضی با شخص دیگری ارزیابی کنند. نتایج نشان داد افرادی که واقعاً بیمار بودند، بدون در نظر گرفتن قابلیت انتقال، بیشتر احتمال داشت بیماری خود را پنهان کنند.

این موارد نشان می دهد که افراد بیمار و افراد سالم پیامدهای پنهان کاری را متفاوت ارزیابی می کنند، در حالی که افراد بیمار نسبت به میزان و شدت بیماری خود نسبت به دیگران حساسیت نسبی ندارند.

محققان پیشنهاد کردند که بحران همه گیر ممکن است طرز فکر شرکت کنندگان در مورد پنهان کردن یک بیماری را شکل داده باشد. آنها افزودند که تحقیقات آینده می تواند نشان دهد که چگونه عوامل محیطی و پیشرفت های پزشکی مانند واکسن ها بر رفتارهای مرتبط با بیماری افراد تأثیر می گذارد.

این گروه تحقیقاتی قصد دارد این تحقیق را به کشورهای دیگر نیز گسترش دهد تا تفاوت‌های فرهنگی احتمالی در رفتارهای پنهان‌کاری را کشف کند.

نتایج این تحقیق در مجله Psychological Science منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.