افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 209758
تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا، موجی از انتقادها نسبت به عملکرد فنی تیم ملی به راه افتاد. مربیان تیم ایران اعتقادی به وجود ضعف فنی در تیم نداشتند اظهار نظر امیر قلعه نویی در مورد عملکرد تیم ملیوی منکر وجود […]

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا، موجی از انتقادها نسبت به عملکرد فنی تیم ملی به راه افتاد. مربیان تیم ایران اعتقادی به وجود ضعف فنی در تیم نداشتند اظهار نظر امیر قلعه نویی در مورد عملکرد تیم ملیوی منکر وجود ایرادات شد و نتیجه به دست آمده در این بازی را به شانس و اتفاقات فوتبالی مرتبط دانست.

اگرچه ممکن است برخی از رویدادها در برخی از مراحل هر بازی به شانس مرتبط باشد، اما زمانی که این بررسی در فرآیند طولانی تری انجام شود، مسائلی مانند شانس به وضوح محو می شود و علت و معلول جای آنها را می گیرد.

امیر قلعه نویی معتقد است که گل های قطر به ایران از روی شانس بوده است چرا که مثلا در گل اول پس از مهار توپ به پای مدافع تیم ملی برخورد کرد و “شانس” وارد دروازه شد. اما تحلیل این گل ها نشان می دهد که اشتباهات متعدد باعث گلزنی بازیکنان قطر شده است.

آنالیز گل اول قطر (60 ثانیه زمان و 4 خطا)

یکی از تاکتیک هایی که تیم ایران در فاز دفاعی مقابل قطر دنبال کرد فشار سریع از مرکز زمین با حضور مهاجمان و هافبک های این تیم از جمله آزمون، طارمی، جهانبخش و. مقدس آنها جلوی زمین رفتند و با فشار بیشتر عزت اللهی و امید ابراهیمی در خط دفاع تقویت شدند.

گل اول تیم قطری در ساعت 16:45 به ثمر رسید اما روند رسیدن به این گل از ساعت 15:47 دقیقه آغاز شد که مدافع قطری توپ جهانبخش را تا حد زیادی مهار کرد و توپ را از ایران به پشت خط دفاعی رساند و دوید. او این توپ را نیز به سمت مرکز زمین دفع کرد. ضربه سر هافبک ایرانی باعث شد توپ در موقعیتی خطرناک به طارمی برسد اما در دقیقه 16 او با پشت محوطه قرار گرفت. تکال مدافع قطری به سلامت و بی نقص متوقف شد و از همان لحظه زنجیره اشتباهات تیم ملی آغاز شد.

دفع توپ توسط مدافع قطری و سرنگونی طارمی پس از اعتراض نیمکت نشینان ایران

اولین اشتباه کادر مربیگری و نیمکت است دستیاران مرتکب شد بلافاصله پس از این اشتباه، امیر قلعه نویی و نیمکت تیم ملی به نشانه اعتراض برخاستند و در کنار خط شروع به اعتراض کردند. موضوعی که نباید روی عملکرد داور تاثیر بگذارد یا باعث بررسی جدید صحنه شود.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
اعتراض بی دلیل نیمکت ایران به داور 25 ثانیه طول کشید و اولین خطا را رقم زد.

همانطور که گفته شد یکی از تاکتیک های دفاعی تیم ملی است. گرفتن فشار سریع در مرکز زمین بود. توپ دفع شده توسط مهدی طارمی طی فرآیندی به خط دفاعی ایران رسید و برگشت داده شد و در تمام این مدت کادر فنی و نیمکت نشینان دستیاران این تیم مشغول اعتراض بود که بی شک روی تمرکز بازیکنان در زمین تاثیر منفی داشت. این رفت و برگشت 30 ثانیه به طول انجامید و مهدی طارمی در دقیقه 16:35 به مرکز زمین رسید. مشکلی که باعث شد پرس تیم ایران شکل نگیرد.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
تاخیر طارمی در بازگشت به ترکیب تیم دومین اشتباه انتخابی بود

بازیکن شماره 2 قطر سپس در خط میانی توپ بلندی را به داخل محوطه جریمه ایران فرستاد تا شجاع خلیل زاده با دفع اشتباه خود، سومین اشتباه متوالی تیم ملی را مرتکب شود.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
اشتباه شجاع خلیل زاده هنگام پرتاب توپ

خطای چهارم این تیم نیز خطای تیمی بود و زمانی رخ داد که تمرکز همه بازیکنان روی بازیکن قطری صاحب توپ یعنی اکرم عفیف بود و به بازیکن بیست و چهارم این تیم که پشت محوطه جریمه بود بی توجهی کردند و توپ را درخواست کردند.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
اشتباهات بازیکنان تیم ملی هنگام پوشش فضای پشت محوطه

پس از این اتفاقات مهاجم قطری با ضربه ای به پای مدافع تیم ملی به سمت دروازه تیم ایران حرکت کرد تا اولین گل این تیم قطری به ثمر برسد.

بررسی گل دوم (زمان 35 ثانیه و 5 موقعیت برای نجات گل)

گل دوم تیم ایران نیز شرایطی مشابه دارد. روند دریافت این گل را می توان از دقیقه 42:17 در نظر گرفت. جایی که علیرضا بیرانوند با یک پاس اشتباه به توپ ضربه زد ممنوعیت قطر جلو افتاد و باعث شد ایران مالکیت توپ را از دست بدهد.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
اشتباه بیرانوند در دفع توپ و از دست دادن توپ به ایران نقطه شروع گل دوم قطر بود.

یکی از تفاوت های تاکتیکی دو تیم در این صحنه قابل مشاهده است. بیرانوند در این دیدار حدود 30 بازی متوالی را باخته است. آن را در دستور کار قرار داد و تقریباً در همه موارد نتیجه نداد و باعث از دست رفتن توپ شد.

در همان صحنه، در ممنوعیت قطر برخلاف بیرانوند توپ را به مدافع خود داد و پس از تبادل پاس، مدافع قطری با یک پاس بلند توپ را به جناح چپ فرستاد و در این صحنه دومین اشتباه تیم ایران رقم خورد. جایی که رامین رضاییان با رد توپ اشتباه کرد و با اینکه تسلط بیشتری نسبت به حریف داشت، نتوانست مانع از رسیدن توپ به بازیکن قطری شود.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
رامین رضاییان نتوانست توپ را از بازیکن قطر دفع کند

سومین اشتباه انتخابی را امید ابراهیمی مرتکب شد. پس از اینکه بازیکن قطری توپ را در اختیار گرفت و رامین رضاییان وظیفه مهار آن را برعهده گرفت، ابراهیمی تصمیم گرفت از همکاری با اکرم عفیف صرف نظر کند و توپ را بین رضاییان و بازیکن قطری پاس کند. همین مشکل باعث شد تا اکرم عفیف بازیکن آزاد شود، بازیکن قطری با هوش و بینش عالی توپ را به عفیف که در فضای خالی بود پاس داد.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
ابراهیمی با رها کردن عفیف و پیشروی بی مورد به سمت توپ باعث شد عفیف در فضای خالی توپ را بگیرد و خودش از بازی خارج شود.

چهارمین اشتباه ملی پوشان این بود که پاس اشتباه اکرم عفیف به بازیکن این تیم رسید، علیرضا جهانبخش توپ را به خوبی قطع کرد اما بلافاصله سعی کرد توپ را به طارمی پاس دهد، اما حضور بازیکن قطری در کنار طارمی باعث شد تا توپ را قطع کند. تکال او با دقت توپ را جلوی پای طارمی دفع کرد و باز هم اکرم عفیف صاحب توپ شد.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
در این صحنه جهانبخش می توانست بهتر بازی کند.

اکرم عفیف پس از دریافت توپ موفق شد از 4 مدافع تیم ملی عبور کند و گل دوم قطر را به ثمر برساند.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
4 مدافع تیم ملی نتوانستند مانع از رسیدن توپ اکرم عفیف به دروازه شوند

تحلیل گل سوم قطر (17 ثانیه و 3 موقعیت برای نجات دروازه)

گل سوم قطر در شرایطی به ثمر رسید که بهترین عملکرد بازیکنان تیم ملی می توانست مانع به ثمر رسیدن آن شود. روند شروع این گل از دقیقه 20:81 آغاز شد که مدافع قطر توپ را به سمت اکرم عفیف منحرف کرد.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
پرتاب توپ توسط بازیکن قطر و نقطه شروع گل سوم این تیم

زمانی که توپ به اکرم عفیف رسید، رامین رضاییان می توانست عملکرد بهتری از خود نشان دهد و مانع از حرکت حریف شود، اما تکنیک بالای عفیف باعث شد تا رضاییان از بازی غافل شود.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
عملکرد ضعیف رضاییان در مهار اکرم عفیف

در ادامه اکرم عفیف با رسیدن عزت اللهی و جهانبخش توانست توپ را پاس کند و پس از این پاس خطای دوم رخ داد. این پاس به شجاع خلیل زاده رسید که تحت فشار هیچ یک از مهاجمان قطری قرار نگرفت و فضا و موقعیت کافی برای دفاع از توپ داشت اما مدافع ملی پوش ایران اصول اولیه دفاع و توپ غیرخطرناک را رعایت نکرد. تپه ها جای زمین یعنی کناره های زمین باعث توقف در خطرناک ترین نقطه زمین یعنی پشت محوطه جریمه و جایی که بازیکن قطری آزادانه حضور داشت را انجام داد.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
پرتاب نادرست توپ توسط شجاع خلیل زاده به فضای خطرناک پشت محوطه جریمه

سپس آن ضربه و خالی است. بز علی در محوطه جریمه ایران توپ را به این بازیکن رساند و او باید گل پیروزی قطر را در گوشه دروازه ایران به ثمر می رساند.

تصاویری علیه مربی تیم ملی فوتبال ایران/ آقای قلانوی چه شانسی دارد؟
آزاد گذاشتن بازیکن قطری در پس زمینه خط دفاعی تیم ملی

در آینده اگر شجاع خلیل زاده و میلاد محمدی به جای بالا بردن دست برای آفساید و با حمله سریع تلاش کنند. بز اگر مشکلی ایجاد کنند، شاید در همان 2 ثانیه که از کنترل توپ تا ضربه زدن طول کشید، اتفاقات دیگری بیفتد.

هر چیزی در فوتبال علت و معلولی دارد.

این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود قطر به پایان رسید و آنچه به یقین می توان گفت این است که همه چیز در فوتبال دلیلی دارد و شانس آخرین چیزی است که باید به آن توجه کرد.

تجزیه و تحلیل این 3 گل نشان می دهد که در هر یک از اتفاقات قبل از به ثمر رسیدن این توپ ها، اگر عملکرد فنی بهتری از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی حداقل در این صحنه ها انجام می شد. اگر گل می زدم گل نخوردن بازی فوتبال در لحظه. است اما این لحظات تصادفی رخ نمی دهند و هر اتفاقی بی شک دلیلی دارد که باید بررسی شود.

هواداران تیم ملی و اهالی فوتبال ایران که نگران موفقیت این تیم هستند و در جریان مسابقات استرس داشتند و با حذف تیم ملی اشک می ریختند، پس از این ناکامی منتظر سرمربی این تیم نباشند. . ، به جای اینکه اشتباهات خودش، کادر مربیگری و بازیکنانش را بپذیرد. برای بهتر شدن در آینده، برنامه کوچک کاند با نسبت دادن این شکست به «شانس»، خطاهای موجود را می پوشاند و آنها را نادیده می گیرد.

شاید این یک طفره رفتن آگاهانه و امتناع از توجیه کمبودهای فنی و مدیریتی سرمربی و راهگشا باشد تا قلعه نویی و دستیارانش بتوانند با جلب اعتماد فدراسیون و برخی کارشناسان تلاش کنند. رابطه عاشقانه در تیم ملی ادامه دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.