افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

طرز تهیه چیزکیک دولچه دلچه، چیزکیک کافه تریا

  • کد خبر : 209688
طرز تهیه چیزکیک دولچه دلچه، چیزکیک کافه تریا

۱۳۹۲۳۸ 2 مارس 1402 – 10:42 چیزکیک ها شیرینی های بسیار خوشمزه و پرطرفداری هستند و با میوه ها، شکلات، وانیل و … درست می شوند. فرارو: چیزکیک یکی از انواع شیرینی های مدرن است که وسط آن از پنیر خامه ای تشکیل شده و دارای پایه کلوچه یا کیک است. چیزکیک ها شیرینی های […]





۱۳۹۲۳۸


2 مارس 1402 – 10:42

چیزکیک ها شیرینی های بسیار خوشمزه و پرطرفداری هستند و با میوه ها، شکلات، وانیل و … درست می شوند.

فرارو: چیزکیک یکی از انواع شیرینی های مدرن است که وسط آن از پنیر خامه ای تشکیل شده و دارای پایه کلوچه یا کیک است. چیزکیک ها شیرینی های بسیار خوشمزه و پرطرفداری هستند و با میوه ها، شکلات، وانیل و … درست می شوند.

چیزکیک دلچه دلچه یکی از چیزکیک های مدرن و خوشمزه است که در منوی کافه ها وجود دارد و بسیار پر طرفدار است. این کیک خوشمزه و خاص به دلیل داشتن سس دلچه دلچه که در بازار موجود است طعم بی نظیری دارد و شما می توانید به راحتی این سس را در منزل تهیه کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر می خواهید یک کیک بسیار خاص درست کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عناصر

شیرینی ساقه طلایی: 300 گرم
کره: 150 گرم
پنیر خامه ای: 550 گرم
خامه قنادی: 300 گرم
ماست سفت یا یونانی: 80 گرم
تخم مرغ: 2 عدد
وانیل: 1 قاشق چایخوری
سس دلچه دلچه: 6 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

طرز تهیه چیزکیک دولچه دلچه، چیزکیک کافه تریا

برای درست کردن این کیک خوشمزه و خاص، ابتدا کلوچه های طلایی را در کیسه ای قرار دهید و درب کیسه را ببندید. بیسکویت را با گوشت کوب بزنید تا کاملا پودر و یکدست شود. پوره بیسکویت را در ظرف مناسبی بریزید و کره آب شده را اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا بیسکویت و کره کاملا مخلوط شوند. قالب کمربندی را انتخاب کنید و کف قالب را با کاغذ روغنی پهن کنید. حالا پوره شیرینی را داخل قالب بریزید و با دست مواد را خوب پخش کنید، به طوری که کیک دیواره های قالب را بپوشاند. قالب را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید تا گرم شود.

در مرحله بعد پنیر خامه ای، خامه قنادی و ماست سفت را در ظرفی بریزید و ابتدا با قاشق مخلوط کنید سپس با همزن برقی مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل یکی یکی در کاسه مواد ریخته و با همزن برقی 20 ثانیه دیگر هم می زنیم و سپس همزن را کنار می گذاریم. حالا 3 قاشق غذاخوری سس دلچه دلچه را به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند. ظرف داغ را از فر خارج کرده و مواد چیزکیک را داخل قالب بریزید و با قاشق مواد را کاملا پخش کنید. حالا کناره های قالب را با دو لایه کاغذ روغنی بپوشانید و قالب را روی سینی فر قرار دهید. دو لیوان آب جوش داخل سینی و دور قالب بریزید و سینی را به مدت 55 تا 60 دقیقه در فر 175 درجه قرار دهید تا کیک بپزد.

در این فاصله آب جوش داخل سینی را چک کنید و اگر کم بود دوباره آب جوش را داخل سینی بریزید. بعد از پخت چیزکیک فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیزکیک 1 ساعت در فر بماند سپس قالب را از فر خارج کرده و 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید و در نهایت 4 تا 5 ساعت تابه را بگذارید. آن را در یخچال بعد از این مدت، چیزکیک را به آرامی از قالب خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید، سپس 3 قاشق غذاخوری سس دلچه دلچه را روی چیزکیک بمالید و پخش کنید. چیزکیک خوشمزه و بی نظیر شما در این مرحله آماده سرو است. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سس دلچه دلچه آشنا خواهید شد.

طرز تهیه سس دلچه دلچه

طرز تهیه چیزکیک دولچه دلچه، چیزکیک کافه تریا

برای تهیه سس شیرین شیرین به یک قوطی شیر با عسل از بازار نیاز دارید. یک قابلمه را پر از آب کنید و قوطی شیر و عسل را در قابلمه دراز بکشید تا دو بند انگشت آب را از قوطی جمع کند. حرارت اجاق گاز را متوسط ​​کنید و بگذارید قوطی عسل به مدت 2 و نیم تا 3 ساعت با حرارت ملایم داخل قابلمه بجوشد. در ضمن اگر آب کمی در قابلمه باقی مانده بود دوباره آب جوش اضافه کنید. بعد از این مدت رنگ شیر با عسل تیره و کاراملی می شود و در یخچال و در ظرف دربسته به مدت طولانی قابل نگهداری است.

نکات مهم

1- اگر سینی فر عمیقی ندارید که روی آن آب جوش بریزید، می توانید از قالب بسیار بزرگتری استفاده کنید و قالب روبانی را داخل آن قرار دهید. اندازه قالب کمربند باید 22 سانتی متر باشد.

2-پنیر ماسکارپونه پنیر مخصوصی است که برای تهیه کیک پنیری و دسر استفاده می شود و نمک ندارد و بافت آن برای تهیه کیک و دسر مناسب است. از آنجایی که پنیر ماسکارپونه در همه خواربار فروشی ها موجود نیست، می توانید از پنیرهای خامه ای معمولی مانند پنیر ویلی استفاده کنید که نمک و چربی کمی دارند.

3- نکته مهم دیگر در پخت کیک، انتخاب نوع قالب است. قالب های متنوع و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. زمانی که برای خرید قالب می روید، به دلیل تنوع، ممکن است در انتخاب قالب دچار سردرگمی شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که قیمت مناسبی نسبت به قالب های دیگر دارد، قالب های گالوانیزه هستند که معمولا در همه نانوایی ها می توانید تهیه کنید. این قالب ها در طرح ها و اشکال مختلف موجود هستند.

4- به طور معمول دما و زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور پخت دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده باشد، ممکن است با این دما و مدت زمان به نتیجه دلخواه در فر خود نرسید. البته در این مورد نگران نباشید. با چندین بار استفاده از فر متوجه خواهید شد که چه دما و زمان برای پخت کیک در فر شما مناسب است. با این حال، به خاطر داشته باشید که معمولا سطح حرارت ذکر شده در دستور العمل ها بر اساس اجاق برقی است. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را 10 تا 20 درجه سانتیگراد بالاتر تنظیم کنید. اما دمایی که گفته می شود بستگی به فر شما دارد. باید نگران باشی با چندین بار امتحان از دما و زمان پخت مطلع خواهید شد. همیشه قبل از شروع کار وقتی مواد را آماده کردید و روی میز کار گذاشتید فر را روشن کنید. زیرا برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که می خواهید کیک را در فر قرار دهید، فر کاملا داغ شود.

5- برای تهیه هر نوع کیک باید مواد اولیه را به دمای محیط برسانید. بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و به دمای محیط برسانید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.