افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

مدیریت آب وظیفه همه است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 209560
مدیریت آب وظیفه همه است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، ملک رحمتی در جلسه ستاد نظارت بر شرکت آب و فاضلاب منطقه ای استان، تحقق هر توسعه ای را منوط به وجود آب عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر مهجوریت هایی در حوزه مدیریت آب رخ داده است که اگر جبران شود تسلیم تنش نمی شود. وی با اشاره […]

به گزارش خبرگزاری مهر، ملک رحمتی در جلسه ستاد نظارت بر شرکت آب و فاضلاب منطقه ای استان، تحقق هر توسعه ای را منوط به وجود آب عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر مهجوریت هایی در حوزه مدیریت آب رخ داده است که اگر جبران شود تسلیم تنش نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیریت آب در انحصار وزارت نیرو نیست، بلکه تلاش برای اجرای آن وظیفه همه است، افزود: محصولات ما استاندارد نیست و همچنان ادامه دارد. آب گرفتگی ما آبیاری می کنیم در حالی که اگر در برنامه هفتم فقط پنج درصد آب مصرفی داشته باشیم بخش مهمی از نارضایتی آبی ما حل می شود.

وی پس از تاکید بر اینکه بازیافت نیز باید اصل اساسی در مصرف آب در صنعت باشد، ادامه داد: مدیریت مصرف آب موضوعی چندوجهی است که باید با رویکرد علمی همراه باشد.

رحمتی تاکید کرد: اقشار مختلف جامعه از کشاورزی گرفته تا صنعت و مردم باید در مدیریت منابع آب مشارکت داشته باشند و مسئولیت پذیر باشند.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از علم، فناوری و کار فرهنگی صنایعی که انرژی زیادی مصرف می کنند مدیریت کنیم و از این حیث با برداشت های غیرمجاز مقابله کنیم که هزینه تامین آب را به میزان قابل توجهی افزایش داده و ضربه سختی به بخش شرب وارد می کند. اب. باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تسریع در تکمیل تصفیه خانه ها باید در اولویت باشد، تصریح کرد: احیای دریاچه ارومیه یک اقدام اجرایی است نه برنامه این دولت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خشک شدن این دریاچه به تدریج اتفاق افتاد و احیای آن قطعاً به تدریج امکان پذیر است، افزود: ما در قبال نسل های آینده و محیط زیست مسئولیت داریم و احیای دریاچه باید انجام شود، توجه جدی شود. به آن

وی یادآور شد: همه چیز در یک شهر وابسته به آب است و به همین دلیل باید تامین آب روستایی استان در اولویت برنامه های آب و فاضلاب و آب منطقه ای قرار گیرد.

وی با قدردانی از خیرین آب بر لزوم قدردانی از آنان و معرفی کرامت به عنوان الگو در جامعه تاکید کرد و افزود: اینگونه اقدامات بقایای فضایل ماندگار است.

وی بیان کرد: در کلان شهر تبریز باید اولویت تامین منابع پایدار آب شرب در دهه آینده باشد و تصفیه خانه های فاضلاب نیز مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی همچنین تاکید کرد: توانایی شرکت های دانش بنیان برای تسریع در اجرای طرح های آب و فاضلاب و افزایش سود. راستی این بخش باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: منابع مالی محدود است و برای تکمیل پروژه های حوزه آب باید مشارکت بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد و فعالیت در این زمینه اقتصادی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.