افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
8

درونگرا بودن شما را نابود می کند. چگونه میانه رو شویم؟

  • کد خبر : 20943
درونگرا بودن شما را نابود می کند.  چگونه میانه رو شویم؟

احتمالاً نام افراد درونگرا و برونگرا را شنیده اید. افراد از نظر شخصیتی به سه دسته درونگرا، معتدل و برونگرا تقسیم می شوند. بارزترین ویژگی افراد درونگرا علاقه به تنهایی و سکوت است و برعکس برونگراها به معاشرت و ازدحام علاقه دارند. گروهی از معتدل ها نیز هستند که بسته به موقعیت می توانند توانایی […]

احتمالاً نام افراد درونگرا و برونگرا را شنیده اید. افراد از نظر شخصیتی به سه دسته درونگرا، معتدل و برونگرا تقسیم می شوند. بارزترین ویژگی افراد درونگرا علاقه به تنهایی و سکوت است و برعکس برونگراها به معاشرت و ازدحام علاقه دارند. گروهی از معتدل ها نیز هستند که بسته به موقعیت می توانند توانایی های برون گرایی و درون گرایی خود را بروز دهند. البته این سه دسته شخصیتی هم طیف های مختلفی دارند، ممکن است یک نفر 90 درصد به شدت درون گرا باشد و یک نفر دیگر فقط 10 درصد درون گرا! پس باید در نظر داشته باشید که همه افراد درونگرا و برونگرا یکسان نیستند!

اگر فردی درونگرا هستید، احتمالا متوجه شده اید که گاهی اوقات این نوع شخصیت مانع پیشرفت شما در زندگی می شود. در دنیای ما افراد برون گرا و برون گرا به موفقیت بیشتری دست می یابند، زیرا افراد درون گرا کمتر در جامعه حضور دارند و این امر گاهی مانع پیشرفت آنها می شود. به عنوان مثال، به ندرت یک سلبریتی مشهور را پیدا می کنید که درون گرا باشد، یا تعداد زیادی از مدیران موفق درونگرا را پیدا نمی کنید. افراد درون گرا در زمینه های علمی موفق ترند و حتی در این زمینه حتی اگر شدت درون گرایی آنها زیاد باشد، گاهی اوقات شکست می خورند، زیرا یک برون گرا علم خود را با جلب توجه ثبت می کند! البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال های اخیر و با ظهور تجارت و ارتباطات در اینترنت، افراد درون گرا شانس بسیار بیشتری برای موفقیت پیدا کرده اند و توانسته اند به موفقیت های بیشتری نسبت به قبل دست یابند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که تنها میل به تنهایی و دوری از جمعیت نمی تواند نشان دهنده درونگرا بودن یک فرد باشد. زیرا این رفتار می تواند ناشی از افسردگی باشد. بنابراین فردی که از جامعه دوری می کند یا برای فرار از دنیای واقعی وقت خود را در شبکه های اجتماعی یا تماشای فیلم می گذراند درونگرا نیست و ممکن است فقط افسرده باشد!

اگر فکر می کنید فردی درونگرا هستید و این ویژگی باعث کاهش سرعت پیشرفت شما شده است. این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگوییم چگونه از درون گرا به برون گرا تبدیل شوید، چگونه از مهارت های برون گرا در حین درون گرا بودن استفاده کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید.

قبل از هر چیز به عنوان نویسنده این مقاله باید به شما بگویم که تمام موضوعاتی که در این مقاله می خوانید بر اساس تجربه و تحقیق شخصی است و ممکن است انتقاداتی داشته باشد. اما اگر فردی درونگرا هستید پیشنهاد می کنم آنها را با دقت بخوانید و در زندگی خود به کار ببرید.درونگرا

اگر درونگرا هستید، قطعا می‌دانید که درون‌گراها راحت‌تر هستند و از تنهایی لذت می‌برند، اما اگر عمیق باشد، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بنابراین اولین قدم برای معتدل شدن، دست کشیدن از تنهایی مطلق است. باید سعی کنید دایره ای را که کشیده اید بزرگ کنید. هرچه این دایره بزرگتر باشد، برونگراتر ظاهر خواهید شد.

اگر در خانه می مانید و نمی خواهید با افراد جدیدی آشنا شوید یا فقط به چند نفر اجازه ورود به دایره زندگی خود را بدهید، این آینده شما را نابود می کند. برای پیشرفت و تقویت روابط اجتماعی، باید با افراد جدیدی آشنا شوید. دایره انسانی زندگی خود را به چند نفر محدود نکنید و اجازه دهید افراد جدیدی وارد زندگی شما شوند. این باعث می شود چیزهای جدیدی از دیگران بیاموزید و روابط خود را برای پیشرفت تقویت کنید. بنابراین اولین قدم برای تعدیل این است که افراد جدید را به دایره تنهایی راه دهید. شاید این کار در ابتدا سخت باشد و افکار مختلف راه شما را سد کنند. اما سعی کنید هیچ اتفاق بدی نمی افتد. نیازی نیست مثل یک برونگرا رفتار کنید و با همه در ارتباط باشید. فقط با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید.

برای ملاقات با افراد جدید، سعی کنید هر از گاهی خودتان ابتکار عمل را به دست بگیرید. به عنوان مثال، با افرادی ملاقات کنید یا با آنها صحبت کنید. به عنوان یک درون گرا، قطعاً می دانید گوش دادن به دیگران چگونه است، پس هر چند وقت یک بار گوش کنید و صحبت کنید. شنونده مطلق نباشید تا مردم با شما ارتباط برقرار کنند و شما را فردی مغرور و منزوی نبینند! شما می توانید با افرادی آشنا شوید که در مسیر شغلی و تحصیلی شما همسو با شما هستند. به عنوان مثال، اگر در یک شرکت کار می کنید، می توانید به راحتی با برخی از همکاران خود چت کنید. ممکن است در این گفتگوها با فرد جدیدی آشنا شوید که مسیر زندگی شما را به کلی تغییر دهد.

مرکزگرانیازی نیست برونگرا شوید و از تنهایی خود فاصله بگیرید، زیرا ممکن است خود واقعی خود را از دست بدهید و افسرده و استرس داشته باشید. شما فقط باید به تنهایی کار نکنید و کمی وارد اجتماع شوید، گاهی اوقات افراد جدیدی را به دایره زندگی خود راه دهید، و همچنین یک ربع وقت در مکالمات صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر استیو جابز، مدیرعامل و بنیانگذار سابق اپل، با استیو وزنیاک تماس نمی گرفت و تیمی تشکیل نمی داد، اپل هرگز ایجاد نمی شد!

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید حلقه افراد نزدیک به شما است. اگر دوست یا شریک زندگی شما مانند شما کاملا درونگرا باشد، کار شما دشوارتر خواهد شد. ممکن است فکر کنید که شباهت های زیادی با این شخص دارید و احساس راحتی بیشتری می کنید، اما در عوض شما را درونگراتر می کند. در بهترین حالت، این است که افراد تعدیل شده را به عنوان دوستان خود داشته باشید تا بتوانید از طریق آنها با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. اگر تمام افراد نزدیک خود را به عنوان افراد درونگرا انتخاب کنید، روز به روز بیشتر درونگرا خواهید شد.

در نهایت، اگر بتوانید احساس تنهایی و گوشه گیری را به دلیل درونگرایی متوقف کنید، در نیمه راه خواهید بود و تبدیل به فردی میانه رو خواهید شد. شما می توانید بهترین کارها را به تنهایی انجام دهید و نیازی به انرژی بیرونی ندارید، زیرا انرژی را از خودتان و از درون می گیرد. حال، اگر بتوانید کمی بیشتر رفتار کنید و در مواقع لزوم به مردم نشان دهید که در حال انجام چه کاری هستید، چقدر پیشرفت خواهید کرد؟

به دنیای میانه روها خوش آمدید!

بیشتر بخوانید:

چگونه کاریزماتیک باشیم و همه را جذب کنیم؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.