افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

هزینه سفر زمینی و هوایی در نوروز / هزینه 30 میلیونی هواپیما و اقامت خانواده ایرانی

  • کد خبر : 209384
هزینه سفر زمینی و هوایی در نوروز / هزینه 30 میلیونی هواپیما و اقامت خانواده ایرانی

به گزارش رکنا به نقل از صدای میراث، حرمت الله رفیعی، رئیس اتحادیه خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: نوروز امسال با توجه به اینکه فصل بسیار شلوغی است، 30 درصد گران می شود. رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: پیش بینی می شود هزینه پروازهای رفت و برگشت مسافران نوروزی در […]

به گزارش رکنا به نقل از صدای میراث، حرمت الله رفیعی، رئیس اتحادیه خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد: نوروز امسال با توجه به اینکه فصل بسیار شلوغی است، 30 درصد گران می شود.

رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: پیش بینی می شود هزینه پروازهای رفت و برگشت مسافران نوروزی در نوروز 1403 به شهرهای مشهد، قشم، کیش، چابهار، سیستان و بلوچستان، اهواز و … سفر کنند. هر مسافر 5 میلیون تومان است.

هزینه پروازهای رفت و برگشت به شهرهای ایران در روزهای عادی سال کمی بیش از 3 میلیون تومان است و اکنون با اعلام حرمت الله رفیعی، اگر یک خانواده 4 نفره قصد دارند در نوروز 1403 با هواپیما به شهرهای ایران سفر کنند، باید حتما 20 میلیون تومبا فقط هزینه پرواز. این هزینه به قیمت اقامت و هتل اضافه می شود که در اقامتگاه های رسمی در اتاق دو تخته به شبی بیش از ۲ میلیون تومان می رسد. بنابراین، طبق اظهارات رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی ایران، اگر خانواده ای 4 نفره قصد پرواز و اقامت 4 شب در مقاصد داخلی را داشته باشند، باید حداقل 30 میلیون تومان در نوروز 1403 برای سفر هزینه کنند. از مشهد، کیش، از یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و کیش و قشم دیدن کنید.

به گفته حرمت الله رفیعی، امسال حدود 20 میلیون ایرانی پیش بینی می شود به نوروز سفر کنند که از این تعداد تنها 2 میلیون ایرانی از حمل و نقل هوایی و ریلی استفاده می کنند و مابقی یعنی حدود 18 میلیون ایرانی به صورت زمینی و استفاده از خودرو شخصی یا بین شهری. به نوروز سفر خواهد کرد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و گردشگری ایران، تخمین زده می شود که سالانه حدود 60 میلیون ایرانی از بیش از 80 میلیون نفر جمعیت کشور به سفر می روند. اما تنها 30 درصد از این جمعیت به نوروز سفر می کنند. بنابراین حدود 20 میلیون ایرانی به نوروز سفر می کنند.

اما نکته جالبی که حرمت الله رفیعی به آن اشاره می کند این است که 50 درصد گردشگران نوروزی به مشهد سفر می کنند یعنی 10 میلیون گردشگر از 20 میلیون مسافر نوروزی مشهد را به عنوان مقصد اصلی سفر خود به نوروزی انتخاب می کنند. 3.5 میلیون ایرانی تا اولین روز سال جدید در مشهد حضور دارند و دور اول سفرهای نوروزی را در این شهر سپری می کنند.

حرمت الله رفیعی درباره سفرهای ورودی و خروجی ایرانیان در طول سال و ایام نوروز اعلام کرد: در سال 1397 حدود 9 میلیون گردشگر ورودی داشتیم و 9.3 میلیون گردشگر خروجی نیز ثبت شد. اما در سال های پس از کرونا سالانه حدود 5.5 میلیون گردشگر ورودی و به همین تعداد گردشگر خروجی داشتیم که از این تعداد حدود 3 میلیون گردشگر خروجی برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می کنند و مابقی به ترکیه، دبی و روسیه. ، عمان و مالزی و می گویند حجم گردشگرانی که به ترکیه می روند بسیار بیشتر است. اما در ایام نوروز به طور متوسط ​​یک و نیم میلیون ایرانی تنها به ترکیه سفر می کنند.

رئیس انجمن صنفی دفتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از گرانی سفرهای داخلی و حتی تورهای ورودی به ایران اعلام کرد: مخالف گرانی سفر هستیم. اما گرانی سفر نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان در ایام پر حجم سفر مانند نوروز امری عادی است. با این حال فکر می کنم سفرهای داخلی در ایران همچنان گران است.

وی در پاسخ به این سوال که سفر چگونه می تواند ارزان باشد؟ وی اعلام کرد: هر زمان که اربابان زورشان به خودروسازی بیایند، می توان امیدوار بود که برای جلوگیری از سفرهای پرهزینه چاره ای اندیشیده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.