افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

ضرورت توسعه نسل چهارم سیستم هشدار سیل در کشور

  • کد خبر : 209005
ضرورت توسعه نسل چهارم سیستم هشدار سیل در کشور

به گزارش بازار، هشتمین همایش جامع مدیریت بحران و HSE با محوریت برنامه ریزی و برنامه ریزی مدیریت شرایط اضطراری و سامانه فرماندهی حوادث با حضور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور و سایر نهادها و پژوهش های حاکمیتی برگزار می شود. مراکز از شنبه 28 بهمن 1402 به مدت سه نفر برگزار می شود. […]

به گزارش بازار، هشتمین همایش جامع مدیریت بحران و HSE با محوریت برنامه ریزی و برنامه ریزی مدیریت شرایط اضطراری و سامانه فرماندهی حوادث با حضور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور و سایر نهادها و پژوهش های حاکمیتی برگزار می شود. مراکز از شنبه 28 بهمن 1402 به مدت سه نفر برگزار می شود. روز در دانشگاه تهران آغاز شد.

در پنل تخصصی روز اول که با محوریت مدیریت بحران و شرایط اضطراری برگزار شد، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه ملی هواشناسی و علوم جوی به ارائه نسل چهارم سامانه های هشدار سیل و لزوم استقرار و پیاده سازی پرداخت. این سیستم در کشور

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور در خصوص طراحی سامانه مذکور، ضمن ارائه سامانه های هشدار سیل نسل دوم و سوم، طراحی و اجرای سامانه هشدار سیل نسل چهارم را به صورت عملیاتی برشمرد. در پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی کشور گفت: این سامانه در مرحله ارزیابی فنی و عملکردی است که توسط سازمان جهانی هواشناسی موسوم به WMO انجام شده است که به سایر سازمان ها و خدمات هواشناسی توصیه و ارائه خواهد شد. که پس از تایید این سازمان به عضویت WMO در می آیند.

وی در خصوص عملکرد این سامانه اظهار داشت: این سامانه ترکیبی از داده های ماهواره ای، خروجی از مدل های پیش بینی عددی، مشخصات فیزیوگرافی حوضه ها، مشخصات پوشش اراضی، رطوبت خاک و … است. و در نهایت بر اساس مدل های هیدرولیکی و هیدرولوژیکی، میزان رواناب آب پیش بینی شده در نقاط کنترل مشخص برای 120 ساعت آینده.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور ادامه داد: این سامانه در فاز اول برای 12 منطقه اصلی کشور و 550 نقطه کنترلی اعلام شده از سوی وزارت نیرو به سازمان هواشناسی کشور طراحی شده و در حال حاضر در مرحله پیش بینی است. و مرکز مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور به صورت عملیاتی به عنوان ابزاری برای کمک به تصمیم گیران استفاده می شود.

وی افزود: سامانه های هشدار سیل پیش از این توسط پژوهشگاه ملی هواشناسی و علوم جوی کلانشهر تهران و به دستور سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران طراحی و توسعه یافته است.

رهنما همچنین ادامه داد: سابقه طراحی و استقرار سامانه های هشدار سیل در پژوهشگاه ملی هواشناسی و علوم جوی به دهه 80 برای وزارت نیرو در حوزه های کرخه، کارون، دز، قمرود، شمیل و نیان برمی گردد. و غیره انجام شده است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.