افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

گلکسی بخریم یا آیفون؟ | سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

  • کد خبر : 209000
گلکسی بخریم یا آیفون؟  |  سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

سامسونگ یا آیفون؟ سوالی که چندین سال است که کاربران گوشی های هوشمند نمی توانند پاسخ قطعی برای آن پیدا کنند. اگرچه هر یک از این برندها طرفداران وفادار خود را دارند، اما انتخاب گوشی برای یک کاربر معمولی کار آسانی نیست. در این مقاله به مقایسه گوشی های هوشمند دو برند محبوب آیفون و […]

سامسونگ یا آیفون؟ سوالی که چندین سال است که کاربران گوشی های هوشمند نمی توانند پاسخ قطعی برای آن پیدا کنند. اگرچه هر یک از این برندها طرفداران وفادار خود را دارند، اما انتخاب گوشی برای یک کاربر معمولی کار آسانی نیست. در این مقاله به مقایسه گوشی های هوشمند دو برند محبوب آیفون و سامسونگ پرداخته ایم. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام گوشی را بخرید.

از نظر اقتصادی کدام بهتر است؟ سامسونگ یا آیفون؟

اگر بخواهیم مقایسه ای منصفانه بین گوشی های سامسونگ و آیفون از نظر اقتصادی داشته باشیم، باید بگوییم که برند سامسونگ در گوشی های مقرون به صرفه و میان رده تنوع زیادی دارد. گوشی های سری A و M با قیمت اولیه حدود 80 دلار از محبوب ترین گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ هستند. در مورد گوشی های ارزان قیمت آیفون، ما فقط می توانیم گوشی های قدیمی را ارائه کنیم که سخت افزار و نرم افزار آنها قدیمی است. آیفون ها معمولا بیش از 300 دلار قیمت دارند. در این مقایسه، سامسونگ با تولید گوشی‌هایی با قیمت‌های متنوع و قیمت بالا، جایگاه خود را به دست می‌آورد. لازم به ذکر است که گوشی های سامسونگ پس از مدتی مستهلک می شوند اما آیفون های کارکرده افت قیمت کمتری دارند.

چه نوع تراشه هایی در سامسونگ یا آیفون وجود دارد؟

سازندگان گوشی سامسونگ از تراشه های اسنپدراگون برای گوشی های فروخته شده در ایالات متحده، هند و کره جنوبی و اگزینوس برای سایر کشورها استفاده می کنند. به عنوان مثال در تمامی مدل های S22، Snapdragon 8 یا Exynos 2200 استفاده می شود.طبق بررسی های کاربران، تراشه Snapdragon کیفیت و قدرت پردازشی بسیار بالاتری نسبت به Exynos دارد.

طبق بررسی ها، تراشه A15 Bionic به کار رفته در آیفون 13 از نظر عملکرد پردازنده بسیار بهتر از اسنپدراگون و اگزینوس است، اما از نظر قدرت پردازنده گرافیکی، اسنپدراگون عملکرد بهتری ارائه کرده است. با این توضیحات در مورد اینکه سامسونگ یا آیفون برنده قدرت تراشه کدام است، می توان گفت که گوشی آیفون از نظر عملکرد CPU بهتر است و گوشی سامسونگ از نظر پردازنده گرافیکی بهتره. اگر قصد دارید بازی های گرافیکی فشرده را روی گوشی خود نصب و اجرا کنید، بهتر است گوشی های سامسونگ با پردازنده قدرتمند را انتخاب کنید.

کدام برند گوشی از نظر کیفیت و قدرت دوربین بهتر است؟ سامسونگ یا آیفون؟

گلکسی بخریم یا آیفون؟  |  سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

دوربین گوشی می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب مدل و برند گوشی توسط خریداران داشته باشد. اکثر گوشی های سامسونگ دارای 3 دوربین هستند در حالی که در بین آیفون ها تنها گوشی های پرچمدار بیش از یک دوربین دارند. اگر کمیت را در نظر نگیریم، از نظر کیفیت، دوربین گوشی سامسونگ S23 Ultra بهترین دوربین در بین دیگر محصولات این برند است. این گوشی دارای 4 دوربین شامل دوربین 200 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، لنز 10 مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو، لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو و لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض است.

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس دارای دوربینی با سنسور 48 مگاپیکسلی است که می تواند 6 برابر زوم کند. در ساخت این دوربین از یک لنز فوق عریض 0.5x و یک لنز تله فوتو اپتیکال 3x استفاده شده است.

برای خرید گوشی سامسونگ S24 کلیک

صفحه نمایش سامسونگ یا آیفون؟ نطر شما چی هست؟

گوشی های پرچمدار آیفون و سامسونگ به نمایشگر HDR مجهز هستند. این سازنده آیفون معمولا از نمایشگرهای XRD OLED برای محصولات خود استفاده می کند، اما سامسونگ در محصولات جدید خود یک لایه TFT به نمایشگرهای AMOLED اضافه کرده است. با مقایسه گوشی های میان رده و آیفون های سامسونگ مانند A53 و SE به جرات می توان گفت که کیفیت و وضوح صفحه نمایش در سامسونگ بسیار بالاتر است.

تفاوت اصلی آیفون و سامسونگ از نظر مشخصات صفحه نمایش این است که سامسونگ در محصولات جدید خود حتی در گوشی های میان رده از صفحه نمایش 120 هرتزی استفاده کرده است، اما حتی آیفون 14 و 14 پلاس و همچنین آیفون 13 نیز اینگونه هستند. ساخته شده از صفحه نمایش 60 هرتز شرکت آیفون تنها در مدل آیفون 14 پرو به بعد از صفحه نمایش 120 هرتزی استفاده کرده است که در مقایسه با گوشی های سامسونگ با همان کیفیت صفحه نمایش قیمت بسیار بالاتری دارند.

باتری سامسونگ یا آیفون؟ در این مقایسه کدام یک برنده است؟

گلکسی بخریم یا آیفون؟  |  سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

آیفون ها از باتری های کوچکی تشکیل شده اند که خیلی سریع شارژ می شوند. به عنوان مثال، آیفون 14 با باتری 3279 میلی آمپر ساعتی می تواند تا 20 ساعت ویدیو پخش کند. این باتری تنها در نیم ساعت از صفر تا 50 درصد شارژ می شود. بهترین باتری گوشی های سامسونگ در S22 Plus است که با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تنها در 25 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ می شود. به طور کلی، گوشی های سامسونگ ظرفیت باتری و سرعت شارژ بیشتری دارند. حتی با بودجه کم، می توانید گلکسی A53 یا حتی A13 را با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تهیه کنید. در حالی که آیفون SE با قیمت مناسب از یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی تشکیل شده است.

کدام سیستم عامل بهتری ارائه کرده است؟ سامسونگ یا آیفون؟

تفاوت گوشی های آیفون با سایر گوشی ها در سیستم عامل آنهاست. اپل با توسعه سیستم عامل iOS در مدت زمان کوتاهی توانسته است فالوورهای زیادی به دست آورد. یکی از مهمترین ویژگی های سیستم عامل IOS کمک به حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران با جلوگیری از حملات بدافزار است. سیستم عامل اندروید دارای یک رابط کاربری بسیار ساده، روان و پرکاربرد است که امکان دسترسی به تعداد زیادی نرم افزار موجود در بازار را فراهم می کند. علاوه بر این، این سیستم عامل به کاربران امکان اشتراک گذاری و دانلود سریع و آسان فایل ها و محتوا را داده است. به همین دلیل است که بیش از نیمی از گوشی های موجود در بازار از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

نتیجه

سامسونگ یا آیفون؟ اینکه کدام یک را بخرید کاملاً به شما بستگی دارد. اما باید بدانید که فروش گوشی های آیفون کارکرده در بازار با قیمتی بهتر و در زمان کمتری نسبت به گوشی های سامسونگ انجام می شود. اگر بودجه شما محدود است و توانایی خرید آیفون های پرچمدار را ندارید، می توانید گوشی های سامسونگ میان رده با دوربین، باتری، تراشه و حتی کیفیت صفحه نمایش مناسب را با قیمتی کمتر خریداری کنید.

علاوه بر مشاهده انواع گوشی های سامسونگ و آیفون و اطلاع از مشخصات ساخت و سخت افزار یا نرم افزار آن ها، می توانید در کمترین زمان و با یک کلیک ساده در سایت دیجی کالا گوشی مورد نظر خود را دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.