افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

مهم ترین نکات استفاده از عطر در سفر

  • کد خبر : 208799
مهم ترین نکات استفاده از عطر در سفر

به فرودگاه می‌رسی و چمدان‌هایت را به قسمت تحویل بار تحویل می‌دهی، اما عطر مورد علاقه‌ت را در کیف می‌گذاری تا همراهت بماند و خراب نشود. پس از مدتی صدایی در اتاق انتظار شماره پرواز را اعلام می کند و با شما تماس می گیرد تا سوار هواپیما شوید. چند قدم جلوتر، محوطه ورودی مسافران […]

به فرودگاه می‌رسی و چمدان‌هایت را به قسمت تحویل بار تحویل می‌دهی، اما عطر مورد علاقه‌ت را در کیف می‌گذاری تا همراهت بماند و خراب نشود. پس از مدتی صدایی در اتاق انتظار شماره پرواز را اعلام می کند و با شما تماس می گیرد تا سوار هواپیما شوید. چند قدم جلوتر، محوطه ورودی مسافران در انتظار شماست. جایی که اسناد و وسایل شما کنترل می شود.

اینجاست که برای خیلی ها تبدیل به کابوس می شود! به فارسی یا انگلیسی خواهید شنید که نمی توانید این عطر را وارد کابین هواپیما کنید! نه راه پس و نه پیش نداری! در مورد عطر گران قیمت و محبوب شما چطور؟

این تنها یک نمونه از چالش هایی است که سفر با عطر می تواند برای شما ایجاد کند. هنگام مسافرت از عطر و ادکلن استفاده کنید. چه در هوا و چه در زمین، قوانین و نکات خاص خود را دارد که می توانید برای جلوگیری از این نوع مشکلات، از آنها پیروی کنید.

در این مقاله از مجله اسمارتک نیوز به نکات مهمی در مورد استفاده از عطر در سفر می پردازیم. از انتخاب عطر مناسب گرفته تا نحوه مراقبت از آن در طول سفر.

انتخاب عطر مناسب برای سفر

رایحه ای که برای سفر انتخاب می کنید قرار است سال ها و شاید برای همیشه با خاطرات سفرتان گره بخورد.

حتما شنیده اید که عطر می تواند مانند ماشین زمان شما را به خاطرات گذشته منتقل کند. بوها و بوها ارتباط مستقیمی با بخش حافظه مغز دارند. بنابراین وقتی یک عطر خاص را استشمام می کنید، مغز شما بلافاصله آخرین خاطره مربوط به آن را پیدا می کند و آن را به شما یادآوری می کند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم در انتخاب عطر مناسب سفر خود کمی وسواس به خرج دهید و سفر خود را خاطره انگیزتر کنید.

– رایحه مناسب با آب و هوای مقصد.

اولین چیزی که در سفر باید در انتخاب عطر به آن توجه کنید، آب و هوای مقصد مورد نظر است. اگر شهری گرم یا گرمسیری را برای سفر خود انتخاب کرده اید، پیشنهاد ما عطری تازه و ملایم است.

برای مقاصد با آب و هوای سرد، می توانید عطرهای گرم و تند را در نظر بگیرید.

نکاتی برای استفاده از عطر در سفر

– رایحه ای عالی برای روز و شب.

اگه با خودت ببری عطر و ادکلن در سفر محدودیت هایی دارید، بهتر است عطری چند منظوره داشته باشید که بتوانید شبانه روز از آن استفاده کنید.

در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم دو رایحه مختلف را در سفر همراه داشته باشید و روز را با رایحه ای ملایم و تازه شروع کنید و از رایحه ای قوی تر و خاص تر برای شب استفاده کنید.

– رایحه ای متناسب با موقعیت و فرهنگ مقصد.

مهم نیست عطر شما چقدر خوشبو و باکیفیت باشد، ممکن است ذائقه برخی افراد را خوشایند نکند یا باعث ایجاد حساسیت و سردرد شود. بنابراین هنگام استفاده از عطر در سفر باید میزان پخش رایحه و حساسیت های فرهنگی و موقعیتی را در نظر گرفت.

به عنوان مثال، در مکان های بسته مانند کابین هواپیما یا مکان های توریستی شلوغ، زیاده روی نکنید. از طرفی در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از عطرها به خصوص عطرهای تند در فرهنگ کشورهای اروپایی قابل قبول نیست.

نکاتی برای استفاده از عطر در سفرنکاتی برای استفاده از عطر در سفر

این در حالی است که این مشکل در کشورهای عربی نیست و مردان در این مناطق از همه نوع هستند. عطر برای مردان آنها به مقدار زیاد و در رایحه های بسیار تند و قوی استفاده می شوند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از شروع سفر خود را از فرهنگ کشور مقصد و موقعیت هایی که در آن قرار خواهید گرفت آگاه کنید.

– نکات مهم حمل عطر و ادکلن در سفرهای هوایی

همانطور که می دانید، همیشه این احتمال وجود دارد که محموله در طول سفر هوایی آسیب ببیند یا حتی گم شود. بنابراین طبیعی است که بخواهید عطر مورد علاقه و گران قیمت خود را در کیف دستی به داخل کابین هواپیما ببرید.

خطوط هوایی قوانین خاصی برای حمل مایعات و عطرها به داخل کابین دارند و معمولاً اجازه حمل عطرهای با حجم بیشتر از 100 میلی لیتر را نمی دهند.

اگر حجم عطر شما بیشتر از این مقدار است، باید آن را در قسمت بار حمل کنید. همچنین باید عطر و ادکلن را در یک کیسه شفاف و زیپ دار قرار دهید تا بررسی آن برای مهمانداران راحت تر باشد. عطرها و سمپل های جیبی به دلیل سایز کوچکتر بهترین گزینه برای سفر هستند.

نکاتی برای استفاده از عطر در سفرنکاتی برای استفاده از عطر در سفر

همچنین در صورت امکان با شیشه عطر بدون مارک سفر نکنید. اگرچه قانون خاصی برای این مورد وجود ندارد، اما در برخی از کشورها مشاهده شده است که شیشه های عطر ناشناس در فرودگاه ضبط شده است.

در نتیجه اگر عطری از نظر عاطفی یا مالی برای شما ارزشمند است اما نام سازنده و شرکت بر روی شیشه آن درج نشده است، پیشنهاد می کنیم ریسک نکنید و آن را با خود در سفر ببرید.

– نکات مهم برای حمل عطر و ادکلن در سفرهای زمینی

اگرچه در سفرهای زمینی محدودیت زیادی برای حجم چمدان وجود ندارد، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند عطرهای گران قیمت را با خود حمل نکنند.

به طور کلی، برای ماندگاری بیشتر عطرتان در سفرهای زمینی، پیشنهاد می کنیم شیشه عطر خود را در مکانی امن مانند کیف یا چمدان نگهداری کنید تا از نور خورشید یا لرزش های شدید ماشین محافظت شود.

نکات مراقبت از عطر مسافرتی

برای مراقبت از عطر در طول سفر رعایت نکات زیر توصیه می شود:

– از قوی بودن آن در عطر مطمئن شوید.

با توجه به اینکه فشار هوا در کابین هواپیما دائما تغییر می کند، از قوی بودن عطر و ادکلن مطمئن شوید. بهتر است شیشه عطر را در پلاستیک بپیچید تا از ریختن عطر روی وسایل دیگر جلوگیری شود.

0404

اگر عطری دارید که گاهی چکه می کند، پیشنهاد می کنیم آن را با خود حمل نکنید. زیرا همیشه در سفر امکان شستن اشیا و لباس ها را ندارید.

عطر را داخل لباس یا شال خود بپیچید.

اگر قصد دارید عطر و ادکلن خود را در چمدان و چمدان خود قرار دهید، ابتدا آن را در یک کیسه پلاستیکی و سپس در یک روسری، لباس یا جوراب ضخیم بپیچید تا از ضربه و نگرانی از شکستن شیشه عطر در طول سفر و یا نشت آن جلوگیری کنید. من آن را ندارم.

نکاتی برای استفاده از عطر در سفرنکاتی برای استفاده از عطر در سفر

پس از بسته بندی مناسب عطر، آن را در وسط چمدان قرار دهید تا به کناره های چمدان برخورد نکند. از آنجایی که زنان تمایل دارند چمدان های منظم تری داشته باشند، عطر زنانه در جای مناسبی قرار می گیرند، بنابراین رعایت و یادگیری این نکته برای آقایان بیشتر الزامی است.

روشی که چمدان خود را بسته بندی می کنید نقش مهمی در ایمن نگه داشتن محتویات آن دارد. بنابراین تا حد امکان سعی کنید اجسام شکننده را در کنار هم قرار ندهید تا با ارتعاشات هواپیما برخورد نکنند.

به دما و نور محل نگهداری توجه کنید.

یکی از مهم ترین دلایل خراب شدن عطر در سفر عدم توجه به دما و نور محیط است. مولکول های عطر و ادکلن در دماهای بالا یا در معرض نور سریعتر از حد معمول تبخیر می شوند.

این مشکل باعث کاهش ماندگاری عطر یا تغییر رایحه آن می شود. بنابراین هنگام عطر زدن در سفر این نکته را در نظر داشته باشید و شیشه عطر را در فضای بسته کیف یا چمدان خود نگه دارید تا نور خورشید به آن نرسد.

نکاتی برای استفاده از عطر در سفرنکاتی برای استفاده از عطر در سفر

همچنین در هتل مکانی را برای نگهداری عطر خود انتخاب کنید که نزدیک وسایل گرمایشی نباشد. نامناسب ترین مکان برای نگهداری عطر در هتل حمام و حمام است. زیرا بخار آب بیش از حد می تواند رطوبت و دمای محیط را افزایش داده و باعث تجزیه مواد شیمیایی موجود در عطر و خراب شدن آن شود.

اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، به خصوص در هوای گرم هرگز عطر و ادکلن داخل ماشین نریزید. زیرا زمانی که درب خودرو برای مدت طولانی بسته می ماند دمای داخل به شدت افزایش می یابد و کیفیت عطر را تحت تاثیر قرار می دهد.

سفر خوبی داشته باشید!

بسیاری از مردم این نکات را جدی نمی گیرند، اما زمانی که عطر خود را در فرودگاه یا در سفر از دست می دهند، به اهمیت آن پی می برند.

با رعایت نکات ساده ای که در این مقاله به آن اشاره کردیم، عطر مورد علاقه شما تا پایان سفر سالم و سالم باقی می ماند و رایحه دلنشین عزیزتان به شما کمک می کند تا خاطرات زیباتری از سفر را در ذهن خود ثبت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.