افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

رشد 24 درصدی بازار موبایل خاورمیانه در سه ماهه آخر سال 2023

  • کد خبر : 208671
رشد 24 درصدی بازار موبایل خاورمیانه در سه ماهه آخر سال 2023

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط Canalys، یکی از معتبرترین شرکت های تحقیقاتی در زمینه بازار گوشی های هوشمند، در سه ماهه آخر سال 2023، 12.2 میلیون گوشی هوشمند در خاورمیانه (به استثنای ترکیه) فروخته شده است، این رقم با همین رقم مقایسه می شود. دوره زمانی. سال گذشته 24 درصد رشد داشته […]


بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط Canalys، یکی از معتبرترین شرکت های تحقیقاتی در زمینه بازار گوشی های هوشمند، در سه ماهه آخر سال 2023، 12.2 میلیون گوشی هوشمند در خاورمیانه (به استثنای ترکیه) فروخته شده است، این رقم با همین رقم مقایسه می شود. دوره زمانی. سال گذشته 24 درصد رشد داشته است. در طول سال 2023، تعداد گوشی های هوشمند عرضه شده به بازار نسبت به سال 2022 11 درصد افزایش یافته و به 42.5 میلیون دستگاه رسیده است.

سامسونگ هنوز هم به عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان شناخته می‌شود، اما دیگر آن اختناق سال‌های گذشته را ندارد و به نظر می‌رسد جایگاهش در حال تزلزل است. برندهای Trantion (مالک فرنچایز تکنو، اینفینیکس، آیتل)، شیائومی (از جمله ردمی و پوکو) و اپل در سه ماهه چهارم سال 2023 حجم فروش بسیار مشابهی داشتند و ممکن است شاهد تغییراتی در رتبه بندی پرفروش ترین گوشی های هوشمند باشیم. در آینده. .

Canalis این رشد را به جشنواره های فروش پایان فصل مانند جشنواره خرید دبی، جمعه سیاه و جمعه زرد آمازون و ظهر نسبت می دهد. امارات متحده عربی با رشد 22 درصدی کمترین افزایش فروش را نسبت به سایر کشورها نشان داده است. در همین حال، شیائومی اخیراً حضور فیزیکی خود را در فروشگاه های خرده فروشی در امارات گسترش داده است. به عنوان مثال گوشی های شیائومی به جای 4 فروشگاه شرف دی جی در حال حاضر در 12 فروشگاه دیجی شرف موجود است، مخصوصاً مدل هایی مانند Redmi 12C در این کشور بسیار محبوب شده اند.

عراق شاهد افزایش 86 درصدی فروش گوشی های هوشمند از Transsion و Xiaomi بوده است که در درجه اول مخاطبان جوان را هدف قرار داده اند. علاوه بر این، سری Xa و Xb هوآوی به همراه گوشی های پرچمدار مانند Magic 5 Pro توجه بیشتری را به این برند جدید در عراق و عربستان جلب کرده است.

بازار موبایل خاورمیانه

در حالی که موتورولا در لیست 5 تولیدکننده برتر در سال 2023 قرار نگرفت، این شرکت شاهد رشد چشمگیر 49 درصدی در منطقه خاورمیانه بود. در حال حاضر، تلفن های موتورولا در چندین کشور خاورمیانه و آفریقا در دسترس هستند، اما این شرکت به دنبال گسترش محصولات خود به بیش از 10 کشور جدید است.

Canalys در گزارش جدید خود چشم اندازهای مثبتی را برای بازار گوشی های هوشمند در سال 2024 پیش بینی کرده است. تحلیلگران بخش گردشگری را یکی از محرک های اصلی رشد بازار تلفن همراه می دانند. Manish Pravinkumar، مشاور ارشد در Canalis، می گوید:

در بلندمدت، انتظار می‌رود که معرفی قریب‌الوقوع ویزای توریستی شورای همکاری خلیج‌فارس (GCC) که احتمالاً در سال 2024 یا 2025 اتفاق بیفتد، باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و افزایش بالقوه سود برای صنایع مختلف، به‌ویژه خدمات مرتبط شود. با گردشگری همراه باشید. رونق گردشگری همچنین می تواند تقاضا برای جدیدترین ابزارها و فناوری ها را افزایش دهد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.