به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، ثبت نام اولیه واجدین شرایط زیارت حج تمتع سال آینده از 24 دی ماه آغاز شد و تاکنون 7 اولویت برای ثبت نام اعلام شده است، اما به دلیل زمان محدود، ثبت نام نهایی در کاروان های حج تمتع انجام شده است. هکتار در سال آینده علاوه بر اولویت های فوق، امکان پیش ثبت نام دارندگان فیش ودیعه حج تا اواسط دی ماه 1395 در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، قم، تهران، کرمانشاه، همدان و سمنان در نظر گرفته شده است. و تا پایان دی ماه 1395 در استان های کرمان، قزوین، لرستان، یزد، البرز، ایلام، کاشان، فارس، مرکزی و بوشهر.

واجدین شرایط زیارت این سفر مقدس می توانند ضمن انجام برنامه ریزی های لازم و به روز رسانی اطلاعات خود در سامانه rezerv.haj.ir، کد رهگیری دریافت و مدارک خود به ویژه گذرنامه معتبر را تکمیل کنند.

در مرحله پیش ثبت نام کاروان ها مبلغ 140 میلیون تومان برای ثبت نام از متقاضیان دریافت می شود، اما پیش بینی ها حاکی از آن است که هزینه نهایی پس از انتخاب کاروان و بسته به نوع و کیفیت هتل به حدود 160 میلیون تومان خواهد رسید. برای 3 ایستگاه پروازی تهران، اصفهان و مشهد، زائران می توانند «مدینه قبل» و «مدینه بعد» را انتخاب کنند. همچنین مراحل ثبت نام حاکی از آن است که در هفته جاری ظرفیت مورد نظر برای اعزام زائران تکمیل و مراحل انتخاب کاروان ها در روزهای پایانی هفته آغاز می شود.