افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

السیسی از کاهش چشمگیر درآمد مصر از کانال سوئز ابراز نگرانی کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 208448
السیسی از کاهش چشمگیر درآمد مصر از کانال سوئز ابراز نگرانی کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالفتاح السیسی، رئيس جمهور روز دوشنبه، در جریان افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی انرژی مصر “EGYPS 2024” در قاهره، مصر اعلام کرد که درآمد کشورش در سال جاری به دلیل چندین بحران در جهان، از جمله تنش در منطقه قرمز، “40 تا 50 درصد” کاهش یافته است. دریا. السیسی وی در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالفتاح السیسی، رئيس جمهور روز دوشنبه، در جریان افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی انرژی مصر “EGYPS 2024” در قاهره، مصر اعلام کرد که درآمد کشورش در سال جاری به دلیل چندین بحران در جهان، از جمله تنش در منطقه قرمز، “40 تا 50 درصد” کاهش یافته است. دریا.

السیسی وی در سخنرانی خود در بازدید از دستاوردهای نمایشگاه انرژی مصر در قاهره، پایتخت این کشور، تداوم بحران های مختلف در لیبی، سودان و نوار غزه به عنوان همسایگان مصر و همچنین تنش در منطقه را برشمرد. دریای سرخ.

رئیس جمهوری مصر همچنین درباره کاهش درآمد از کانال سوئز در شمال شرق کشور خود اظهار داشت: مشاهده می شود که درآمد حاصل از آبراهی که نزدک برای مصر 10 میلیارد دلار است، بین 40 تا 50 درصد کاهش یافته است، در حالی که ما در مقابل، موسسات ما تعهدات مالی داریم.

السیسی وی همچنین تاکید کرد که مصر در سال‌های اخیر با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا (کووید 19) و پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین مواجه بوده و در حال حاضر نیز با پیامدهای درگیری بین فلسطین دست و پنجه نرم می‌کند. و رژیم صهیونیستی

سیسی در کنفرانسی با شرکت های نفتی گفت: ببینید در مرزهای ما با غزه چه می گذرد… کانال سوئز که سالانه تقریباً 10 میلیارد دلار برای مصر به ارمغان می آورد، 40 تا 10 میلیارد دلار کاهش یافته است. و مصر باید پرداخت کند.

لازم به ذکر است که تنش در دریای سرخ باعث شده است که چندین شرکت بزرگ کشتیرانی عبور خود را از دریای سرخ که به طور معمول 12 درصد تجارت جهانی را حمل می کند، متوقف کنند و کشتی های آنها مسیر دیگری را طی هزاران کیلومتر دور آفریقا طی کنند. انتخاب کنید

سازمان ملل در اواخر ژانویه اعلام کرد که مجموع ترانزیت کشتی ها از طریق کانال سوئز که دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می کند، طی دو ماه گذشته 42 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD)، تعداد ترانزیت هفتگی کشتی‌های کانتینری از کانال سوئز نسبت به سال قبل 67 درصد کاهش یافته است، تردد نفت‌کش‌ها 18 درصد کاهش یافته است. کشتی های باری فله حامل غلات و زغال سنگ شش درصد کاهش یافت و حمل گاز متوقف شد.

کانال سوئز که در سال 1869 افتتاح شد، در سال مالی 2022-2023 حدود 8.6 میلیارد دلار درآمد برای مصر ایجاد کرد و منبعی حیاتی برای ارز خارجی برای این کشور همراه با گردشگری بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.