افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

ناتو نگران سقوط دومینو در شهرهای اوکراین است

  • کد خبر : 208394
ناتو نگران سقوط دومینو در شهرهای اوکراین است

به گزارش خبرآنلاین، در پی عقب نشینی ارتش اوکراین از شهر مرزی آودیوکا در شرق اوکراین، نشریه آلمانی در گزارشی تحلیلی این اتفاق را «شکست نمادین» رئیس جمهور این کشور ولودیمیر زلنسکی دانست. «جولیان روپک» در روزنامه بیلد می نویسد که در روزهای اخیر سربازان اوکراینی از آودیکا که از سه طرف محاصره شده بود […]

به گزارش خبرآنلاین، در پی عقب نشینی ارتش اوکراین از شهر مرزی آودیوکا در شرق اوکراین، نشریه آلمانی در گزارشی تحلیلی این اتفاق را «شکست نمادین» رئیس جمهور این کشور ولودیمیر زلنسکی دانست.

«جولیان روپک» در روزنامه بیلد می نویسد که در روزهای اخیر سربازان اوکراینی از آودیکا که از سه طرف محاصره شده بود عقب نشینی کرده اند. ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین، شنبه گذشته تایید کرد که “ما برای نجات جان سربازان خود، این شهر را به مواضع مطلوب تر واگذار خواهیم کرد.”

این یک شکست نمادین در نظر گرفته می شود، زیرا زلنسکی در 29 دسامبر از شهر بازدید کرد و با چهره ای مطمئن در ورودی خود عکس سلفی گرفت.

به گزارش ایسنا، ارتش روسیه از اکتبر گذشته با تمام وجود در تلاش برای تصرف این شهر که شهر بزرگ دونتسک محسوب می شود، بوده است.

بیلد بیان می کند که در این عملیات بیش از سه هزار سرباز روسی کشته و بیش از 400 خودروی زرهی تلف شدند، اما در نهایت ارتش روسیه از نظر کمیت و حجم آتش برتری داشت.

روپک می نویسد که دلیل شکست اوکراین در آودیوکا ارتش اوکراین نیست، بلکه مربوط به “مونیخ” است، جایی که سیاستمداران بلندپایه بسیاری از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و آلمان گرد هم آمده اند. این شهر برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ که روز یکشنبه به پایان رسید.

(نفر دوم از چپ) فرمانده کل ارتش اوکراین الکساندر سیرسکی و وزیر دفاع اوکراین رستم اومروف از خط مقدم جبهه شرقی در نزدیکی آودیکا و کوپیانسک بازدید کردند.

نویسنده بر این باور است که «دلیلی که اوکراین در حال حاضر به سختی می تواند از خود در برابر حملات روسیه دفاع کند و مجبور است از چند جبهه عقب نشینی کند، تأمین تسلیحات توسط شرکای غربی و متحدانش است که بسیار اندک هستند». قطع می شود یا گاهی اوقات به طور کامل متوقف می شود، به ویژه مهمات توپخانه.

این مقاله ادامه می دهد: اولاف شولز صدراعظم آلمان قول حمایت بیشتر داد، اما تاکید کرد که این حمایت به جای تمرکز بر راه حل های کوتاه مدتی که اوکراین تاکنون از آنها استفاده کرده یا نکرده است، بر راه حل های بلندمدت متمرکز خواهد بود. با این حال، شولتز هنوز به تامین سلاح های جدید اوکراین مانند موشک های کروز تاروس، خودروهای زرهی فاکس یا حتی جت های جنگنده اشاره نمی کند.

در ایالات متحده، جمهوری خواهان همچنان از کمک های بیشتر به اوکراین جلوگیری می کنند. «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نیز امسال تصمیم می گیرد در صورت پیروزی در انتخابات، از سیاست «اول آمریکا» استفاده کند و این به قیمت جان اوکراینی ها باشد. از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، از قبل مانند یک رقیب بازنده به نظر می رسد. حتی اگر بایدن بخواهد به اوکراین کمک بیشتری کند، او قدرتی برای تحمیل سیاست خود بر سنا و مجلس نمایندگان ندارد.

این مقاله می افزاید: به گفته بسیاری از کارشناسان، رئیس جمهور اوکراین که روز جمعه در مونیخ سخنرانی کرد نیز تا حدودی مسئول این فاجعه است زیرا برخلاف درخواست فرمانده سابق ارتش اوکراین در دو ماه گذشته ، “زلنسکی دستور بسیج 500000 مرد و زن اوکراینی را نداد.”

ناتو نگران سقوط دومینو در شهرهای اوکراین است

برافراشته شدن پرچم روسیه در شهر آودیوکا پس از خروج ارتش اوکراین

به گفته افراد مطلع، درگیری بین والری زالوگنی، فرمانده سابق ارتش اوکراین و زلنسکی بر سر آودیوکا شدت گرفته است. زالوگنی می خواست از محاصره و عقب نشینی دقیقه 90 با تلفات سنگین اجتناب کند، همانطور که در باخموت در می 2023 اتفاق افتاد، اگرچه زلنسکی تا آخرین لحظه اصرار داشت که از آودیوکا دفاع کند.

رسانه های اوکراینی گزارش دادند که او به جای خروج در اواسط نوامبر همانطور که زالوگنی درخواست کرده بود، در اواخر دسامبر از شهر بازدید کرد و وضعیت دفاعی و نیازهای اولیه را با فرمانده ارتش در میان گذاشت. زلنسکی در مقابل قول داد که نیروهای دفاعی را بازسازی و تقویت کند.

اما 6 هفته گذشت و خبری از بهبودی نبود. جنگنده های گردان سوم ارتش اوکراین که این هفته وارد شدند، تنها توانستند خروج ارتش اوکراین از آودیکا را تضمین کنند.

نویسنده در بخش پایانی این مقاله می‌گوید: «هنوز این نگرانی وجود دارد که آودیوکا تنها یک اوج موقت در طیف گسترده‌ای از اشغال‌ها و شکست‌های روسیه در اوکراین است؛ روسیه هدف کنترل هر چه بیشتر مناطق اوکراین را دنبال می‌کند». .

روپک نوشت: درخواست ها برای راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه و حتی “مینسک 3” که اخیرا توسط کریستوف هاوسگن رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ مورد بحث قرار گرفت، در بهترین حالت ساده لوحانه است.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.