افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

افشای پس از چهار سال؛ کرونا از چه زمانی وارد ایران شد؟

  • کد خبر : 208241
افشای پس از چهار سال؛  کرونا از چه زمانی وارد ایران شد؟

آفتاب نیوز: سال 2018 بود که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، ویروسی که کشور به کشور را فتح کرد و شهر به شهر را آلوده کرد، از نبود مواد ضدعفونی کننده و ماسک گرفته تا مرگ تلخ چندین هزار نفر، همه اینها ما را به یاد روزهای سخت قرنطینه می اندازد. و فاصله اجتماعی حفظ […]

آفتاب نیوز:

سال 2018 بود که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، ویروسی که کشور به کشور را فتح کرد و شهر به شهر را آلوده کرد، از نبود مواد ضدعفونی کننده و ماسک گرفته تا مرگ تلخ چندین هزار نفر، همه اینها ما را به یاد روزهای سخت قرنطینه می اندازد. و فاصله اجتماعی حفظ شد؛ در 30 بهمن 1397 رسماً اعلام شد که ویروس کرونا در ایران شناسایی شده است. حالا پس از چهار سال، قائم مقام وزیر بهداشت دولت دوازدهم پرده خبر ورود ویروس کرونا را بالا زد. در ایران.

علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هنوز هم خیلی‌ها می‌گویند که کرونا قبلا آمده، اما به مردم نگفته‌اند، ما مدرکی نداشتیم که بدانیم کرونا آمده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرونا قبل از اعلام رسمی وارد ایران شده است؟ گفت: حتما رسیده، نمی توانی این را پنهان کنی، وقتی می توانیم تصمیم بگیریم که آزمایش بدهیم.

رئیسی ادامه داد: زمان ورود کرونا به ایران را می‌توان حدس زد، حتی آزمایشی نداشتیم که بگوییم آن را پنهان کرده‌ایم، تظاهرات بالینی بیماری باید تکرار شود تا بیماری را به کرونا نسبت دهیم. از من می پرسد دکتر در نیمه اول 2018 علائم کرونا چیست؟ من جوابی نداشتم ویروس کرونا در کتاب های مرجع یک پاراگراف توضیح داده بود هیچکس کرونا را نمی دانست تا علائم بیماری را بداند مثلاً ، کسانی هستند که می گویند در سپتامبر 2018 سرما خوردم و بهتر نشدم و تجربیات مشابه، اما بعد معلوم شد که کرونا بوده است.”

وی در خصوص شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونا در ایران گفت: اولین آزمایشی که وارد کشور شد یک روز قبل از اعلام بیماری بود که در پایان بهمن ماه آزمایش خیلی دقیقی انجام نشد و بعدا تایید شد.دقیقتر شد.اینکه وزارت بهداشت موضوع را پنهان کرده بود واقعا چیزی نبود که ما تصدیق کنیم و نگفتیم.من شهادت می دهم که اولین موردی که کشف کردیم اعلام کردیم.این که قبلا اتفاق افتاده بود. و ما به شناسایی آن دسترسی نداشتیم، سوال دیگری است.”

چین یک راز ساخت!

چهار سال پیش اعلام شد که اولین استان هایی که ویروس کرونا در آن شناسایی شد قم و گیلان بودند. رئیسی در این باره به خبرآنلاین گفت: حدس من بر دو چیز است، یکی اینکه چینی ها چه زمانی این بیماری را پنهان کردند، حدس می زنم چینی ها تا زمان اعلام آن را مدت ها نگه داشته اند، ما خیلی رفت و آمد می کنیم. اولی مورد کرونا در شهر یا استانی رخ داده که ممکن است نام آن را ندانیم.

یعنی یه نفر اومده اینجا و به کرونا مبتلا شده ولی ما متوجه نشدیم. حالا می گوییم اولین مورد در قم یا گیلان بوده است، چون در آنجا شیوع و تراکم بیشتر بوده است. حرف من این است که شاید اولین مورد در این دو استان نبوده باشد، اما به هر حال به محض انجام آزمایش، این دو استان به عنوان اولین استان اعلام شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.