افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

من و مردمم خون اهدا می کنیم، شما امکانات را فراهم کنید.

  • کد خبر : 208156
من و مردمم خون اهدا می کنیم، شما امکانات را فراهم کنید.

گزارش کردن دنیای ماناهمانطور که روزنامه ها گزارش دادند، هواپیمای عرفات که از بیروت بلند شده بود، در حالی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که آخرین هواپیمای خروج آمریکایی ها از ایران به پرواز درآمد. ورود یاسر عرفات به دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود تا عکاسان بتوانند این لحظه مهم و تاریخی […]

گزارش کردن دنیای ماناهمانطور که روزنامه ها گزارش دادند، هواپیمای عرفات که از بیروت بلند شده بود، در حالی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که آخرین هواپیمای خروج آمریکایی ها از ایران به پرواز درآمد.

ورود یاسر عرفات به دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود تا عکاسان بتوانند این لحظه مهم و تاریخی را ثبت کنند. اما تصاویر واضحی از دیدارها و برنامه های یاسر عرفات در مدت اقامت سه روزه اش در ایران وجود دارد.

عرفات در این سفر تنها نبود و 58 فلسطینی همراه او وارد ایران شدند. در میان آنها یک چریک فلسطینی 45 ساله بود که سه فرزند خود را در جنگ با اسرائیل از دست داد.

عرفات و همراهانش پس از ورود به تهران با اسکورت کامل نیروی هوایی فرودگاه را به مقصد اقامتگاه آیت الله خمینی ترک کردند. به گزارش روزنامه آیندگان، عرفات با اتوبوسی که به قیمت نیم میلیون تومب برای هویدا خریده بود، سفر می کرد. ظاهراً این اتوبوس در دو سال و نیم گذشته تنها دو بار استفاده شده است. عرفات چفیه ای شبیه چفیه معروف خود به نیروهای برخورد کننده داد. علاوه بر این، عکس های امضا شده خود را به افرادی که برای پذیرایی از او آمده بودند، می داد. همراهان فلسطینی یاسر عرفات نیز عکسی از امام خمینی را در بین مردم پخش کردند که به زبان عربی نوشته شده بود: «امروز ایران فتح کرد؛ فردا فلسطین».

آنطور که خبرنگاران گزارش دادند، لبخند از لبان عرفات دور نشد و با دیدن شعار نوشته شده روی پارچه ای که روی آن نوشته شده بود «مرگ بر سادات»، با شوق دستش را تکان داد.

عرفات ساعتی پس از ورود به تهران به همراه دو تن دیگر از رهبران فلسطینی با امام خمینی دیدار کرد. این دیدار 35 دقیقه به طول انجامید. بوسه عرفات بر صورت امام یکی از جذاب ترین لحظات خبرنگاران و عکاسان بود.

به گزارش مطبوعات، امام خمینی (ره) در این دیدار به یاسر عرفات فرمودند: مردم جهان دیدند که چگونه با قدرت ایمان می توان دشمن مبارز را نابود کرد.

وی همچنین افزود: انقلاب اسلامی تاکنون دو پیروزی کسب کرده است. ابتدا در لبنان و اکنون در ایران.

یاسر عرفات همچنین خطاب به رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت: شما در آزادی بیت المقدس مسئولیت بزرگی دارید. من و مردمم خون اهدا می کنیم و شما امکانات زیادی دارید که به ما بدهید.

قطع رابطه ایران با اسرائیل

همزمان با ورود عرفات به ایران، حضرت امام خمینی (ره) مرکز خرید اسرائیل در تهران را که شایعه استقرار سفارت اسرائیل در آنجا بود، به سازمان آزادیبخش فلسطین تحویل دادند و ساعاتی بعد بیانیه ای از سوی وزارت ایران صادر شد. روز یکشنبه 29 بهمن ماه به طور رسمی این موضوع را تایید کرد: ایران روابط خود را با اسرائیل قطع کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: با الهام از انقلاب واقعی مردم ایران، زیرا قطع هر نوع رابطه و همکاری با دولت اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین از اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. لذا دولت موقت انقلاب ایران برای پایان دادن به روابط آشکار و پنهان و غیرقانونی رژیم قدیم با اسرائیل، صبح امروز 32 نفر از کارکنان دفتر آژانس یهود و شرکت هواپیمایی اسرائیل EL-AL و سایر کارشناسان ایران را ترک کرد اسرائیلی ها

رئیس روزنامه آیندگان ایران روابط خود را با روزنامه آیندهقان اسرائیل قطع کرد

این روزنامه با انتشار عکسی از دیدار یاسر عرفات با مهندس بازرگان و دکتر سنجابی، وزیر امور خارجه دولت موقت، این متن را به عنوان تیتر روی جلد خود انتخاب کرد: «شاید دکتر سنجابی به یاسر عرفات خبر اخراج او را بدهد. ماموران اسرائیلی از ایران که ابو عمار خیلی خوشحال است. به نظر می رسد مهندس بازرگانی نخست وزیر از استقبال یاسر عرفات با چنین خبری خوشحال است.

یاسر عرفات در کنار بازرگان و سنجابی

حضور یاسر عرفات بر سر مزار شهدای انقلاب ایران از دیگر برنامه های ابوعمار بود. در این برنامه مهندس یزدی معاون نخست وزیر در امور انقلاب نیز وی را همراهی می کرد. خنده این دو همراه با علامت پیروزی که یاسر عرفات با انگشتانش به مردم نشان داد؛ این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

یاسر عرفات در کنار ابراهیم یزدی در بهشت ​​زهرا

اسرائیل در واکنش به سفر یاسر عرفات به ایران گفت که در جنگ آینده بین اعراب و اسرائیل، ارتش ملی ایران در کنار اعراب خواهد بود. حامیان عرب فلسطین نیز پیروزی مردم ایران را بزرگترین مژده برای ملت مبارز فلسطین دانستند. به گزارش 30 بهمن 57 سکوت و انتظار تنها پاسخ اعراب مرتجع بود. علاوه بر این، مطبوعات چپ اروپا نیز معتقد بودند که انقلاب ایران باید به ملت فلسطین ادای احترام کند.

همچنین سخنان یاسر عرفات در محل تجمع مردم در منزل امام خمینی بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. ایشان وقتی خطاب به مردمی که به دیدار امام خمینی(ره) آمده بودند، گفت: انقلاب شما خاورمیانه را تغییر می دهد.

ابوعمار در عین حال افزود: این پیروزی که به دست آوردید متعلق به تمام امت اسلام است. روز گذشته آیت الله خمینی فرمانی تاریخی صادر کردند که بر اساس آن سفارت اسرائیل در تهران سفارت فلسطین می شود. آیت الله اعظمی فردا پرچم امت اسلامی را بر فراز بیت المقدس به اهتزاز در می آورد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.