افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

اوپک نگران خروج آنگولا نیست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 208133
اوپک نگران خروج آنگولا نیست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هیثم الغیسدبیرکل اوپک تصریح کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همواره شاهد خروج کشورهای عضو و اضافه شدن اعضای جدید بوده است و چندین عضو بوده اند که در مقطعی این سازمان را ترک کرده و دوباره به او ملحق شده اند. . سازمان، بنابراین من بسیار […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هیثم الغیسدبیرکل اوپک تصریح کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همواره شاهد خروج کشورهای عضو و اضافه شدن اعضای جدید بوده است و چندین عضو بوده اند که در مقطعی این سازمان را ترک کرده و دوباره به او ملحق شده اند. . سازمان، بنابراین من بسیار نگران این موضوع هستم. من نیستم.

وی با بیان اینکه این اولین بار نیست که کشوری به دلایل خاص خود از این سازمان خارج می شود، تصریح کرد: با این حال اگر آنگولا تمایل به ورود مجدد به اوپک داشته باشد، از آن استقبال خواهیم کرد.

آنگولا در 21 دسامبر 2023 (30 دسامبر 1402) اعلام کرد که از اول ژانویه 2024 (11 ژانویه 1402) عضویت خود در اوپک را متوقف می کند، بنابراین این تصمیم در آن زمان باعث کاهش قیمت جهانی نفت خام شد. . و به گفته برخی از تحلیلگران، سوالاتی در مورد اتحاد اوپک و اتحاد تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک موسوم به اوپک پلاس مطرح شد.

دبیرکل اوپک با بیان اینکه ماهیت برنامه کاهش عرضه اوپک پلاس که به صورت داوطلبانه اجرا می شود، بازتابی از انعطاف این ائتلاف است، گفت: اکنون احتمالا مناسب ترین راه است.

الغیس وی تصریح کرد: کاهش عرضه داوطلبانه تصمیم مستقل یک کشور برای تعدیل تولید است و این نشان دهنده انعطاف ذاتی رویکرد ما است و ابزارها و راه های مختلفی برای توجه به ثبات بازارهای جهانی نفت خام داریم.

وی گفت: تصمیم عربستان برای به تعویق انداختن طرح های توسعه ظرفیت تولید نفت نباید به عنوان ارزیابی برای کاهش تقاضای نفت تعبیر شود.

دبیرکل اوپک افزود: ابتدا می خواهم خیلی صریح بگویم که نمی توانم درباره تصمیم عربستان اظهار نظر کنم، اما این تصمیم به هیچ وجه نمی تواند به چشم انداز کاهش تقاضا تعبیر شود.

دولت عربستان در 30 ژانویه سال جاری (10 فوریه 1402) به شرکت دولتی نفت. aramco دستور داد حداکثر ظرفیت تولید پایدار خود را به 12 میلیون بشکه در روز افزایش دهد، یعنی یک میلیون بشکه در روز کمتر از هدف اعلام شده در سال 2020 و زمان تحقق این برنامه در سال 2027 تعیین شده است.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان و بزرگترین تولیدکننده اوپک است. اوپک در چشم انداز سالانه خود که در ماه اکتبر منتشر شد، پیش بینی خود از تقاضای میان مدت و بلندمدت جهانی نفت را افزایش داد.

گزارش چشم انداز جهانی نفت 2023 اوپک بیان می کند که انتظار می رود تقاضای جهانی نفت تا سال 2045 به 116 میلیون بشکه در روز برسد که حدود 6 میلیون بشکه در روز بیشتر از گزارش سال گذشته است و این رشد از چین، هند و سایر کشورهای آسیایی حاصل خواهد شد. کشورها، کشورها و خاورمیانه خواهد بود.

دبیرکل اوپک بر اعتماد این سازمان به آمار منتشر شده در چشم انداز جهانی نفت اوپک تاکید کرد و گفت: اعتقاد راسخ داریم که تقاضای نفت مطلوب خواهد بود.

اوپک گزارش چشم انداز سال 2024 خود را اواخر امسال منتشر خواهد کرد الغیس وی در این خصوص گفت: در صورت تغییر اعداد باید تا شهریور یا مهر که آخرین مهلت است صبر کنیم و شرایط را رعایت کنیم.

دبیرکل اوپک تاکید کرد که ما معتقدیم که اعداد در حال حاضر ثابت هستند و اعداد بسیار محکمی هستند.

الغیس وی تصریح کرد: اگر اتفاقی بیفتد، با توجه به تغییر روایاتی که اکنون شاهد آن هستیم، بسیاری از کشورهای جهان به عقب برمی‌گردند و سرعت خود را کاهش می‌دهند و اهداف خود را برای به صفر رساندن انتشار کربن بررسی می‌کنند و این وضعیت تقاضای بیشتری برای نفت در منطقه ایجاد می‌کند. بلند مدت. . .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.