افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

مهم ترین نکات مراقبت از پوست در سفر

  • کد خبر : 208004
مهم ترین نکات مراقبت از پوست در سفر

کشف مکان های جدید در سفر، قدم زدن بر روی ماسه های گرم ساحل، عبور از سنگفرش های تاریخی یک شهر زیبا و گذر از جنگل های انبوه همیشه با لحظات و اتفاقات هیجان انگیزی همراه است، اما وقتی هیجان زده می شوید، گاهی اوقات پوست شما نیز خود را نشان می دهد. احساسات در […]

کشف مکان های جدید در سفر، قدم زدن بر روی ماسه های گرم ساحل، عبور از سنگفرش های تاریخی یک شهر زیبا و گذر از جنگل های انبوه همیشه با لحظات و اتفاقات هیجان انگیزی همراه است، اما وقتی هیجان زده می شوید، گاهی اوقات پوست شما نیز خود را نشان می دهد. احساسات در حال جوشیدن یا تغییر حالت شما نمونه

این جایی است که احتمالاً هنگامی که در مقابل آینه هتل خود می ایستید، اهمیت مراقبت از پوست را در سفر متوجه خواهید شد. حقیقت این است که بدن و پوست شما از سنین پایین به آب و هوای محیطی که در آن قرار دارید عادت می کند.

یکی از مهمترین موارد در سفرهای امروزی سرعت تغییر شرایط آب و هوایی است. مثلاً در سفرهایی که تا 100 سال پیش با حیوانات چهار پا انجام می شد، فاصله شهرها و شهرها برای مدت طولانی طی می شد.

در طول سفر کم کم پوست به شرایط محیط جدید عادت کرد یا حداقل سرعت تغییر شرایط چندان زیاد نبود. این در حالی است که شما اکنون در فرودگاه یک کشور سوار هواپیما می شوید و چند ساعت بعد به نقطه ای دیگر از جهان می رسید.

در چنین شرایطی ممکن است پوست شما نتواند سرعت بالای تغییر را تحمل کند و واکنش نشان دهد. این مقاله از مجله اسمارتک نیوز را دنبال کنید زیرا ویزای شما در راه دستیابی به پوستی سالم و درخشان است.

آیا سفر واقعاً روی پوست شما تأثیر می گذارد؟

آره بهتر است حتی اگر از پوست خود و خصوصیات آن آگاهی کامل دارید، به طور موقت آنچه را که می دانید فراموش کنید. زیرا پوست شما در سفر غیرقابل پیش بینی تر است و باید برای هر چیزی آماده شوید.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه عواملی روی پوست در سفر تاثیر می گذارد؟

نادیده گرفتن روتین پوست

شاید سرعت سریع سفر به شما این امکان را نمی دهد که از یک روال معمول پوست پیروی کنید، که اغلب اجتناب ناپذیر است. وقتی تمام روز در حال دویدن هستید و برای رسیدن به پرواز یا سایر برنامه های سفر خود عجله دارید، حتی ممکن است فراموش کنید که صورت خود را به طور کامل بشویید.

اگر پوست خود را با مواد شوینده مناسب نشویید، تجمع کثیفی باعث ایجاد بافت ناهموار و در نهایت ایجاد جوش می شود.

1002

در طول سفر، پوست در معرض چندین عامل جدید قرار می گیرد. شما باید از پوست خود در برابر هر یک از آنها محافظت کنید. در چنین شرایطی تصور کنید که روتینی را که پوستتان به آن عادت کرده است کنار بگذارید.

در این حالت معمولاً پوست درگیر می‌شود و علائمی مانند حساسیت، خشکی یا چربی بیش از حد، جوش‌های سرسیاه و آکنه را نشان می‌دهد.

– تغییر آب و هوا یا خلق و خوی؟

سفر معمولاً برای تغییر آب و هوا، بهبود خلق و خو و دور شدن از روال زندگی است. این در حالی است که ممکن است پوست به کوچکترین تغییرات آب و هوایی تغییر نکند و واکنش نشان ندهد.

وقتی به مقصدی سفر می‌کنید که هوای خشک دارد، پوست شما می‌ترکد، به خصوص اگر آب کمی بنوشید.

هوای سرد نیز باعث خشکی و التهاب بیشتر پوست می شود. با این حال، اگر به شهری سفر کنید که مقعد و پوستی داغ با تولید سبوم بالا و منافذ مسدود دارد، نارضایتی خود را از تغییر شرایط نشان می‌دهید.

اقدامات لازم برای مراقبت از پوست در سفر.

همانطور که گفتیم، سفر به طرز شگفت انگیزی برای پوست شما خوب نیست. تا زمانی که پوست نتواند با شرایط جدید سازگار شود، کل سیستم خود را تغییر می دهد و غیرقابل پیش بینی می شود.

به همین دلیل مراقبت از پوست در طول سفر با آنچه در شرایط عادی انجام می شود متفاوت است. در طول سفر باید به پوست کمک کرد تا این دوران حساس را با سهولت بیشتری پشت سر بگذارد و عوارض سفر را تا حد امکان نشان ندهد. چند نکته مهم در مورد مراقبت از پوست در سفر:

– استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم مرطوب کننده.

شاید پرواز و ارتفاع را دوست دارید. اما پوست شما چنین احساسی ندارد. دلیل این مشکل این است که در ارتفاع بالا میزان رطوبت هوا کاهش می یابد و این باعث کم آبی پوست در پروازهای طولانی می شود.

مراقبت از پوست در سفرمراقبت از پوست در سفر

اگر رطوبت از دست رفته را جبران نکنید، پوست شما پس از پرواز خشک می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده سبک یا مرطوب کننده در طول پرواز راه خوبی برای مراقبت از پوست شما در سفر است.

– از کرم دور چشم استفاده کنید

در حین سفر، ممکن است مواردی مانند بی خوابی، استرس یا خستگی را تجربه کنید. متاسفانه این عوامل به سرعت پوست زیر چشم را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث پف یا تیرگی این ناحیه می شوند.

10061006

بنابراین سعی کنید از محصولاتی مانند کرم چشم یا ماسک زیر چشم، این مشکل را حل کرده و خستگی را از چشمان شما برطرف می کند.

– آماده سازی جوش های سر سیاه و آکنه و رفع آنها.

همانطور که قبلا متوجه شده اید، پوست سفر و تغییر در روال عادی زندگی را به خوبی نمی پذیرد و از طریق جوش و آکنه واکنش نشان می دهد. بنابراین با حمل محصولات حاوی اسید سالیسیلیک می توانید مشکل آکنه را سریعتر از حد معمول حل کنید.

– اسپری مرطوب کننده به همراه داشته باشید

اگر پوست خشک یا مختلط دارید یا به مناطق سردتری سفر می کنید، حتما یک اسپری آبرسان صورت به همراه داشته باشید. از آنجایی که بدن و پوست در طول سفر آب بیشتری از دست می دهند، اسپری آبرسان می تواند راه حل خوبی برای رفع کم آبی پوست در طول سفر باشد.

مراقبت از پوست در سفرمراقبت از پوست در سفر

– همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

از هر متخصص پوست بپرسید که بدون کدام محصول پوستی نمی تواند زندگی کند و پاسخ قطعا ضد آفتاب است.

فرقی نمی کند مقصد سفر شما یک شهر آفتابی باشد یا یک شهر ابری و سرد. در هر صورت برای در امان ماندن از مضرات آفتاب استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است و هر دو ساعت یکبار تمدید شود.

– روتین پوستی ساده و ثابتی داشته باشید.

از آنجایی که معمولاً نمی‌توانید تمام محصولات مراقبت از پوست خود را در سفر همراه داشته باشید، بهتر است آنها را در اولویت قرار دهید.

مواد شوینده عمومی لوسیون مرطوب کنندهمرطوب کننده ها و سرم ویتامین C از محصولات ضروری برای حفظ سلامت پوست هستند.

برای اینکه سفر سبکی داشته باشید و با محدودیت های هواپیمایی برای حمل مایعات مشکلی نداشته باشید، می توانید از تسترها و نمونه های محصولات پوستی در سفر استفاده کنید که بسیار کوچکتر و برای چند روز مناسب هستند.

– در نظر گرفتن آب و هوای شهر مقصد.

نحوه مراقبت از پوست خود در سفر بستگی زیادی به شهر مقصد شما دارد. در هوای گرم، به کرم مرطوب کننده و آبرسان سبک تری نیاز دارید. در آب و هوای سرد و کوهستانی استفاده از کرم های قوی تر و غلیظ تر توصیه می شود.

پاک کننده صورت، اسکراب، ماسک و سرم صورت باید بر اساس شرایط و آب و هوای شهر مقصد انتخاب شود.

به عنوان مثال، اگر به یک شهر بزرگ سفر می کنید، باید یک پاک کننده صورت ضد آلودگی همراه خود داشته باشید.

– برای جلوگیری از خشکی لب از بالم لب استفاده کنید.

اگر معمولاً لب های خشکی دارید، بهتر است بدانید که این مشکل در سفر تشدید می شود. پوست لب به سرعت به تغییر آب و هوا واکنش نشان می دهد و نتیجه آن علائمی مانند خشکی بیش از حد و ترک خوردن لب ها است.

مراقبت از پوست در سفرمراقبت از پوست در سفر

بنابراین توصیه می شود همیشه یک بالم لب تقویتی همراه خود داشته باشید و در صورت لزوم آن را تمدید کنید.

هنگام انتخاب یک بالم لب مناسب برای مسافرت به دنبال محصولاتی باشید که حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید، کره شی و ویتامین A هستند، همچنین ترجیحا از یک بالم لب با خاصیت محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید.

– تماس کمتر با پوست صورت در طول سفر.

تا حد امکان از دست زدن به صورت خود در طول سفر خودداری کنید تا از انتقال میکروب و باکتری به پوست خود جلوگیری کنید. با توجه به اینکه باکتری یکی از عوامل اصلی جوش و آکنه است، همیشه ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشید و دست های خود را مرتب بشویید.

– در سفر از ماسک پارچه ای استفاده کنید

وقتی عصر به هتل بازمی‌گردید و فرصتی برای یک ساعت مرور اینستاگرام یا استراحت دارید، بهترین زمان برای استفاده از ماسک آبرسان یا تقویت‌کننده است.

ماسک صورت خستگی روز را از صورت خود دور کنید و رطوبت را به پوست خود برگردانید.

1005 11005 1

– از دستمال مرطوب استفاده کنید

از آنجایی که معمولاً در سفر نمی توان صورت خود را با مواد شوینده شستشو داد، می توانید مایع شوینده را با یک دستمال مرطوب جایگزین کرده و از آن برای پاک کردن کثیفی و مواد آرایشی از روی صورت خود استفاده کنید.

البته دستمال مرطوب نمی تواند به طور کامل جایگزین مواد شوینده شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از خواب صورت خود را کاملا بشویید.

مراقبت از پوست در سفرمراقبت از پوست در سفر

پوست شما، همراه شما

از قدیم الایام گفته اند که در سفر باید مردم را شناخت. پس سعی کنید شریک خوبی برای پوست خود باشید. مردم معمولاً برای داشتن لحظات شاد، تقویت روحیه، آرامش اعصاب، تجدید قوا و آشنایی با فرهنگ های مختلف به سفر می روند، اما کمتر به این نکته توجه می کنند که پوست آن برداشت از سفر را ندارد و رنج زیادی می کشد. استرس و فشار در این دوران

بنابراین مراقبت از پوست در مسافرت بیش از هر زمان دیگری ضروری است تا این دوران به راحتی سپری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.