افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

محرومیت جنسی؛ علائم، علت، درمان.

  • کد خبر : 207972
محرومیت جنسی؛  علائم، علت، درمان.

محرومیت جنسی یک حالت پریشانی و سردرگمی است که به دلیل برآورده نکردن نیازهای جنسی فرد یا ناتوانی او در ارضای آن‌ها ایجاد می‌شود. در بیشتر موارد علت این احساس ناخوشایند تفاوت بین انتظارات زن و مرد در مورد کمیت و کیفیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی است. در این مقاله محرومیت جنسی از سیر […]

محرومیت جنسی یک حالت پریشانی و سردرگمی است که به دلیل برآورده نکردن نیازهای جنسی فرد یا ناتوانی او در ارضای آن‌ها ایجاد می‌شود. در بیشتر موارد علت این احساس ناخوشایند تفاوت بین انتظارات زن و مرد در مورد کمیت و کیفیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی است. در این مقاله محرومیت جنسی از سیر تا پیاز را توضیح داده ایم. از مهم ترین علائم گرفته تا علل ایجاد این حس ناخوشایند و بهترین راه های مقابله با آن.

محرومیت جنسی چیست؟

سرخوردگی جنسی یک واکنش روانی یا بیولوژیکی به ارضای تمایلات جنسی است. این احساس شکست معمولاً با نبود شریک عاشق و نداشتن زندگی زناشویی شکل می گیرد، اما می تواند در زندگی مشترک افراد ریشه دوانده و افراد متاهل را دچار سرخوردگی کند. نارسایی جنسی در کمین مردان و زنان است و کافی است که انسان احساس کند نیازها و خواسته های جنسی او ارضا نشده است. حالا دلیلش هر چه بخواهد است; بدون اینکه در مورد اهمیت رابطه جنسی، نارضایتی جنسی یا اختلالات جنسی هر یک از زوجین صحبت کنیم.

زنگ خطر در مورد خطرات محرومیت جنسی

افراد بسته به شخصیت و موقعیت خود به طرق مختلف با محرومیت جنسی کنار می آیند. شدت این احساس در برخی بیشتر و در برخی کمتر است. در زیر به بررسی برخی از رفتارهای رایج ناشی از محرومیت و شکست جنسی می پردازیم.

علائم فیزیکی محرومیت جنسی

  • تغییر الگوی خواب: بی خوابی، خواب زیاد و سایر مشکلات خواب می تواند ناشی از عدم ارضای نیازهای جنسی فرد باشد.
  • تحریک پذیری: ناراحتی، بی قراری و پرخاشگری ناگهانی افراد ممکن است ریشه در نیازهای جنسی برآورده نشده آنها داشته باشد.
  • حواس پرتی: یکی از شایع ترین نشانه های محرومیت جنسی عدم تمرکز و حواس پرتی مداوم است.
  • رفتارهای جنسی اجباری: تخیلات جنسی مداوم و رفتارهای جنسی مکرر که به فرد آسیب می رساند و راه گریزی از آن نیست و حتی ممکن است برای ارضای میل جنسی خود به رفتارهای پرخطر روی بیاورد.
  • رفتارهای مقابله ای ناسالم: بسیاری از اوقات پرخوری، اعتیاد و رفتارهای ناسالم نتیجه تلاش فرد برای کنار آمدن با محرومیت جنسی است.

علائم روانشناختی محرومیت جنسی

  • احساس فشار: نارضایتی جنسی باعث می شود افراد احساس ناامیدی کنند.
  • اضطراب: بسیاری از اوقات، نگرانی فقط در مورد رابطه جنسی باعث اضطراب و بیداری های مداوم شبانه می شود.
  • تمایل کمتر به رابطه جنسی: عزت نفس پایین در نتیجه سرکوب جنسی میل به داشتن رابطه را کاهش می دهد.

مهمترین دلایل محرومیت جنسی

ارضا نشدن امیال یا تمایلات جنسی می تواند منجر به محرومیت جنسی شود

ریشه های عمیق محرومیت جنسی ممکن است در چندین موضوع نهفته باشد. پورنوگرافی، خودارضایی، مشکلات روحی و روانی و بیماری های جسمی از شایع ترین دلایل محرومیت جنسی هستند.

  • نداشتن شریک زندگی و فعالیت جنسی: عدم فعالیت جنسی منظم یکی از جدی ترین دلایل محرومیت جنسی است.
  • ناسازگاری شرکا در رابطه جنسی: برخی از زوج ها به دلیل محدودیت های ناشی از موقعیت جغرافیایی، قومیت، فرهنگ یا حتی تفاوت های شخصیتی تمایلات جنسی متفاوتی دارند و نمی توانند خواسته های خود را آزادانه بیان کنند.
  • انتظارات برآورده نشده در رابطه جنسی: وقتی رابطه جنسی در واقعیت با تخیل همخوانی یا مطابقت ندارد، ناامیدی دور از دسترس نیست.
  • مبتلا به بیماری های مختلف: مشکلاتی مانند عدم تعادل هورمونی، افسردگی، دیابت، انزال زودرس یا تاخیر در انزال مستقیماً زندگی جنسی را تحت تأثیر قرار داده و مختل می کند. این بیماری ها به تنهایی باعث ناامیدی زن و مرد و نارضایتی جنسی آنها می شود.
  • خودانگاره نامطلوب: فردی که تصویر ذهنی خوبی از ظاهر خود ندارد، لذت جنسی کمتری دارد و بیشتر دچار محرومیت جنسی می شود.
  • مشکلات روانی: احساس گناه، شرم یا اضطراب در مورد رابطه جنسی می تواند عامل اصلی نارضایتی و ناامیدی جنسی باشد.
  • اختلال غیرجنسی: احساس محرومیت جنسی در رابطه زناشویی را می توان به تفاوت میل جنسی و گرمی و سردی زن و مرد نسبت داد.

اثرات شکست جنسی بر سلامت و روابط

محرومیت های جنسی حل نشده بر زندگی زناشویی تأثیرات موجی دارد. یعنی به صورت تصاعدی رشد می کند، تکثیر می شود و بر بخش های مختلف زندگی از جمله سلامت روح، جسم و روابط تأثیر می گذارد. نارضایتی طولانی مدت از زندگی جنسی، ذهن را به روی اضطراب، افسردگی و استرس مداوم باز می کند و تهدیدی برای سلامت روان است. از سوی دیگر شکاف عمیق بین زن و مرد را نمی توان انکار کرد. علاوه بر این، ذهن را مستعد تحریک و بزرگ‌نمایی مشکلات می‌کند تا زن و مرد کوه‌هایی از کاه بسازند و هر روز از یکدیگر دورتر شوند.

چگونه بر محرومیت جنسی غلبه کنیم؟

داشتن روابط جنسی رضایت بخش در زندگی مشترک به قدری مهم است که سایر جنبه های زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد که باید راهی برای مقابله با احساس محرومیت جنسی پیدا کرد. برخی از راه حل های مفید عبارتند از:

  • اولین قدم باز کردن گفتگو در رابطه زناشویی است. در مورد نیازهای جنسی خود علنا ​​صحبت کنید تا نیازهای یکدیگر را بشناسید و بتوانید حد وسطی پیدا کنید.
  • شنونده خوبی باشید صحبت کردن زمانی موثر است که خوب گوش کنید و آماده باشید که افکار و احساسات متفاوت همسرتان را درک کنید.
  • دانستن این نکته که همه زوج‌ها لزوماً زندگی جنسی کاملی ندارند، می‌تواند احساس ناامیدی و محرومیت جنسی را کاهش دهد.
  • اگر این شکست ریشه در بیماری های زمینه ای داشته باشد، کنترل بیماری احتمالاً رضایت جنسی شما را بهبود می بخشد.
  • مشاوره فردی، زوج درمانی و رابطه جنسی را در برنامه درمانی خود قرار دهید. متخصص می تواند ایده های خوبی برای بهبود مهارت های ارتباطی به شما بدهد و چند تمرین خوب برای بهبود زندگی جنسی به شما آموزش دهد.
  • تقویت خودانگاره و اعتماد به نفس منجر به عشق به خود و پذیرش می شود و منجر به صمیمیت بیشتر در رابطه می شود. سعی کنید راهی برای افزایش اعتماد به نفس خود پیدا کنید.
  • زبان جنسی و سبک های دلبستگی یکدیگر را یاد بگیرید. سعی کنید نقاط داغ یکدیگر را کشف کنید تا مطمئن شوید که شریک زندگی شما به اندازه شما از رابطه جنسی لذت می برد.

چگونه با نارسایی جنسی کنار بیاییم؟

در زیر راهکارهای مفیدی برای مقابله با این احساس شکست ارائه می کنیم که امتحانش ضرری ندارد.

1. ترکیبی از ورزش و تکنیک های تمدد اعصاب.

فعالیت بدنی و تمرینات تمدد اعصاب مانند مدیتیشن یا یوگا از بهترین راه های آزادسازی انرژی هستند. این تمرینات فوراً خلق و خوی شما را تغییر داده و سلامت روان را بهبود می بخشد.

2. عادات غذایی سالم و خواب کافی

چگونه با احساس محرومیت جنسی کنار بیاییم

خوب خوابیدن و خوب غذا خوردن تاثیر بسزایی دارد سلامت جسمی و روانی افراد را بهبود می بخشد و توانایی بدن را برای مقاومت در برابر نارسایی جنسی افزایش می دهد.

3. تماس عاطفی غیرجنسی

تماس فیزیکی بدون افکار جنسی باعث آرامش ذهن و افزایش صمیمیت می شود. هرگاه افکار ناخوشایندی به ذهنتان خطور کرد به آغوش همسرتان پناه ببرید.

4. تخلیه انرژی به روش های مختلف.

شروع یک پروژه جدید، شرکت در رویدادهای اجتماعی، ملاقات با خانواده و دوستان، یا یادگیری یک مهارت جدید راه های خوبی برای دور کردن ذهن شما از رابطه جنسی هستند. چیزهایی را خارج از رابطه جنسی پیدا کنید که به نظر شما لذت بخش است و شما را از فعالیت جنسی و نیازهای برآورده نشده منحرف می کند.

5. به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش افراد را آرام می کند حتی اگر فرد نتواند به نیازها و خواسته های جنسی خود آنطور که می خواهد پاسخ دهد و تحت فشار باشد.

6. داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اگر احساس محرومیت جنسی ریشه در اختلالات جنسی مانند اختلال نعوظ یا انزال زودرس داشته باشد، مصرف داروها برای درمان این مشکلات تجربه جنسی فرد را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و ناامیدی او را کاهش می دهد.

7. تعقیب ایده های جدید

امتحان کردن ایده های جدید، پوزیشن های عجیب و غریب و بازی های جنسی در رختخواب زندگی را برای مردان و زنان شیرین تر می کند. به ایده هایی که همسرتان دوست دارد توجه کنید و آنها را بیشتر تکرار کنید.

8. از تجربیات دیگران بهره ببرید

گسترش ارتباطات اجتماعی دست افراد را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات شیرین و تلخ خود باز می کند. یکی از راه های مقابله با این افکار ناخوشایند این است که در مورد آن با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنید و مشاوره بگیرید یا حداقل درک کنید که افراد دیگری هم هستند که با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.

آخرین کلمه

محرومیت جنسی یک پدیده کاملا طبیعی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. رهایی از این حس ناخوشایند کار آسانی نیست، اما راه های خوبی برای کنار آمدن با آن وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم به آن ها اشاره کنیم. هدف ایجاد رضایت جنسی و کاهش شکاف بین زن و مرد است. امیدواریم با دانستن نشانه های این احساس شکست و ترفندهای مقابله با آن، بتوانید مشکلات خود را حل کنید و رضایت جنسی را در رابطه بهتر از قبل به دست آورید.

اگر تجربه ای در زمینه محرومیت جنسی دارید، حداقل یک بار این احساس را تجربه کرده اید یا بیشتر در مورد آن بدانید، دریغ نکنید نظرات ارزشمند خود را برای ما بنویسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.