افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ایجاد شرکت های دانش در معاونت علمی فرصتی برای اشتغال زایی است

  • کد خبر : 207921
ایجاد شرکت های دانش در معاونت علمی فرصتی برای اشتغال زایی است

به گزارش رکنا، ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه) در مقصد 17 جلسات نظارت کارکنان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی وی با حضور در جلسات مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) و سامانه شاخص های راهبردی این معاونت استماع کرد. […]

به گزارش رکنا، ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه) در مقصد 17 جلسات نظارت کارکنان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی وی با حضور در جلسات مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) و سامانه شاخص های راهبردی این معاونت استماع کرد. به گزارش عملکرد و اقدامات بخش‌های مختلف این معاونت و ارائه توصیه‌ها و توصیه‌های کاربردی مهمی در جهت ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد این مجموعه است.

رئیس جمهور با قدردانی از همه تلاش ها و اقدامات انجام شده در این دانشکده در دوره های فعلی و گذشته، با بیان اینکه کارهای بسیار ارزنده ای در این دانشکده انجام شده است، اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد، گفت: چشم انداز معاونت علمی است. رئیس دانشگاه باید قبل از هر چیز پاسخگوی نیازهای کشور و وضعیت کشورهای اطراف، منطقه و سناریوی جهانی باشد تا از قافله علمی دنیا عقب نمانند.

رئیسی شناسایی نخبگان و فراهم کردن شرایط رشد و توسعه آنها را از ماموریت های اساسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و تصریح کرد: در شناسایی این سرمایه عظیم انسانی تنها به مراجعه نخبگان اکتفا نکنید. شما. اما شما افرادی که تفکر، ابتکار و خلاقیت را در محافل علمی شناسایی کرده و آنها را به فعالیت در بخش دولتی و خصوصی دعوت کنید و ایده های آنها را به کار و ثروت تبدیل کنید.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توانمندسازی بخش خصوصی و نقش دولت در حمایت، هدایت و نظارت بر این بخش، توسعه فناوری در کشور را مستلزم تدوین نقشه راه دانست که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید در این زمینه مشارکت داشته باشد. در طراحی این نقشه راه بر اساس برنامه ریزی کوتاه مدت، شناسایی نیازهای اساسی کشور در بلندمدت و با توجه به امکانات و بودجه موجود، اولویت بندی و ارائه اقدامات یا راهکارها برای رفع آنها.

معاونت علمی و دانشی باید نقش هدایت، پشتیبانی و نظارت را داشته باشد.

رئیسی در ادامه بر لزوم همپوشانی و هم افزایی اعتبارات مختلف موجود در کشور در زمینه حمایت از فعالیت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: اگر فکر می کنید معاونت نیاز به افزایش نیروی انسانی دارد باید به طور جدی این موضوع را مد نظر قرار دهد. . معاونت علمی قرار است مجموعه ستاد چابکی باشد که وظیفه هدایت، حمایت، نظارت و نظارت بر فعالیت های علمی و دانش بنیان کشور را داشته باشد و بنابراین ابتدا باید شغلی را تعریف کند و سپس کارمند را جذب کند. و گسترش و گسترش بخش اداری نباید مدیران آن را درگیر مسائل سازمانی و اداری کند و از مسئولیت اولیه حمایت و تسهیل فعالیت های دانش بنیان غافل شود.

رئیس جمهور همچنین ارتقای بهره وری را یکی از وظایف اصلی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برشمرد و افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری در نقش تسریع در نهادهای مختلف کشور نیز نقش دارد. به عنوان ایجاد و توسعه زنجیره فعالیت های دانش بنیان، نقش مهمی در کمک به رفع موانع برای ارتقای بهره وری در دستگاه های مختلف خود دارد.

رئیسی همچنین بر وظیفه معاونت علمی و فناوری برای نظارت و حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و جلوگیری از تبدیل شدن بخش های دولتی به رقیب این شرکت ها تاکید کرد و اظهار داشت: جلسه بعدی شورای عالی فناوری خواهد بود. تا قبل از پایان سال برای تصویب دستور کار معاونت علمی معاونت علمی برای ایجاد هماهنگی در مأموریت‌های مختلف بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی با فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در راستای توسعه و تسهیل هرچه بیشتر فعالیت‌های فناورانه انجام شود.

با علم و فناوری مشکل بیکاری فارغ التحصیلان حل خواهد شد

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری، بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف این معاونت با آمار دقیق از تعداد فارغ التحصیلان آماده به کار و تعداد شرکت های دانش بنیان لازم برای اشتغال آنهاست و افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار بالای موجود در حوزه علم و فناوری در کشور، تمرکز بر حوزه اشتغال زایی باید به حدی باشد که در علاوه بر حل کامل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان، زمینه بازگشت نخبگان به خارج از کشور نیز فراهم می شود.

«توجه و رصد اختلافات احتمالی شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی»، «تسریع و تسهیل در صدور روادید برای تردد نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کشور»، «ارائه بسترها». برای ورود شرکت های دانش بنیان به بورس، «بازاریابی داخلی و خارجی و تجاری سازی محصولات از شرکت های دانش بنیان»، «حساسیت ویژه نسبت به واردات غیرقانونی و جلوگیری از ورود محصولات»، «تسریع در حذف موانع اداری و کاهش مدت زمان جذب نخبگان.” «توجه به تنوع براساس اولویت‌های ملی» و «بررسی و ارزیابی دقیق تأثیر سیاست‌های اقتصادی، پولی و بانکی بر توسعه بنگاه‌های دانش‌بنیان» از دیگر دستورات و توصیه‌های مهم رئیس‌جمهور به مدیران ارشد علم و فناوری بود. بخش فناوری

رئیسی ضمن قدردانی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری، بر ادامه روایت پیشرفت با هدف آگاهی هر چه بیشتر نسل آینده تاکید کرد. پیشرفت ها و دستاوردهای کشور

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت مسئولیت پذیری و ریسک سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد و تضمین اوراق این شرکت ها برای دریافت تسهیلات را از اقدامات خوب و بسیار مثبت این صندوق در این زمینه دانست. توجه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.