افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

رونق اشتغال زندانیان در ایلام | 140 نفر کار پیدا کردند

  • کد خبر : 207850
رونق اشتغال زندانیان در ایلام |  140 نفر کار پیدا کردند

بازار؛ گروه استان ها: متأسفانه بیکاری در استان ایلام یکی از مهم ترین عوامل بروز ناهنجاری های فراوان تلقی می شود، زیرا اگر شغلی متناسب با امور شخصی و درآمد کافی وجود داشته باشد، افراد مرتکب بسیاری از جرایم نمی شوند و به عبارتی بیکاری یکی از آنهاست. از دلایل اصلی ظهور جرایم، در جامعه […]

بازار؛ گروه استان ها: متأسفانه بیکاری در استان ایلام یکی از مهم ترین عوامل بروز ناهنجاری های فراوان تلقی می شود، زیرا اگر شغلی متناسب با امور شخصی و درآمد کافی وجود داشته باشد، افراد مرتکب بسیاری از جرایم نمی شوند و به عبارتی بیکاری یکی از آنهاست. از دلایل اصلی ظهور جرایم، در جامعه ما باید برای حل آن چاره ای اساسی اندیشید.

از این رو امروزه توسعه فعالیت های حمایتی به ویژه در بخش کار از زندانیان و خانواده های آنان یکی از اقدامات همسو با توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است که در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد. به ویژه در استان ایلام.

لازم به ذکر است که اشتغال زندانیان در دوران حبس علاوه بر نقش مهمی در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان، موجب ایجاد امنیت و سلامت روانی این افراد در جامعه نیز شده است. این موضوع همچنین منجر به اصلاح و آموزش مطلوب برای زندانیان می شود.

لزوم ایجاد شغل برای زندانیان

محمد جابری کارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: یکی از دلایل گرایش مردم به اعمال مجرمانه نداشتن شغل در سطح جامعه است، بنابراین پرکردن این خلأ و در عین حال کاهش جمعیت مجرمانه. همچنین از تکرار اعمال مجرمانه جلوگیری خواهد کرد.

کارشناس اجتماعی: اشتغال زندانیان می تواند بسیاری از هزینه های نگهداری زندانیان را جبران کند و زندانیان نیز می توانند از مزایای کار و حرفه مانند رفع نیازهای روحی و روانی کار، تامین هزینه های زندگی از خانواده خود بهره مند شوند و یاد بگیرند. تأثیر کار بر بهبود رفتار آنها.

وی افزود: اشتغال زندانیان در زندان یکی از موضوعات مهمی است که می تواند نقش مهم و موثری در بازسازی شخصیت زندانی داشته باشد، اشتغال زندانیان به عنوان یکی از ابزارهای مهم حرفه آموزی و تاثیرگذاری در زندان. برای ابراز پشیمانی و توبه از اعمال گذشته و آماده سازی زندانیان برای بازگشت به جامعه مورد توجه قانونگذاران بوده است.

جابری تصریح کرد: همچنین کثرت زندانیان هزینه های بیشماری را به دولت و به ویژه سازمان زندان ها تحمیل می کند، بنابراین اشتغال زندانیان می تواند بسیاری از هزینه های نگهداری زندانیان را جبران کند و زندانیان نیز از مزایای آن بهره مند شوند. و حرفه ای مانند رفع نیازهای روحی و روانی کار، تأمین مخارج زندگی خانواده و یادگیری تأثیر کار در بهبود رفتارشان.

ایجاد شغل برای 140 نفر در زندان

محمد حیدری مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازار گفت: زندان و حبس واقعیت تلخ جامعه بشری است که پیامدهای منفی فراوانی دارد، بنابراین هم در حوزه آموزش و هم زندان. حمایت ها از جمله اشتغال زایی برای زندانیان، اقداماتی با هدف اصلاح و عملکرد رفتاری زندانیان برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم و آسیب رساندن به جامعه و مردم پس از پایان دوران محکومیت و بازگشت به زندان انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان ایلام: بیش از 35 درصد زندانیان واجد شرایط کار و آماده به کار در مجتمع های استانی مشغول به کار هستند و در تلاش هستیم برای بقیه زندانیان زندانی ایجاد اشتغال کنیم. خوب.

وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان را در سه گروه اشتغال غیرحرکتی، اشتغال در محیط بسته، کارگاه های صنعتی و خدماتی درون زندان، اشتغال در محیط باز یا اعزام به کار در شهرداری ها، منابع طبیعی و شرکت های بخش خصوصی به کار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه 140 نفر از مددجویان در زندان استان ایلام مشغول به کار هستند، اظهار داشت: بیش از 35 درصد از مشمولان واجد شرایط کار و آماده به کار در زندان های استان مشغول به کار هستند و در تلاش هستیم. ایجاد اشتغال برای بقیه زندانیان.

این مسئول در پایان گفت: زندانیان در داخل زندان در قسمت کارگاه واحدهای تولیدی قالی باغی، گونی بافی، چرم دوزی، نخ، نایلون و نایلکس که توسط کارآفرینان ایجاد شده است، فعالیت می کنند و 10 مشتری دارند. بیرون از زندان رای باز در یک کارخانه کود در شهرستان دهلران مشغول به کار است.

یکی از حقوق زندانیان، فراهم آوردن زمینه های مختلف اشتغال، تحصیل و تردد به منظور آماده سازی آنان برای بازگشت مطلوب و سعادتمندانه به جامعه است، لذا لازم است با اتخاذ تدابیر لازم از سوی مراجع ذی ربط، شخص مقصر. می تواند شغلی پیدا کند و حرفه ای بیاموزد تا زندگی خود را حفظ کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.