افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

برقی کردن خودروها یک انتخاب نیست، یک ضرورت است

  • کد خبر : 207815
برقی کردن خودروها یک انتخاب نیست، یک ضرورت است

به گزارش بازار، دومین همایش انجمن های صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو تحت عنوان «همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی» در محل شرکت «بهمن موتور» برگزار شد. در دومین همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی، بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن با تاکید بر اینکه برق رسانی خودرو انقلابی در صنعت […]

به گزارش بازار، دومین همایش انجمن های صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو تحت عنوان «همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی» در محل شرکت «بهمن موتور» برگزار شد. در دومین همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی، بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن با تاکید بر اینکه برق رسانی خودرو انقلابی در صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن است، افزود: دنیای آینده نخواهد بود. مانند سیاست فعلی، و سیاست برق رسانی خودرو در دستور کار است

وی با بیان اینکه وابستگی مطلق به مشوق های دولتی در کشورهای غربی در توسعه استفاده از این خودروها کارساز نبوده است، تصریح کرد: در چین میزان مشوق های ارائه شده در تولید خودروهای برقی کمتر از کشورهای غربی است. این کشور دیرتر از کشورهای غربی است، توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی را تحت تاثیر قرار داده است، اما اکنون شرایط بهتری دارد.

مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به اینکه با توجه به ناکامی آمریکا در توسعه زیرساخت های لازم برای استفاده از خودروهای برقی، معایب برقی شدن خودروها به وضوح مشخص می شود، تصریح کرد: البته این سیاست می تواند تاثیرگذار باشد. اما حرکت به سمت خودروهای الکتریکی قطعا اجتناب ناپذیر خواهد بود. علیمیرالدولو در این همایش اظهار کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که یک تاکسی سالانه 10 هزار دلار یارانه سوخت دریافت می کند و اگر این رقم را در مقیاس چند میلیون خودرو در نظر بگیریم رقم بسیار بالایی است که می توان برای توسعه پروژه ها هزینه کرد. زیرساخت و ساخت و ساز . اما به جای سرمایه گذاری در ساخت و ساز، سرمایه های کشور را می سوزانیم. مدیرعامل گروه بهمن تصریح کرد: گروه خودروسازی بهمن اخیرا یک موتورسیکلت برقی تولید کرد که صفر تا صد شغل در این شرکت انجام شده و در دهه فجر خدمت مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. نیاز با آلودگی محیط زیست ایجاد می شود و معلوم نیست تا کی می خواهیم با رقم کمتر از 10 سنت بنزین بسوزانیم، بدون اینکه متوجه شویم همه چیز را از بین می بریم. علیمیرالدوله در ادامه تصریح کرد: حتی شرکت های خودروسازی کشور نیز مانند سایر نقاط دنیا باید بتوانند زیرساخت های لازم از جمله ایستگاه های شارژ را ایجاد کنند و حتی نیروگاهی برای تامین برق مورد نیاز احداث کنند. با خودرو، فعالیت اقتصادی از بین نمی رود، بلکه شکل خود را تغییر می دهد.

وی با انتقاد از اینکه این وزارتخانه در مورد خودروهای برقی سکوت قانونی نمی کند، انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد: قوانین فعلی اجازه واردات قطعات لازم برای تولید را نمی دهد و در واقع قانون در محور CKD قرار دارد. بنابراین متولیان امر باید در این زمینه خط مشی مدونی ایجاد کنند.

تدوین استانداردی خاص برای خودروهای برقی یک ضرورت است
در ادامه، بهزاد پناهی، دبیر همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی با تاکید بر اینکه این همایش سرآغاز یک تجربه جدید در حوزه خودروهای برقی خواهد بود، گفت: اگرچه خودروهای برقی از رگ ژوگولار به ما نزدیکتر هستند، اما همه با موضوع خودروهای برقی جدید هستند و هنوز زبان مشترکی در زمینه خودروهای برقی وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه وزارت حراست نیز تصمیم جدی برای ورود این خودروها به بازار و ناوگان حمل و نقل کشور گرفته است، تصریح کرد: ورود خودروهای برقی به بازار و ناوگان حمل و نقل کشور اجتناب ناپذیر است و خدمات پس از فروش نیز باید انجام شود. ارائه شده است. به شرطی که از فروش این خودروها غافل نشوید.

پناهی درباره همکاری انجمن خدمات پس از فروش خودرو با شرکت بازرسی استاندارد و کیفیت ایران (ISQI) گفت: طی برخی مطالعات علمی و پژوهشی، تحقیقات لازم در خصوص خودروهای برقی و الزامات خدمات پس از فروش آنها انجام شده است. و نتیجه مشخص می شود که باید به عنوان پیش نویس آیین نامه خدمات پس از فروش خودروهای برقی به وزارت حراست پیشنهاد شود.

رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو درباره عدم وجود استانداردها و ضوابط مشخص برای استفاده از خودروهای برقی گفت: هنوز استانداردهای خودروهای برقی تهیه و تدوین نشده است و دولت باید این خودروها و الزامات آن را در نظر بگیرد. که جزو نیازهای جامعه است هر چه سریعتر وارد شوید تا شاهد استانداردی تدوین شده در خصوص خودروهای برقی باشیم.

وی به جای خالی سیستم خودروی متصل در صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سیستم خودروی متصل یکی از مهمترین بخش های خدمات پس از فروش است که در هنگام ارتباط با تامین کننده و مالک خودرو هشدار می دهد. تمامی ایرادات و معایب خودرو را به همراه دارد و از آسیب بیشتر به خودرو جلوگیری می کند که متاسفانه نبود این سیستم به شدت در صنعت خودروسازی کشور احساس می شود.

من باید بگویم؛ ضمناً همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی صبح امروز در مرکز همایش های شرکت بهمن موتور برگزار شد و پس از بررسی و ارزیابی 12 مقاله ارسالی، در نهایت هیات علمی انجمن خدمات پس از فروش 6 مقاله را برای ارائه در این کنفرانس گروه بهمن در یک سال اخیر اقدام به معرفی خودروهای برقی و هیبریدی در کنار سایر محصولات خود کرده و برنامه های متنوعی را برای این خودروها ارائه کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.