افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

رقابت سخت فیلم برای اکران نوروزی تاخیر یک ساله اقتصاد سینما را جبران نمی کند

  • کد خبر : 207792
رقابت سخت فیلم برای اکران نوروزی تاخیر یک ساله اقتصاد سینما را جبران نمی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر اکران فیلم های سینمایی سازمان سینمایی با تاکید بر رقابت فیلم هایی که در سبد اکران نوروزی حضور خواهند داشت، گفت: فیلم هایی که در سبد اکران های نوروزی حضور خواهند داشت. خوشبختانه امسال فیلم های باکیفیت مناسب برای اکران […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر اکران فیلم های سینمایی سازمان سینمایی با تاکید بر رقابت فیلم هایی که در سبد اکران نوروزی حضور خواهند داشت، گفت: فیلم هایی که در سبد اکران های نوروزی حضور خواهند داشت. خوشبختانه امسال فیلم های باکیفیت مناسب برای اکران نوروزی ظرفیت تعریف شده برای این امر را برآورده می کند. بازه زمانی وجود دارد، اما به دلیل تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، حساسیت و پیچیدگی ایجاد تقویم عادلانه و البته تطبیق با ذائقه و علایق عمومی بیشتر از سال های گذشته است. .

وی با اشاره به ظرفیت اکران نوروزی و تعداد فیلم های قابل نمایش در این مدت افزود: اساسا 8 گروه سینمایی امکان تغییر فیلم و بسته به شرایط اکران و ملاحظات مختلف بین 6 تا 8 فیلم را دارند. پخش می شود، پرده پایین می آید تا فیلم ها به یکدیگر آسیب نرسانند و تنوع در کارنامه پروجکشن رعایت شود. در ادامه با توجه به نزدیکی عید نوروز و عید سعید فطر، دومین اکران عید نوروز طبق مقررات و با رعایت افت کف فروش برگزار می شود.

سهرابی با اشاره به تعداد زیاد فیلم های درخواستی برای اکران و تعداد قابل توجه آثار با مخاطب اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان که آماده اکران هستند، گفت: در سال آینده کار شورای صنفی نمایشی For It خواهد بود. اجرای عدالت در اکران بسیار دشوار است زیرا آثار پرمخاطب در صف اکران حضور دارند، بنابراین باید به آیین نامه بازگشت و تصمیم گیری کرد و طبق مقررات و ضوابط اعلام شده و با همکاری و تعامل عمل کرد. شورای صنفی بر اساس آیین نامه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی با گلایه از آن دسته از منتقدانی که سازمان سینمایی را متهم به حمایت بی قید و شرط از سینمای کمدی می کنند و ماه هاست که این غرور و غرور سازمان سینمایی دولت سیزدهم را زیر و رو کرده و آن را زیر سوال برده اند، تصریح کرد: اگرچه این دیدگاه ها به نظر می رسد شاید دلسوزانه باشد. ، اما در رویکرد کلان و آینده نگر نه تنها به سینما و اقتصاد آن کمک نمی کند، بلکه با منافع و پیشرفت و رشد سینما در تضاد خواهد بود.

مدیر کل نظارت بر اکران فیلم های سازمان سینمایی، تماشاگر حدود 27 میلیون سالن سینما در کمتر از 11 ماه در سال را که بیشترین تعداد تماشاگر در 25 سال اخیر را به خود اختصاص داده است، برشمرد و گفت: بله، ما مخاطبان سینما را به حساب می آوریم. در تمامی بخش‌ها اعم از سالن‌های نمایش، سینماهای سیار و جشنواره‌ها، از نظر عددی در 11 ماه به بیش از 28 میلیون بیننده خواهیم رسید و دست اندرکاران این موضوع می‌دانند که دستیابی به این آمار استثنایی کار ساده‌ای نیست، همانطور که در چند دهه گذشته اتفاق می‌افتاد. ، اما متأسفانه برخی از دوستان بدون در نظر گرفتن دستاوردها و بدون رعایت عدالت راه نابودی را در پیش گرفته اند و لحن و بیان ورشکستگی و رکود و بدبختی سینما در اولین ماه های کارگردانی جدید رنگ و بوی نامحسوسی به خود گرفت. به سمت ورشکستگی سینمای غیر کمدی پیش می رود، در حالی که فیلم های پرفروش کودک و نوجوان و فیلم های اجتماعی نیز متعلق به این دوره است. البته شکی نیست که سینمای غیرکمدی هم باید به فروش قابل دفاع و معقولی دست پیدا کند، اما تاخیر چند دهه ای از نظر اقتصاد فیلم را نمی توان در یک یا دو سال جبران کرد.

۵۷۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.