افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

برای بدمینتون ایران مدال تاریخی گرفتم

  • کد خبر : 207455
برای بدمینتون ایران مدال تاریخی گرفتم

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، سی و دومین دوره این مسابقات چندی پیش در شهر یزد برگزار شد و به دلیل میزبانی از تیم های خارجی از کیفیت بالایی برخوردار بود. دستاورد بدمینتون بازان کشورمان در جام فجر امسال، مدال نقره دونفره بود که تیم دوبل پریا اسکندری و رومینا تاجیک به آن دست […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، سی و دومین دوره این مسابقات چندی پیش در شهر یزد برگزار شد و به دلیل میزبانی از تیم های خارجی از کیفیت بالایی برخوردار بود. دستاورد بدمینتون بازان کشورمان در جام فجر امسال، مدال نقره دونفره بود که تیم دوبل پریا اسکندری و رومینا تاجیک به آن دست یافتند. مدالی تاریخی که با شکست قوی ترین تیم های بدمینتون جهان مانند مکزیک به دست آمد. اسکندری و تاجیک در حالی به این موفقیت مهم دست یافتند که اکثر شرکت کنندگان جام سی و دوم در رتبه های زیر 100 جهان قرار گرفتند.
آیا در مورد سطح رقابت صحبت می کنید؟
با توجه به اینکه امسال سال قبل از بازی های المپیک (پاریس 2024) است، تیم های خارجی از حضور در جام فجر استقبال می کنند. در هر صورت این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده و امتیاز آنها در رنکینگ جهانی لحاظ شده است. به همین دلیل خارجی ها آمدند تا امتیاز لازم را برای کسب سهمیه المپیک اضافه کنند.
فکر می کردی مدال بگیری؟
من به شخصه باور ندارم به هر حال عده ای در این دوره شرکت کردند که اکثر آنها رتبه زیر 100 دنیا را داشتند. با توجه به این موضوع انتظار مدال نداشتیم اما خوشبختانه همه چیز آنقدر خوب پیش رفت که توانستیم به مدال نقره برسیم. نوع مسابقات و حضور تماشاگران به ما کمک کرد تا روی سکو برویم.
قرعه دو تیم بدمینتون خوب بود؟
بازی اول و دوم ما مقابل تیم های عراق و هند بود که به راحتی آنها را شکست دادیم. در مرحله یک هشتم نهایی با هندی ها بازی کردیم که رقابت سختی بود. هندی ها رتبه بسیار خوبی در بدمینتون 97 دارند. این در حالی بود که من و رومینا تاجیک هیچ رده بندی دوبل نداشتیم چون فقط دو ماه با هم بازی کردیم. بازی مقابل هند را 3-1 بردیم. در نیمه نهایی به مصاف مکزیک می رویم. تیم دونفره مکزیک در رده 67 جهان قرار گرفت. بازیکنان این کشور از ما بزرگتر بودند و تجربه خیلی بهتری از ما داشتند اما دو بر یک آنها را هم شکست دادیم.
فکر می کنی با رومینا تاجیک بتوانی تیم دونفره بانوان موفقی تشکیل بدهی؟
من و رومینا تاجیک در کنار هم بازی می کنیم و با این نتیجه که در جام فجر گرفتیم مطمئنا می توانیم هم تیمی های خوبی باشیم. از مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش می خواهم به بدمینتون بانوان توجه ویژه داشته باشند. پیش از این رنکینگ دوبل جهانی نداشتیم و اکنون وارد رده بندی (مقام 262) می شویم. برای حفظ این جایگاه باید در مسابقات مختلفی شرکت کنیم که نیاز به اسپانسر و هزینه های مالی بالایی دارد. فدراسیون تاکنون از ما حمایت کرده است اما برای حضور در مسابقات بیشتر باید اسپانسر داشته باشیم. هر چه بیشتر در عرصه های بین المللی حضور داشته باشیم، رتبه ما بالاتر می رود.
فکر می کنی روزی بتوانی سهمیه المپیک را بگیری؟
تنها نماینده زن المپیک ایران ثریا آقایی است. او پس از سال ها تلاش و جمع آوری امتیاز توانست در بازی های المپیک 2020 توکیو شرکت کند.در رشته ای مثل بدمینتون واقعا سخت است. برای کسب امتیازات لازم باید مدام در مسابقه باشید. ما نماینده ای برای المپیک بعدی نداریم، امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که با حمایت مالی بخش خصوصی و البته وزارت ورزش بتوانیم از این به بعد بازی های المپیک 2028 لس آنجلس را برنامه ریزی کنیم و بتوانیم برای گرفتن سهم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.